Alternatief vestigingsbeleidOU

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Alternatief vestigingsbeleidOU.


Gast

#1 Alternatief vestigingsbeleid OU

2015-11-26 16:42

Persoonlijke visie 

Het is nodig om het vestigingsbeleid op maat te maken, om zo aan te sluiten op de behoeftes van studenten en de maatschappij in bredere zin. Daarbij horen meer dan twee soorten vestigingen. Zo zijn er op meer plaatsen bijeenkomsten mogelijk, waarbij niet noodzakelijkerwijs overal geïnvesteerd hoeft te worden in het creëeren van academische sfeer/massa. 

Remy Pavel Wouters (Studentenraadslid OU) 


Gast

#2

2015-11-26 17:11

Ik wil met de opleid psychologie starten bij de ou omdat er in Vlissingen een studiecentrum zit. Dit is het voordeel boven Loi of NHI, waar je veel te ver voor moet rijden.

Gast

#3

2015-11-26 17:28

Goed alternatief voor oorspronkelijk plan.

Gast

#4

2015-11-26 20:11

Omdat dit een beter alternatief is voor het door de ou voorgestelde vestigingsbeleid.

Gast

#5

2015-11-26 20:27

Omdat ik me zorgen over de geluiden die ik hoor inzake de sluiten/beperken van studiecentra's, flexibiliteit ivm met het aanbieden van verplicht te volgen cursussen op beperkt aantal plaatsen en ook in combinatie met de geluiden over veranderingen in de (begeleidende) bachelor/master waardoor wellicht meer gebruik moeten maken van SC, geluiden mbt het niet meer vertegenwoordigen van alle faculteiten op elk SC. De eventueel te maken extra (reis)kosten. Wordt er nog rekening gehouden met studenten die studeren naast baan, gezin of die anderszins beperkt zijn en voor wie extra reizen bijvoorbeeld een extra belasting vormt en flexibiliteit belangrijk is?

Gast

#6

2015-11-26 21:05

Ik steun dit alternatieve plan van harte!


Gast

#7

2015-11-27 08:13

Ik woon in Deventer, graag zou ik op z'n minst op locatie OU Zwolle een tentamen willen kunnen blijven afnemen.
Monique
Gast

#8

2015-11-27 09:05

Ik steun het plan van verschillende soorten locaties en in elke regio een bereikbare vestiging open houden. Over de exacte indeling kan later nog nagedacht worden. De reistijd voor studenten moet goed onderzocht worden. Vooral op de locaties waar in het plan met de 5 studiecentra te weinig dekking is (regio's Noord en Oost) is de bereikbaarheid met openbaar vervoer ook slechter. Zeker voor mensen die in dorpen wonen, op plaatsten waar 's avonds geen bussen meer rijden of maar heel weinig of op een eiland, kan de reistijd flink oplopen. De Open Universiteit is een landelijke (twee-landelijke) universiteit en moet voor alle studenten bereikbaar blijven.


Gast

#9

2015-11-27 09:50

Plan ziet er goed uit. Beter dan het originele idee.

Gast

#10

2015-11-27 10:54

Ook ik maak mij zorgen over het sluiten/beperken van studiecentra's, dit vooral vanwege de plannen mbt de (begeleidende) bachelor/master waardoor wellicht meer gebruik moeten maken van SC omdat er vaker verplichte bijeenkomsten zijn. De bereikbaarheid van de studiecentra is erg belangrijk als je studie, werk en gezin moet combineren!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-11-27 10:54



Gast

#12

2015-11-27 14:53

Beter dan het eerste plan waarin Enschede opgeheven zou worden. Maar ik vind dat Enschede een B-locatie moet worden.
Hiervoor kies ik, omdat voor de studenten uit Twente en omgeving de bijeenkomsten in Enschede heel belangrijk zijn. Het reizen vanuit Twente is lastig en tijdrovend, vooral in de avonduren. Ook de studentenvereniging krijgt problemen, omdat er geen mogelijkheden voor onderlinge ontmoetingen en contacten meer zijn. Dit twee redenen zijn niet digitaal op te lossen.

