Gemeente Amersfoort: Blijf van de paden in Nimmerdor af


Gast

#1

2015-09-21 23:05

Waarom? Waarom ingrijpen in ons mooie bos, het lijkt wel werkverschaffing. Laat het bos met rust zodat de dieren ook ongestoord blijven!

Gast

#2

2015-09-22 06:02

Er is genoeg gesleuteld aan en gekapt in Nimmerdor. Dat geld hadden we beter kunnen besteden!

Gast

#3

2015-09-22 07:47

Het bos is van ons allemaal, daar hoeven we geen regels en verkeersborden te hebben.

Gast

#4

2015-09-22 07:53

Mee eens dat paden moeten blijven ter voorkoming van irritaties tussen de verschillende recreanten

Gast

#5

2015-09-22 09:02

Er is weinig losloopgebied in Amersfoort en daarom wordt Nimmerdor door veel hondenbezitters gebruikt. Hoe meer paadjes er zijn hoe beter zodat de groep mooi verspreid wordt over het bos. Als paden afgesloten worden lok je burgerlijke ongehoorzaamheid uit omdat men er totaal geen begrip voor heeft dat alles zo strak gereguleerd moet worden.

Gast

#6

2015-09-22 11:56

Verdere inperking van de ruimte in een toch al piepklein bos, dit gaat leiden tot te intensief gebruik met bijbehorende irritaties. OLIFANTENPAADJES DAAROM OPENLATEN SVP.

Gast

#7

2015-09-22 13:21

Paden in Nimmerdor afsluiten? Waarom veranderen wat goed is? Laat ruimte voor de gebruikers!

 


Gast

#8

2015-09-22 14:52

De zogenaamde olifantenpaden en de smalle paden geven een avontuurlijk effect aan het bos, Het maakt het bos afwisselend en je hebt het idee dat je het bos een beetje voor jezelf hebt. en geniet van de rust en ruimte.
En kan kiezen als ik drukte wil neem ik de brede paden. Zo is er voor iedereen wat

Gast

#9

2015-09-22 16:34

De leukste paden worden afgesloten en de overgebleven paden worden, vrees ik, zo intensief gebruikt dat honden overlast zullen geven en paden zo aangestampt zullen worden dat ze zeer slecht begaanbaar zullen worden. Daarnaast merk ik dat door het weghalen van alle lage struiken de geluidsdruk van de grote weg sterk is toegenomen. Lijkt meer een zeer intensief natuurproject dan een recreatiebos. Bosbouw geeft al jaren overlast en het bos wordt er niet mooier op.

Gast

#10

2015-09-22 16:40

Laat de paden zoals ze zijn,dat werkt al meer dan 30 jaar prima voor mens en dier!


Gast

#11

2015-09-22 17:11

Ik loop dagelijks met de hond in Nimmerdor. Dit is het enige bos nog om vrij met de hond te wandelen en nu wordt er ook een park van gemaakt. Juist het door de bossen struinen is voor mens en (wild) dier zo fijn want ook de vogels, eekhoorns en de vos blijven in een bos en verdwijnen veelal in een park.
Door de kap van vorig jaar zijn de uilen en veel roofvogels al vertrokken en het is gewoon niet nodig.
Het lijkt in Amersfoort wel een trend om alle bomen in de stad maar neer te halen (van Randwijcklaan, Gasthuislaan, Randerbroekerbos {nu Park Randenbroek),voor de Kersenbaan noem maar op) onder het mom van ziekte, gevaar of "licht en lucht".

Gast

#12

2015-09-23 06:27

Voor kinderen zijn de kleine paadjes juist geweldig, één grote speeltuin!


Gast

#13

2015-09-23 14:28

Ik vind het belangrijk da tde bestaande bospaden vrij toegankelijk blijven voor alle publiek.

Gast

#14

2015-09-23 17:03

Ik vind dat de gemeente Amersfoort het bos het bos moet laten! Niet alles moet ingericht naar menselijk oordeel!
Het zou mooi zijn als er nu ook eens geluisterd wordt naar de gebruikers van Nimmerdor!

