Geen vluchten na elven

Geen vluchten na elven / Mededelingen / Nieuwste GGD-rapport bewijst: 2 fase groei Eindhoven Airport moet anders! / Opmerkingen


Gast

#1

2015-06-07 06:53

Goede analyse van de hindersituatie. Eens met de randvoorwaarden. Ben alleen bang dat besluitvormers zich er niks van aantrekken. Die zijn geen ervaringsdeskundigen. Dat kan wel geregeld worden natuurlijk. Bijvoorbeeld met crowdfunding om een groepje brommerrijders te financieren die enkele weken in de woonomgeving van Joost, Rob, Wim en Hans (maar mogelijk ook anderen), op basis van de dienstregeling van de vliegtuigen rondjes rijden. Op de openbare weg, dus alles binnen de wet. Kijken hoe ze er dan tegenover staan. En wat hun buren er van vinden.

Gast

#2

2015-06-07 07:39

1) Absoluut geen landingen na elven vanwege de ergernis die je overkomt als je net wilt gaan slapen.
2) Snelle omschakeling naar stillere vliegtuigen door Transavia. Wat een herriemachines. Liefst helemaal verbieden.

Gast

#3

2015-06-07 07:48

De mening van burgers wordt uiteindelijk genegeerd; ze luisteren even en vervolgens gewoon hun plannen uitvoeren. kunnen we eens een ballontje oplaten voor harde akties?
Bart Hoogers

Gast

#4

2015-06-07 07:51

Uiteindelijk wordt de mening en wens van de burger genegeerd en tellen alleen de zakelijke argumenten. Wordt het niet eens tijd dat we een ballontje oplaten voor harde akties?


Gast

#5

2015-06-07 11:24

ook al gaan ze vliegen met stillere motoren, hoe zit het dan met de uitstoot? Dit is mogelijk nog een veel groter probleem dan het geluid!

Gast

#6

2015-06-07 11:30

Verleggen van opstijg corridor, niet meer over Riethoven en Valkenswaard, kleine moeite!

Gast

#7

2015-06-07 13:05

In het verre verleden zijn ook afspraken gemaakt over stillere vliegtuigen.
Men zou toen ook al niet kunnen uitbreiden wanneer er geen stillere vliegtuigen zouden komen.
Afspraken ten spijt, het kabaal in de lucht blijft fors toenemen . Van afspraken trekt menniets aan!!!!!!!!
Door de forse toename van alle vliegbewegingen in mijn woongenot drastisch afgenomen!!!!!

Gast

#8

2015-06-07 16:47

Hierbij wil ik graag de randvoorwaarde van de actiegroep ondersteunen.
Verder wil ik iedereen graag attenderen op onderstaande site waar klachten over (commerciële) vliegbewegingen geplaatst kunnen worden.
http://webtrak5.bksv.com/ein

Gast

#9

2015-06-08 19:45

Goed werk, ik hoop dat het bezwaar helpt.
Nog steeds vind ik als inwoner van Son dat het vreemd is dat de opstijgende vliegtuigen vroegtijdig afbuigen waardoor ze over ons dorp vliegen in plaats van het gebied ten noorden waar bijna geen mensen wonen...!

Gast

#10

2015-06-10 09:27

Slaap kindje slaap
Daarbuiten klinkt geraas
Van dondrende vliegtuigmotoren
Dus heb je watjes in je oren
Slaap kindje slaap
Daarbuiten klinkt geraas

Slaap kindje slaap
Daarbuiten is lawaai
Maar wie zal dat kunnen boeien
Zolang het vliegveld kan groeien
Slaap kindje slaap
Daarbuiten is lawaai

Gast

#11

2015-06-10 09:28

Stille nacht, heilige nacht
Onze rust wordt verkracht
Door een vliegveld dat groeien wil
Daarom is het 's nachts niet meer stil
Wij willen onze nachtrust
Wij willen onze rust

Stille nacht, heilige nacht
Wreed verstoord, onverwacht
Door een vliegtuig dat landen gaat
Waarom moet dat nu nog zo laat?
Wij willen onze nachtrust
Wij willen onze rust

Gast

#12

2015-06-23 19:27

Hallo,

via Facebook ben ik “bevriend” met de stad waar ik vandaan kom, Halle a.d. Saale.
Dat is in de buurt van Leipzig. En tussen Halle en Leipzig heb je de gelijknamige luchthaven. Als ik bij mijn ouders voor enkele dagen wil vertoeven, heb ik ook daar nog veel last van vliegverkeer, ook ‘s nachts.
Maar vandaag kreeg ik dus via Facebook een bericht over veranderingen daar. Misschien is het een idee, om te onderzoeken, of het ook iets voor hier zou zijn?
http://www.mdr.de/sachsen-anhalt/laerm-flughafen-halle100.html

Met vriendelijke groet,
Christine Thon
Ruud

#13 Re:

2015-09-28 14:23

#5: -  

 Wellicht wordt bij de verkoop van nieuwe vliegtuigen eveneens gesjoemeld met de uitstootemissie, net zoals dit in de GEHELE automobielindustrie wordt gedaan.

In de vervoers en transport industrie is nu eenmaal grof geld te verdienen, de uitstootemissies kan je tegenwoordig handig wegmoffelen in softwarematige {test} aanpassingen.


Gast

#14 Wij hebben momenteel veel last van brandstofstank vanuit het vliegveld. Het snijdt je adem af.

2016-02-29 09:50