Gent: Wij willen blijven zwemmen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Gent: Wij willen blijven zwemmen!.


Gast

#1

2015-07-01 07:03

Gent is een sportieve stad! Mag zo blijven!! Dus niet snoeien in uren en personeel. De zwemsport heeft evenveel recht om te bestaan als bvb voetbal.Het moment is heel slecht gekozen om te onderhandelen , als dit al op een goede manier gebeurt .

Gast

#2

2015-07-01 13:33

Ik vind het gewoonweg gevaarlijk om grotere groepen zwemmers in een beperktere ruimte te dwingen.Dit is de logica voorbij.
Houdt men dan in het stadsbestuur echt geen rekening met minder ervaren zwemmers of mensen met een beperking ??? Waarbij rustig zwemmen een absolute must is !
Zwemmen is de gezondste sport. Daarin snoeien is snoeien in de gezondheid.
Trage zwemmer.

#3 Re:

2015-07-01 14:02

#1: -  

 En dan te bedenken dat men een heel nieuw voetbalstadion voor AA Gent gebouwd heeft,wat MILJOENEN euro's gekost heeft.En dan gaat het stadsbestuur van Gent zomaar leukweg de zwemmende Gentenaar en zwembadpersoneel eens aanpakken.

 


Gast

#4

2015-07-01 21:18

Omdat Gentenaars moeten blijven zwemmen, vroeger had ik een abonnement maar wegens tijdgebrek jammer genoeg niet meer, neemt niet weg dat ik heel regelmatig op zaterdagochtend met mijn kleindochter ga zwemmen!

Gast

#5

2015-07-02 09:43

Ik heb die petitie heel nadrukkelijk ondertekend omdat werkende mensen geen kans meer krijgen tot zwemmen met zulke openingstijden. Wat is er meer ontspannend dan over de middag eens enkele baantjes te komen trekken en dan terug aan de slag met frisse moed. En na de werktijd om 17u kan je het ook vergeten. Schande, voor een stad die de sport hoog in het vaandel draagt. Gent sport (niet meer!)
Donderdagzwemmer

#6

2015-07-03 15:50

Wij, dat zijn zestig tot tachtigplussers, gingen/gaan op dondernamiddag aquagym doen in het zwembad Van Eyck van 16 uur tot 17 uur. Het is een sport die ook minder lenigen kunnen doen wegens minder gewicht in het water maar toch gebruik makend van de waterweerstand om de spieren te oefenen. Daar zwembad van Eyck niet meer open blijkt te zijn vanaf september tussen 16 uur en 17u30 en heel wat deelnemers uit de buurt zijn kunnen we 'het vergeten'. Latere uren zijn moeilijk wegens te laat of te vroeg eten en, vooral in de winter, het zich buiten verplaatsen als het donker is. Ik las op de website van de Stad Gent dat men een aantal miljoenen over heeft bij de stadsfinanciën ??? Zwembad Rosas is intussen ook gesloten wegens te duur. Voor een aantal andere sporten heeft men blijkbaar wel centen voldoende (of te veel).

Donderdagzwemmer

#7

2015-07-13 04:53

Ondertussen, vorige week, een hoormoment in de Gentse Gemeenteraadszaal met de bevoegde schepen van sport ... op het moment dat ons sportuur nog bezig is (donderdag 16 uur --> 17u15). Het hoormoment heeft plaats om 17 uur.

Donderdagzwemmer

#8

2015-07-17 19:11

Het stadsbestuur heeft een nieuw voorstel met aangepaste zwemuren. zie Nieuwsbrief Stad Gent van 17 juli 2015.


Gast

#9

2015-09-14 18:12

gewoon het kan niet dat er op zwemmen en Sauna gespaard moet worden er zijn andere postjes en zaken die veel meer mogen kosten,stadshal ,zone 30 al die aanpassingen kosten veel meer,zwemmen is gezond,sporten is gezond,strop is ondertussen reeds gesloten van 1 juli???? in de vakantie zou het zelfs meer open moeten zijn