ZEG NEE TEGEN SCHOOLKAMPEREN!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie ZEG NEE TEGEN SCHOOLKAMPEREN!.


Gast

#1

2015-03-31 20:31

Ik mag er niet aan denken dat ik binnen enkele jaren voor school moet gaan kamperen om simpelweg mijn kleie meid in te schrijven... Waar gaan we naartoe..?!
Dynameid

#2 stop

2015-04-01 07:36

Omdat onderwijs een recht is voor ieder kind.Het beleid kan pro actief tewerk gaan.

Ik zou als grootouder niet graag gaan kamperen aan een schoolpoort.

Prima initiatief!

NN

#3

2015-04-02 20:08

Omdat ik zelf niet wil kamperen binnen een jaar ;-) Ouders die gaan werken en zich niet kunnen permitteren om te gaan kamperen, hebben dan maar dikke pech?

Een ex-kampeerder

#4 Pro-Kamperen

2015-04-11 18:12

Volgens mij is 'het kamperen' niet het echte probleem, maar eerder het plaatsgebrek in sommige scholen. Eigenlijk zou je niet moeten ijveren om een gevolg van een probleem om te lossen, maar ijveren om het vele plaatsgebrek weg te werken.

Bovendien was ik enkele jaren geleden blij dat ik kon kamperen en zo zelf de school kiezen voor mijn kinderen. Ik vrees dat als de overheden het kamperen willen laten ophouden de vrije schoolkeuze voor veel ouders zal verdwijnen.

Het stadsbestuur van Roeselare heeft enkele jaren geleden ingegrepen (afstand tot woon- of werkplaats telt nu) om het kamperen voor de stadscholen in te dijken, maar met huidige regeling zouden mijn kinderen geen plaats hebben in één van de stadsscholen.
De redenen waarom wij onze kinderen naar deze school wilden sturen, zijn, volgens mij, niet onlogisch:

* goede eigen ervaringen met deze school
* school ligt op de route naar onze beide werkplaatsen
* geen katholiek onderwijs (godsdienstvrijheid in België)
* grootouders wonen dicht bij de school
* voor dichtere scholen zouden we iedere ochtend het stad in en uit moeten of een heel drukken baan oversteken.

Geen van bovenstaande redenen zou nu voldoende zijn voor een plaatsje in deze school.

Tevens moet er meestal maar éénmaal gekampeerd worden in een mensenleven, wat voor ons niet echt een grote belemmering was.

Ikzelf ben dus pro-kamperen, omdat zo de ouders zelf de school kunnen kiezen (ik dacht dat er een vrije schoolkeuze was/is in België).

Toch een goed initiatief dat jullie een probleem uit de wereld willen helpen, maar, zoals eerder gezegd, liever ijveren voor meer plaatsen in de scholen ;-)


Gast

#5

2015-04-20 13:19

Omdat zoiets niet kan als je echt wilt dat u kind naar daar gaat ga je vroeger om het in teschrijven