Gast

#15

2015-09-23 21:13

Hopelijk helpt het. Ook bij park Randen heeft het enig effect gehad. Het enige wat de gemeente Amersfoort aan honden en hun eigenaren waardeert lijkt het belastinggeld te zijn.

Gast

#16

2015-09-25 09:12

Omdat ik t zo fijn ontspannend vind om lekker met mn hond door nimmerdor te struinen en kan lopen waar ik wil

Gast

#17

2015-09-26 18:11

ik geniet elke dag van mijn wandelingen met hond in Nimmerdor . Heel veel mensen uit het leusderkwartier met honden en kinderen maken gebruik van dit bos, ook mensen van aangrenzende wijken omdat er bijna GEEN losloopgebieden meer in de buurt zijn . Dit bos is niet groot en als de helft afgesloten wordt blijft er bijna geen ruimte meer over

Gast

#18

2015-09-26 20:38

Omdat het belangrijk is iedereen van het bos te laten genieten en niet van een park. Die zijn er al genoeg in Amersfoort.

Gast

#19

2015-09-29 14:00

Omdat ik bijna elke dag met mijn jonge hond in Nimmerdor wandel. Ik wil dit bos houden zoals het is. Er zijn al zo weinig mooie losloop gebieden voor honden. Verder laat de natuur de natuur en blijf er af!!!!

Gast

#20

2015-10-05 20:35

Elke dinsdagochtend loop ik met mijn bejaarde moeder door het bos dat achter de Amerhorst ligt. Ze geniet erg van het bosgevoel ende talloze mogelijkheden om via verschillende routes door het bos te lopen. Als er alleen maar lanen overblijven is er geen sprake meer van natuur maar van een aangeharkt park. Bij Randenbroek is dat ook al gebeurd.

 


Gast

#21

2015-10-06 11:13

Omdat Nimmerdor een hondenbos is. Over het viaduct is een enorm wandelbos. Wil je niet dat wandelen in het bos er uit komt te zien als de Kalverstraat op zaterdagmiddag, zal je ruimte om te wandelen moeten bewaren. En daar zijn de kleinere paden voor nodig. De paden worden zeer intensief gebruikt door mens en dier.

Gast

#22

2015-10-07 06:03

Ik begrijp niets van het afsluiten van de paadjes. Juist zo leuk voor kind en hond, voor speurtochten, zowel met kind als met hond. En voor de wandelaar zonder hond is het ook fijn eens buiten de gebaande grote paden te treden.
En laat het bos gewoon bos, zonder zo veel mooie bomen te kappen.

Gast

#23

2015-10-07 14:16

Het voelt onzinnig om iets te doen, waar iedereen die van natuur en dieren houdt het niet mee eens is, alleen maar omdat er een potje voor is en iemand bedacht heeft: er móet iets gebeuren. In de tijd dat Nimmerdor werd aangelegd was er sprake van veel natuurr in de omgeving. Nimmerdor werd dan ook een park. Nu we al zoveel natuur moeten missen in onze omgeving, hebben mensen en dieren veel meer aan een stuk natuur, dan aan een mooi aangelegd park, wat voor de helft niet meer toegankelijk is voor wandelaars. Dit is een te betreuren discrepantie, omdat we nu in een andere tijd leven.

Gast

#24

2015-10-07 18:31

Nimmerdor moet blijven zoals het is! Het slaat werkelijk nergens op om de olifantpaadjes te sluiten. Laat het bos het bos blijven!

Gast

#25

2015-10-08 06:49

De bomen zijn al 'netjes' gemarkeerd met een verfstip en een ingeslepen kruis. Onomkeerbaar markeren, dat is wel zo fijn definitief... Nu moeten ze wel om. Al ben ik het wel eens dat de Amerikaanse eik teveel woekert, dit zijn onbehoorlijke manieren.

Overigens, olifantenpaadjes ontstaan ook spontaan. Wat mij betreft blijven ze dat ook. Wat de gemeente afsluit is zo weer open.