vluchtelingen ook welkom in Delft

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie vluchtelingen ook welkom in Delft.

MacDekker

#26 Re:

2015-10-22 11:15

#1: -  

 Ga hier geen discussies aan. Daar zijn andere rechtse forums of petities voor. Je helpt mensen in nood, zou je zelf ook fijn vinden als jezelf op de vlucht bent.


Gast

#27

2015-10-22 11:16

Omdat elke stad moet meehelpen om oorlogsvluchtelingen een veilige plaats te bieden

Gast

#28

2015-10-22 14:38

Mensen die vluchten uit oorlogssituaties verdienen altijd een warm en veilig welkom. Delft kent al vele nationaliteiten en die hebben de stad er alleen maar mooier op gemaakt.

Gast

#29

2015-10-22 15:00

Hoe arm sommige mensen in Nederland ook zijn, zij hebben altijd nog meer dan deze vluchtelingen. Zij zijn alles kwijt maar ook kunnen zij niet goed communiceren want zij spreken de taal nog niet, hebben wellicht familie verloren, achter gelaten. Men vlucht niet voor niets. En zij hebben een trauma waarvan we de weerga niet kennen,

Gast

#30

2015-10-22 15:07

Omdat ik verdrietig ben over de nare negatieve racistische sfeer in onze welvaartsstaat.

Gast

#31

2015-10-22 15:16

Omdat ik mijn leven niet door angst maar door hoop wil laten beheersen. Vluchtelingen opvang is gewoon normaal!


Gast

#32

2015-10-22 15:53

Als het ons overkwam zouden wij ook een helpende hand willen

Gast

#33 Re:

2015-10-22 17:59

#17: Geen_naieve_linkse _sul -  

 Je bedoelt dat daarentegen jouw rechtse hobby gefinancierd moet worden?


Gast

#34 Re:

2015-10-22 18:00

#30: -  

 Amen!      


Gast

#35

2015-10-22 20:03

Elk me s heeft recht op een goed bestaan .in deze welvaart kunnen en moeten we klaar staan om deze mensen op te vangen.

Gast

#36

2015-10-22 20:25

Omdat ik het er helemaal mee eens ben.

Gast

#37

2015-10-22 20:28

Ooit zijn er ook mensen uit Nederland op de vlucht geweest,ooit hebben Nederlanders (ook de rechtsekrant de telegraaf)op roepen gedaan om mensen uit Hongerije op te vangen,uit andere oost europalanden. Dit voor het enge comunisme,maar nu zijn dat de groote anti mensen tegen vluchteliingen voor oorlog in hun land (zowel chtistenen als moslems en ander gezinde) WELKOM ZIJN ZE.

Gast

#38 Re: Spelling en interpunctie

2015-10-22 20:31

#5: V.D - Spelling en interpunctie 

 Niet zo zeuren we gaan toch voor opvang van deze ontheemden en dan doet een verkeerd woord of zin er niet toe.


Gast

#39

2015-10-23 00:59

Het is te hopen dat we zelf niet in situatie geraken.
Je gunt het niemand maar iedereen die hier zo op tegen is zouden
dat eigenlijk zelf een beetje moeten ervaren, nou dan zullen ze wel
anders piepen....
De ware Delftenaar

#40 Re:

2015-10-23 02:20

#16: -  

Wij hebben geen plek zat. Dat bewijst de grote worsteling van deze regering (die GEEN IDEE heeft) pm genoeg ruimte te vinden.

Het zalvende woordenspel: verbinden en niet-verdelen zal ons en onze kinderen duur te staan komen. Zachte heel meesters maken stinkende maatscahppelijke wonden die de islam ons met een mes in autochtoon vlees kervend zal duidelijk maken.

Deze kwezel of kwezelin weet niets van Wenen 1683. Niets van geschiedenis. Het is om te huilen hoe naief sommige mensen zijn.

De islam is een nazistische veroveringsideologie.

 

De ware Delftenaar

#41 Re: Re:

2015-10-23 02:25

#26: MacDekker - Re:  

De discussie moet op elk front gevoerd worden, ook waar het ongemakkelijk is.

Een autochtoon volk hoeft zichzelf en zijn 'LeitKultur' niet op te heffen om een "FremdKultur' binnen te laten.

 

Dat is niet rechts, dat is volks. Ook van oorsprong veel linkse kiezers hebben veel moeite met deze bizarre invasie van de islam. Kom in verzet!

De ware Delftenaar

#42 Re:

2015-10-23 02:30

#28: -  

Het zijn hoofdzakelijk geen vluchtelingen, maar regelrechte gelukszoekers. Het is een mythe dat veel nationaliteiten Delft mooier hebben gemaakt. Ik zou zeggen lelijker. Kijk naar de misdaad in Delft onder onze 'allochtoonse 'vrienden'.

De multiculturele samenleving is mislukt. Kijk je nooit naar Opsporing Verzocht?


Gast

#43

2015-10-23 05:46

Omdat als ik op de vlucht zou zijn ook zou Willen geloven dat ik ergens welkom ben!

