een veiliger verkeer, voor ons, voor u, voor iedereen! Weg met die belachelijke regels!


Gast

#26

2015-05-08 12:10

Dit geeft goed weer aan de situatie waar wij dagelijks mee te maken krijgen.

Gast

#27

2015-05-08 12:24

Zelf bestuurder van brommer, en herken de gevaarlijke situaties van inhalende auto's.

Gast

#28

2015-05-08 12:58

Ik ben het ermee eens.
2fast4u

#29 Re:

2015-05-08 13:09

 

 Auto's en motoren kunnen toch ook harder dan ze daadwerkelijk mogen hier in NL? Waarom kan een snorbrommer dan 25 waar 30 gereden mag worden & een bromscooter 45 waar 50 gereden mag worden.


Gast

#30

2015-05-08 13:54

En niet te vergeten de fietspaden waar fietsers vaak met z'n drieën (of meer) naast elkaar rijden, waar je nooit langs kan. Of fietsers die om de strepen gaan zigzaggen.


Gast

#31

2015-05-08 14:13

Omdat ik altijd plakkende auto's achter me heb

Gast

#32

2015-05-08 14:19

Bij ons in Enschede zijn er stoplichten die niet reageren op scooters. Die, bijvoorbeeld s'avonds laat, pas op groen springen wanneer er een auto aan komt rijden, waardoor je er uren zou kunnen blijven staan zonder dat het stoplicht ooit op groen springt..

Gast

#33

2015-05-08 15:27

Omdat ik ook een scooter heb, ik wil er lol van beleven en dat gaat moeilijk met 45km/h.. En als die 57 loopt op rollerbank heb ik WOK melding?! Slaat toch nergens op laat ons lekker lol hebben. Kijk ja 90km/h is te hard oké maar 60 lijkt mij wel goed. Hoohoi
Poseidon

#34 Wouten

2015-05-08 16:29

Flikker wouten met ze roller


Gast

#35

2015-05-08 17:48

Omdat het onveilig is en de richtlijnen voor scooters zo krom zijn als iets!
Melkkoetje voor het begrotingstekort

#36 Verandering? Kan dat wel?

2015-05-08 17:57

Zolang de wetgeving in nederland niet op de veiligheid maar op het tekort in de begroting van de staat is gericht zal er nooit verandering in dit soort zaken komen. 

Hoe verklaar je anders dat je in andere EU landen veel minder betaalt voor bijvoorbeeld het rijden zonder gordel etc. ? 

Overigens erg goed geformuleerde petitie. Herken de problemen die geformuleerd worden dagelijks terug. ( op de scooter maar ook vanuit de auto ) 

Scooters, en zeker gele kentekens kunnen volgens de huidige wetgeving gewoon niet goed meekomen met het hedendaagse verkeer. 

"het nieuwe rijden"

#37 Cilinderinhoud / het nieuwe rijden

2015-05-08 18:01

Zolang je niet gaat kloten met cilinderinhoudem en dus gewoon netjes 50cc volgens het kentekenbewijsje onder je scooter hebt zitten moeten snelheden van rond de 60 gewoon worden toegestaan. 

Dit zijn snelheden die op bijna elke scooter behaald kunnen worden en dit enkel door het ontgrenzen EN DUS NIET OPVOEREN van de scooter. 

+ wanneer jouw scooter 60 kan & je rijd 40 rijd je veel zuiniger dan dat je alsmaar volgas rijd? "Het nieuwe rijden" word dus niet ondersteund door de huidige wetgeving. 


Gast

#38

2015-05-08 18:44

Scooters en brommers moeten gewoon de snelheid kunnen rijden waarop ze in de fabriek gemaakt zijn. Een scooter of brommer gaat geen 45 als deze uit de fabriek komt. De gemiddelde scooter kan zo'n 80 km/u wanneer deze uit de fabriek komt. Schakelbrommers kunnen op dat moment vaak zelfs snelheden van 100 km/u behalen. En dan komen er allerlei prutsels op om te zorgen dat deze max. 45 kan, wat zorgt voor onnodig hoog benzineverbruik en co2 uitstoot. Daarnaast moet er vaak volgas gereden worden om nog enigzins met het verkeer mee te kunnen komen. Waardoor de motor dus constant op volle toeren moet draaien, wat gewoon slecht is voor de motor. Ik zeg: laat deze apparaten gewoon de snelheid rijden waarop ze gemaakt zijn in de fabriek, mits er natuurlijk voor gezorgd word dat remmen en verlichting etc. gewoon goed functioneren.


Gast

#39

2015-05-08 19:55

Ik teken de petitie omdat ik 45 een te lage snelheid vind fabrieksstandaard gaan ze ook al 75kmh. En de boetes zij te hoog voor de minderjarigen die het niet ruim hebben.

Gast

#40

2015-05-08 21:25

Vind ook dat ze de wetgeving moeten aanpassen, oma met de electrische fiets laat jou asfalt happen op je snorscooter.

Daarbij word je van de baan gereden als je met geel kenteken op de weg rijd.

En als je je scooter/brommer ontgrensd en vervolgens gewoon 50 binnen de bebouwde kom en 60 buiten de bebouwde kom en 45 op het fietspad rijd is je brommer/scooter ook veel zuiniger omdat je niet volgas hoeft te rijden, beter voor het milleu dus!

sjorsjebenteeneikel

#41

2015-05-09 22:02

Wat een bullshit allemaal.. Men zegt langzamer te rijden, maar werkelijk veel harder gaan.. Liegen, liegen, liegen....

