Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!.


Gast

#401

2015-07-03 21:49

Ik vind het heel belangrijk dat in een land met meerdere erkende godsdiensten, deze levensbeschouwingen ook in de media aan bod kunnen komen. Daarbij is het belangrijk dat zij deze zendtijd zelf, autonoom, kunnen invullen (uiteraard zolang ze daarbij geen mensenrechten schenden). Een echt pluralisme is géén neutraliteit maar een erkennen en respecteren van alle erkende levensbeschouwingen.

Gast

#402

2015-07-03 22:00

Besparen m.b.t. levensbeschouwelijke omroepen zou een héél jammer gebeuren zijn omdat deze omroepen vaak boeiende programma’s brengen die over zingeving gaan en vaak met een sterke filosofische inslag. Dit kan enkel leiden tot de verdere verschraling van het TV-aanbod. Het is ook geen verstandelijke maatregel gezien vanuit het kader van de strijd tegen de zogenaamde radicalisering van een deel van onze jeugd. Deze programma’s zetten de mensen aan het denken en zijn een goed antidotum tegen extremisme.


Gast

#403

2015-07-03 22:13

Omdat het leven zonder godsdienst een doodlopende straat is.

Gast

#404

2015-07-03 22:36

Er is in een samenleving enkel dialoog en wederzijds respect mogelijk wanneer mensen de visies over levensbeschouwelijke onderwerpen van anderen kennen en hen zélf beluisteren. De ontdekking van levensbeschouwingen en godsdiensten is enkel mogelijk wanneer je die leert kennen van binnen uit. Een zgn. 'neutrale' of 'waardevrije' omroep bestaat immers niet. Elk programma is (al dan niet bewust) gemaakt vanuit een bepaald (levensbeschouwelijk gekleurd) mens- en wereldbeeld. Ik volg dan ook met veel interesse deze programma's zowel op radio als TV, zowel Braambos, Lichtpunt als (af en toe) de programma's van moslims en andere godsdiensten. In een tijd waarin godsdiensten en levensbeschouwingen misbruikt worden om politieke doelen te dienen en mensen tegen elkaar op te zetten, is het schrappen ervan een enorme verarming.

Gast

#405

2015-07-03 23:31

Levensbeschouwing is een belangrijke drijfveer voor vele mensen om aan een solidaire samenleving te bouwen.
Als de uitzendingen rond levensbeschouwing meer in prime-time zouden komen, zouden ze ook meer worden bekeken!

Gast

#406

2015-07-04 05:22

Braambos is een heel waardevol programma voor iedereen maar vooral ook voor mensen die afhankelijk zijn van anderen, niet meer mobiel zijn om op zondag naar de kerk te gaan en zo via tv toch een graantje kunnen meepikken om kracht en moed te krijgen om door te gaan met het geloof en de levensopvatting die ze door de jaren heen meekregen

Gast

#407

2015-07-04 06:17

Omdat duizende mensen deze programma's bekijken en ,beleven,ze worden al vaak genoeg op de achtergrond geschoven.Alle geloofsovertuigingen moeten gerespecteerd worden.Er zijn andere onnozele programma's die beter weg zijn

Gast

#408

2015-07-04 06:35

Het wordt meer dan tijd dat de bestuurders van ons land met hun voeten op de grond gaan staan, en de waarden van vroeger terug oprakelen, ik denk dat er dan een nieuwe kans komt om meer waardering voor elkaar te hebben.

Gast

#409

2015-07-04 06:37

er moet niet in alles gesnoeid worden, ga de besparingen elders opoeken

Gast

#410

2015-07-04 07:01

Ik neem elke uitzending op , en bekijk ze achteraf.
altijd de moeite waard.
Het zou jammer zijn als die uitzendingen wegvallen.

Gast

#411

2015-07-04 07:24

gedachten moeten kunnen uiten

Gast

#412

2015-07-04 07:29

ALLE erkende godsdiensten of levensbeschouwingen moeten hun plaats behouden bij de openbare omroep!!!

Gast

#413

2015-07-04 07:50

Braambos bied leerrijke en gedocumenteerde onderwerpen aan. Oo' de gesprekken met Eri' Galle bieden ons religieuze waarden aan. Zeer waardevolle uitzendingen!!

Gast

#414

2015-07-04 07:51

Omdat ik gelovig ben en levensbeschouwelijke programma's en oa ook Braambos een must moeten blijven!

Gast

#415

2015-07-04 07:55

zeer veel mensen volgen die uitzendingen ,vooral de eucharistievieringen. de andere uitzendingen komen meestal op een onmogelijk uur.
hier ziet men duidelijk dat de Vrijzinnige radio en televisie het voor het zeggen hebben.die zenden lieve pulp programma's uit,zonder de minste inhoud.

Gast

#416

2015-07-04 08:05

omdat "Braambos' bekijken me aanzet tot dieper nadenken over ons omgaan met onze medemensen

Gast

#417

2015-07-04 08:13

Vrijheid van meningsuiting is een basisrecht en
maakt deel uit van een pluralistische maatschappij.

Gast

#418

2015-07-04 08:24

De christelijke waarden mogen niet verdwijnen maar moeten blijvend in het daglicht gesteld worden.
Meer mensen dan men zou denken vinden dit zeer belangrijk in onze huidige samenleving.

Gast

#419

2015-07-04 08:27

deze omroepen waren juist een weg elkaar beter te kennen. basis van respect voor elkaar.
Buberredtchrisrendom

#420 Re:

2015-07-04 09:02

#16: -  

 Heb geen televisie, lees liever een (goed) boek. Mag ik iedereen Martin Buber aanraden?

 


Gast

#421

2015-07-04 09:05

Ik heb dit ondertekend omdat de wereld nood heeft aan goede uit
zendingen die waarde geven in het leven, in plaats van al dat geweld die we te zien krijgen iedere dag.

Braambos mag niet wegvallen ,het is een zeer degelijke uitzendig


Gast

#422

2015-07-04 09:08


Braambos mag niet weg.
Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen.
een van de omroepen is de katholieke televisie en radio omroep
KTRO

Gast

#423

2015-07-04 09:09

dan kan de bedoelde subsidie in de ministers in hun eigen z

Gast

#424

2015-07-04 09:11

omwille van de "geruisloze" aftakeling van al wat levens-waarden kan aanbrengen in onze maatschappij
omdat de samenleving gedwongen is "samen te leven" en dit beter kan doen door goede informatie die levens-bevorderlijk zijn
omdat de politiekers te weinig mens-betrokken denken en handelen, zij "moeten" wel compromissen sluiten en laten het financieel aspect primeren op de ware levensnood van de mens
omdat en "systeem" bevorderd wordt en de mens niet meer centraal geplaatst wordt

Gast

#425

2015-07-04 09:19

Omdat ik het beu zijn om altijd meer besparingen op te dringen aan de burger, zodat de armoede in ons land stijgt en het gevaar bestaat dat wij in een chaos terecht komen, zoals in Griekenland.