Weg met eigen risico zorgverzekering!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Weg met eigen risico zorgverzekering!.


Gast

#1

2015-10-09 20:08

Omdat ik het verschrikkelijk vind, dat je naast een te dure verzekering die je maandelijks moet voldoen er teveel dingen in de medicatie/zorg allemaal nog zelf moet bekostigen.

Gast

#2

2015-10-10 13:39

Ik vind het inderdaad belachelijk dat je eigenrisico moet betalen. Ik moest dit jaar onder der Mri scan voor me hoofd ivm zware migraine dik in twijfel gestaan omdat 10 min in een scan 370 euro eigenrisico kost toch belachelijk voor woorden!

Gast

#3

2015-10-10 21:48

Omdat NL steeds meer Hitlers ideeën krijgt als het gaat om de zorg alleen de besten profiteren van de laagste kosten, waar is in godsnaam de zorgstaat NL gebleven.

Gast

#4

2015-10-11 11:39

Ik ben en moeder van 2 jonge kinderen die morgen haar medicijnen stopt om haar kinderen wel medicijnen te kunnen blijven geven maar ook de broodtrommeltjes kan blijven vullen met brood, ranja en fruit én een redelijke maaltijd in de ochtend en avond.

Gast

#5 Re:

2015-10-11 11:43

#4: -  

 Het doet mij pijn dit te moeten lezen. Ik wens je heel veel sterkte! Daarom is het belangrijk deze petitie groot te krijgen. Dit soort verhalen moeten bekendheid krijgen! 


Gast

#6

2015-10-11 12:25

ik vind het eigen risico een belachelijke manier van de regering om geld bij de minst betaalde weg te halen...en het eigen risico is net een autoverzekering, waarbij het je eigen fout is, als je auto beschadigd raakt...hoe kan mijn ziek zijn en handicap nu mij eigen risico zijn???? ik heb er niet om gevraagd!!!!!!!!!!!!

Gast

#7

2015-10-11 13:39

Ik ben het zat , erg zat. Mijn man is op Pensioen maar moet blijven werken omdat wij het ook niet kunnen betalen, dan wil ik nog niet praten over al die mensen die het minieum krijgen.

Gast

#8

2015-10-11 13:57

omdat het eiegen risico de pan uitloopt

Gast

#9

2015-10-11 14:05

De premie is al hoog genoeg en ik vind de eigen bijdrage absurd. Er ligt geld genoeg op de planken van de verzekeraars. Zorg moet betaalbaar blijven en niet voor mensen iets zijn om uit te stellen omdat ze het niet kunnen betalen. Uiteindelijk wordt dan de zorg duurder.

Gast

#10

2015-10-11 15:26

veel te duur

Gast

#11

2015-10-11 16:06

Omdat de zorg voor de mensen met laag inkomen niet meer op te hoesten is. Daarnaast komtvdan nog de eigen bijdrage voor ee tandarts. Wat in een pechfase al een enorm probleem is. Als het nog hoger en moeilijker word stop ik de verplichte verzekering en maak ik geen gebruik meer van de zorg. Dan maar wat eerder de grafkist in. Want zorgen of je de huur voor een dak boven je hoofd en of je die dag wel kunt eten gaan me echt te ver.

hh

#12

2015-10-11 16:30

Het eigen risico is een aantal jaren geleden in het leven geroepen met als doel om ons bewuster te maken van de zorgkosten.
Nou het doel is goed geslaagd, het is zelfs voor velen niet meer op te hoesten. Elke verhoging van het eigen risico is en was daarom zinloos, kwalijk en slecht voor de gezondheid.


Gast

#13

2015-10-11 17:27

Omdat de zorg voor te veel mensen onbetaalbaar en dus onbereikbaar is geworden.
Dat kan en mag niet.
Bezuinigen prima
Tot op zekere hoogte
En niet over de rug van de sociaal kwetsbaren, chronisch zieken, ouderen, en zo meer.
Nee nee nee

Gast

#14 Re:

2015-10-11 17:29

#6: -  

 Precies!!!!