En nou hier lopen te janken dat de regels zoveel stenger zijn.

Al ben ik het er wel mee eens dat de regels veel beter konden zijn.. Ik vind dat een 70cc cilinder helemaal niet eens op een 50cc scootertje hoort te liggen.. Dat soort race uitlaten gewoon verboden moeten zijn.. En je al helemaal geen 17,5mm carburateur nodig hebt, wat er alleen maar voor zorgd voor nog onzuivere lucht..

Waar ik het wel mee eens bent zijn de begrenzers die standaard aanwezig zijn in de scooters.. Het is overigens allang bewezen door TNO dat door begrensde scooters veel meer fijnstof in de lucht zit en dus ook het verbruik van de scooter erg hoog is.. Wat ik niet begrijp is dat men (de overheid) zo zeikt alleen maar over snelheid.. En ze het geen ene reet interesseren over de vervuiling in het milieu.. Je moet begrijpen dat wij als mensen deze overbodigde uitlaatgassen allemaal inademen.. Door de motoren te knijpen maak je het probleem erger..

Daar naast is ook het gedrag van de bestuurder van de scooter.. Kijk als je ergens maar bijvoorbeeld 40km op een fietspad zou mogen wilt dan nog niet meteen zeggen dat je op elke meter dat je aflegd daadwerkelijk de maximale snelheid zou moeten mogen halen.. Ik weet uit eigen ervaring dat als in een fietser of invalide wil gaan inhalen op een fietspad dat ik dat niet moet gaat doen met die 40km/u, maar dat ik van ten voren al rustiger ga rijden en als ik bijna daar ben dat ik maar ongeveer rustig met goed in de gaten te houden er rustig passeer..

 

Van mij betreft zou het gewoon verboden moeten worden om een scooter te gebruiken als 25km voertuig en dit alleen toe te behouden aan brommertjes zoals tomos, puch, citta, ciao.. Zou brommertje is veel beter te gebruiken als 25km voertuig.. Hij is smaller, rijd veel beter voor veel lagere snelheden.. En ook de cilinder inhoud is vaak wat krapper bemeten dan van een scooter.. De snelheid zou echter alleen 5km per uur hoger mogen liggen..

Zoals al vaak geopperd is is 25km/u een snelheid zodat je bijna al van omvalt en fietsers vaker net sneller kunnen gaan..

 

Betreft bromfietsers, zou de snelheid beter naar 55 / 60Km per uur moeten gaan.. Sommige bromscooters zijn in de fabrieken vaak zo afgesteld dat ze werkelijk de 30km/u nog echt net halen met alle begrenzers erin. Dit is echter levens gevaarlijk.. Als men niks wilt doen aan de snelheid vind ik het ook prima, alleen dan vind ik dat we gewoon terug moeten het fietspad op zoals het vroeger al bedoel was.. 30 / 35km (wat werkelijk is en op je teller 45km/u is) is gewoon zeer gevaarlijk en daarmee moet je dan ook nog op de rijbaan mee rijden..

 

Ik vind dat als je harder dan 60km zou rijden je gewoon een hele dure boete van 550+ euro zou moeten kunnen krijgen. En zou dat je per 10 km/u ook de boete zwaarder mee omhoog schaalt.. En boven de 80km/u ze de scooter moeten verbeuren..

sjorsjebenteeneikel

#42 Dewilisjewet

2015-05-09 22:07

De scooter is betreft net de segway, wel innovatief zijn, maar nooit een succes kunnen worden..

Ik snap niet waarom de overheid de andere kant opkijkt, als er ook een positief voordeel eruit gehaald kon worden..

Veel dingen in nederland lijken ineens erg onveilig te zijn. Ik denk dat ik genoeg andere dingen kan verzinnen waaraan ik sneller iets kan overkomen dan alleen een scooter of een segway te gebruiken..


Gast

#43

2015-05-10 22:13

omdat al die kut regels onzin zijn. Als je iemand van 16 al mag laten brommer rijden moet je niet verwachten dat hij/ zij zich braaf aan die regels gaat houden, no way.

Gast

#44

2015-05-11 12:01

Helemaal gelijk !

Gast

#45

2015-05-11 13:28

Helemaal mee eens!!

Gast

#46

2015-05-11 18:16

ja lekker allemaal mooi maar dit gaat toch nooit goedgekeurd worden,hele inkomstenkas weg


Gast

#47

2015-05-26 07:34

Omdat ik zelf ook brommer rij en ik het eens ben met deze petitie want de politie geilt op brommer rijders

Gast

#48

2015-05-26 15:43

Omdat ik ermee akkoord ben.

Gast

#49

2015-05-30 12:56

Netjes 60 rijden buiten de bebouwde kom, maar toch nog door een auto die veel sneller rijdt dan toegestaan ingehaald worden. En dan op de rollerbank boete krijgen, is toch eerlijk! ahum

Gast

#50

2015-05-31 12:08

Omdat ik graag van die veells te hoge boetes af zou willen ze zijn onbetaalbaar duur en de snelheid van de brommers mag ook omhoog omdat dat veiliger is je krijgt als brommer bestuurder vaak te maken met ongeduldige automobilisten