Gast

#44

2015-10-23 07:35

Helemaal mee eens dat we, mensen in Nood ook in Delft helpen!!!

Ik via fb het gedeeld!

Gast

#45

2015-10-23 07:52

Toen de nazi's de communisten arresteerden, heb ik gezwegen; ik was immers geen communist.Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten, heb ik gezwegen; ik was immers geen sociaaldemocraat.Toen ze de vakbondsleden kwamen halen, heb ik niet geprotesteerd; ik was immers geen vakbondslid.Toen ze de Joden opsloten, heb ik niet geprotesteerd; ik was immers geen Jood.Toen ze mij kwamen halen was er niemand meer, die nog protesteren kon.
Geschiedenis[bewerken]

Martin Niemöller was een Duits predikant en theoloog geboren te Lippstadt, Duitsland, in 1892. Niemöller was anti-communistisch en steunde Hitler bij zijn greep naar de macht. Toen Hitler de nadruk legde op het idee van staat boven religie raakte Niemöller gedesillusioneerd. Hij werd leider van een groep Duitse geestelijken die zich verzetten tegen Hitler. In 1937 werd hij gearresteerd en kwam uiteindelijk in de concentratiekampen Sachsenhausen en Dachau terecht. Niemöller werd in 1945 bevrijd door de Geallieerden. Hij bleef ook na de oorlog geestelijke.
Wat vandaag de Syriërs overkomt kan ook ons en onze kinderen en kleinkinderen overkomen. Wij zouden ook blij zijn als wij dan opgevangen zouden worden.

Gast

#46 Re: Re:

2015-10-23 12:34

#42: De ware Delftenaar - Re:  

 Kun je dat hard maken? Waarvan weet jij of die mensen asiel, danwel geluk zoeken? Ken je hen allemaal persoonlijk? Weet jij hun achtergrond, hun leefsituatie, waar ze precies vandaan komen?

Nederland is dat insuerende gekonkel van jullie zo langzaamaan spuugzat. Als radicaal rechts zich hier niet wil aanpassen, dan vertrekken ze maar. Mensen die in nood zijn, zijn hier van harte welkom. Raddraaiers niet.


Gast

#47 Re: Re: Re:

2015-10-23 12:42

#41: De ware Delftenaar - Re: Re:  

 Waar heb je het over? Het gaat hier over asielzoekers, niet een invasie van de islam. Als je al aan een discussie wilt deelnemen (nee, je wilt anderen jouw mening opdringen), dan zul je je om te beginnen eens moeten houden aan het onderwerp van discussie. En dat doe jij niet. Jij draait de discussie meteen een andere kant uit, namelijk de islam.

Bovendien insinueer je dat wij Nederlanders onze cultuur moeten opheffen om anderen binnen te laten. Is dat zo? Heb jij ook maar iets van jouw cultuur moeten opheffen vanwege de instroom van asielzoekers? Nee, dus. En zal dat ooit gaan gebeuren? Nee, dus. Dat mijn buurman niet oorspronkelijk van Nederland komt, verandert mijn cultuur toch niet? En dat weet jij verdomd goed, maar jij gebruikt ook nu weer dat (non-)argument om de discussie een andere wending te geven.

Praat niet schijnheilig over "een discussie die op elk front gevoerd moet worden", als jij zelf maar één front besproken wilt hebben. Leg ons niet jouw wil op, wij zijn heel wel in staat om voor onszelf te denken. Nooit meer een dictatuur in dit land!


Gast

#48 Re: Re:

2015-10-23 12:46

#40: De ware Delftenaar - Re:  

Waag het niet om jezelf "de ware Delftenaar" te noemen. Je bent niet eens van Delft, maar struint alle petities af om jullie propaganda te spuien.

Jullie tactiek is allang doorzien en die lijkt heel wat meer op "nazistische veroveringsideologie" dan het geloof die jij dat verwijt.


Gast

#49

2015-10-23 12:47

vluchtelingen ook welkom in Delft


Gast

#50 Re: Re:

2015-10-23 13:02

#40: De ware Delftenaar - Re:  

Nou misschien weet ik niets van die geschiedenis. Maar ik ben wel een kroatische vluchteling uit '95. Ik ben een trotse studente aan de TU Delft en ben bezig met mn master Architectuur en ik kan je met alle zekerheid beloven dat je met liefde veel meer gaat bereiken dan met je blikken van haat en jaloerzie die ik ook heel mijn leven heb moeten meemaken. Ik ben dan geen moslima maar ik denk dat dat uiteindelijk maar weinig uitmaakt. Met negativiteit bereik je alleen maar negativiteit, en geef je mensen ook geen kans om te groeien en godzijdank had ik meer blikken van liefde om mij heen en heb ik WEL iets van mijn leven kunnen maken en was ik nu niet een kansarme die op straat hangt. Je kan beter het beste van de situatie maken die echt onvermijdelijk is snap je :) Ik zou echt niet willen dat dit allemaal hangjongeren worden omdat iedereen ze het gevoel geeft dat ze nergens thuishoren... Het zou toch fijn zijn als dit allemaal geschoolde mensen worden waar je een fijn gesprek mee kan voeren?