 


Gast

#15

2015-10-11 17:40

Omdat wij als chronisch (ongeneeslijk) ziek en de ander gehandicapt het eerste kwartaal al de 2x 385 en maandpremie moeten betalen wat in maart dan op 1000,- euro komt! En dat met een loon van 1500,- netto waar nog eens 1100,- aan vaste lasten afgaan! En dan hebben wij het geluk dat we niet roken en drinken, anders konden we nooit rondkomen! Nu reserveren we ons vakantiegeld En onze eindjaarsuitkering en mijn WAO tegemoetkoming voor deze maand! Maar een dagje uitgaan of vakantie zit er voor ons allang niet meer in!

Gast

#16

2015-10-11 17:49

Ik zie mensen hieraan kapot gaan. Moeders in bijstand met zorgintensieve kinderen redden het niet meer! Schuldhulpverlening dreigt hierdoor, samen met stapeling zorgkosten.

Gast

#17

2015-10-12 02:20

Kan het niet betalen

Gast

#18

2015-10-12 09:27

omdat mensen die het niet verdienen de armoede ingeduwd worden, terwijl de zorg verzekeraar stinkend rijk is. en kinderen moeten altijd verzekerd zijn, voor de volle 100%

Gast

#19

2015-10-12 10:25

Omdat door deze domme rekening, veel meer mensen de armoede in duiken. terwijl de zorg verzekeraars stinkend rijk zijn. Mijn dochter moet samen met haar kinderen van E 700,00 rondkomen. vertel mij maar precies hoe ze dat moet doen, als het weer omhoog gaat. Ik zelf, en vele met mij, vinden dit schandalig, kinderen moeten altijd voor 100% verzekerd zijn, dat is de zorg voor de verzekeraar. deze regeling klopt voor geen kanten.

Gast

#20

2015-10-12 13:21

Omdat het belachelijk is dat mensen geen zorg of medicatie kunnen betalen. En omdat er al zoveel vergoedingen geschrapt zijn.

Gast

#21

2015-11-19 23:41

omdat ik chronisch ziek ben en het geld in januari al kwijt ben en de vergoeding van 290 euro wat ik kreeg van het cak is ook al weg nu dit is over gegaan naar de gemeente ..Ik vind het oneerlijk voor cronisch zieke mensen (meestal in de bijstand) en absurt veel geld.
frits

#22 Re:

2016-01-09 19:12

#1: -  ik ben chronisch patient en het is zo uitgekiend en bedacht dat bijna alles onder het ER valt. dan hebben ze nu de truc bedacht bij de ZV om de ER op te sparen en 3 dagen voor kerst van je rekening te incasseren, voor dat je uberhgaupt contact met dat kantoor hebt is het nieuwjaar.....en dus is er van overstappen geen sprake meer. Ik ga niet meer mee in bepaalde onderzoeken en testen: jammer dan maar zo werken ze zorgmijders in de hand. Misschien ook wel de bedoeling dat mondige maar zieke verzekeringsnemer gewoon zijn mond houdt en voortijdig doodgaad

 

frits

#23

2016-01-09 19:17

oh ja, de kaders bij de zorgverzekering betalen contractureel geen premie en geen eigen bijdrage....bij bijzonder vette salarissen, waarbij de zorgmaffia zich verschuilt achter de wet. Maar met deze van overheidswege gelegaliseerde diefstal is niemand het eens behalve een paar dwaze kletskousen die hun dure salaris verslapen in de 2e kamer: inderdaat een nep parlement: gewoon referendum houden en dan kan die diefstal zo van tafel


Gast

#24

2016-04-20 16:49

Omdat de zorg niet meer betaalbaar is voor veel mensen die het nodig hebben.

Gast

#25

2016-04-21 19:31

Omdat ik het schandalig vind dat het eigen risico steeds duurder wordt,terwijl er meer dan zat winst
wordt gemaakt door al die zorgverzekeraars.