Masterstudent geneeskunde dupe van het nieuwe leenstelsel


Gast

#276

2015-10-18 08:28

Ik ben zelf laatstejaars masterstudent geneeskunde en geen slachtoffer van de nieuwe regeling, maar ik vrees dat door de nieuwe regeling meer studenten afzien van de opleiding en alleen de studenten die financieel gesteund worden de opleiding nog kunnen volgen.

Gast

#277

2015-10-18 08:32

Mijn zoon studeert geneeskunde en start met zijn co-schappen. Het is voor hem onhaalbaar om hierbij te werken. Hij heeft geen andere keuze dan lenen. Er is dus met dit leenstelsel voor hem geen vrijheid om keuzes te maken.

Gast

#278

2015-10-18 08:36

Coassistenten zouden sowieso een stagevergoeding moeten krijgen!

Gast

#279

2015-10-18 08:43

Ik onderteken deze petitie omdat mijn dochter , nu 2e jaars, de dupe is hiervan

Gast

#280

2015-10-18 08:50

Omdat er ongelijkheid zit in het huidige systeem van studiefinanciering en dat mag niet de bedoeling zijn. Zo vind ik het ook niet rechtvaardig dat MBO-sudenten die op meer dan fietsafstand van hun opleiding wonen, een OV-kaart moeten krijgen. Ook dat is voor veel (ouders van) MBO-studenten een drempel om een opleiding te gaan volgen.

Gast

#281

2015-10-18 09:01

Omdat ik in de toekomst ook geneeskunde student wordt (hopelijk) en dit mij dan ook aan gaat.

Gast

#282

2015-10-18 09:06

Mijn kind is een van deze studenten. En uit ervaringen weet ik dat de masterperiode cq. Co - schappen te druk zijn om hierbij een bijbaan  te hebben en daarbij zijn de banen niet meer van zelfsprekend.


Gast

#283

2015-10-18 09:13

Ik vind het te gek voor woorden, dat studenten die enorm veel tijd en energie in deze studie steken zo de dupe worden van deze dwaling van "onze regering". Laten we hopen dat ze nog op tijd wakker worden in Den Haag en dat ze zorgen voor een betere financiële regeling. Deze mensen i.o. hebben we in de toekomst keihard nodig!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#284

2015-10-18 09:41