Gast

#13

2015-11-29 18:29

Omdat ik het heel belangrijk vind dat er centra in de buurt van alle studenten blijven. Alhoewel ze dan allemaal geen academische uitstraling hoeven, wat mij betreft. Ik ben inmiddels aan het eind van mijn studie psychologie gekomen. Als er geen studiecentrum in de buurt was geweest was ik nooit zover gekomen. Meer dan vijf jaar geleden ben ik ernstig ziek geworden, mede door alle hulp vanuit het studiecentrum Emmen heb ik bereikt waar ik nu ben. Anders was dat einde verhaal, qua studie, voor mij geweest. Daarom heb ik deze petitie getekend. Hartelijke groet en veel succes, Hilda

Gast

#14

2015-11-30 17:06

OU-studenten moeten niet nog eens extra belast worden in hun toch al niet zo eenvoudige studie-omstandigheden

Gast

#15

2015-11-30 17:30

Belachelijk, iedere paar jaar die dreiging van het sluiten van studiecentra. Slechte pr van de OU. Werkende mensen, per definitie de studenten van de OU, hebben geen tijd om ook nog eens naar een andere plaats te moeten reizen om het studiecentrum te bezoeken. Ik zou nooit kiezen voor zo'n universiteit en beveel mijn patiënten dus de OU niet langer aan!

Gast

#16

2015-11-30 17:48

"Een leven lang studeren" staat in het vaandel van de OU. Dat moet dan wel voor iedereen ook logistiek mogelijk zijn. Qua kosten is de OU ook al niet meer goedkoop. Ook studeren aan de OU wordt straks een zaak van de elite (die overal met een auto heen kan rijden)

Gast

#17

2015-11-30 18:13

Omdat ze al verschillende keren studiecentra gesloten hebben waardoor je elke keer weer naar een andere locatie moet reizen. De drempel om te studeren wordt steeds lastiger als de studiecentra zo ver weg liggen.

Gast

#18

2015-11-30 19:08

Ik merk nu al dat er heel weinig studenten uit Leeuwarden reizen naar Groningen om facultatieve bijeenkomsten te bezoeken. Het is te moeilijk te combineren met zorg voor gezin/mantelzorg en werk. Als ook nog de mogelijkheid om tentamen te doen in Leeuwarden wordt verwijderd dan wordt studeren hier onmogelijk. Ik snap dat de OU graag wetenschappelijker vestigingen willen en ik denk dat het zinvol is om te kijken hoe dat gerealiseerd kan worden zonder meteen heel veel diensten voor huidige studenten in het noorden en oosten van het land af te schaffen. Dit plan lijkt me een mooie insteek voor een enquete of onderzoek hierover.

Gast

#19

2015-11-30 19:12

Ik heb deze petitie ondertekend omdat het een absolute ramp zal zijn als Studiecentrum Den Haag wordt gesloten. Waar moeten de studenten van Den Haag en omgeving naar toe? Hoe ver moeten ze gaan reizen om tentamen te doen of bijeenkomsten bij te wonen, etc?

Gast

#20 Re: Alternatief vestigingsbeleid OU

2015-11-30 19:15

#1: - Alternatief vestigingsbeleid OU  

 Dit kaartje gaat alleen over de Studiecentra in NL. Hoe zit het eigenlijk met de Belgische studiecentra?


Gast

#21 Re: Re: Alternatief vestigingsbeleid OU

2015-11-30 19:34

#20: - Re: Alternatief vestigingsbeleid OU  

 zoals ik het begrepen heb blijven deze zoals ze nu zijn.


Gast

#22 Re: Re: Alternatief vestigingsbeleid OU

2015-11-30 19:39

#20: - Re: Alternatief vestigingsbeleid OU  

 De Belgische studiecentra vallen buiten de plannen, omdat deze in beheer zijn van de verschillende Vlaamse universiteiten. Dat is op basis van afspraken tussen de Nederlandse en de Vlaamse overheid. In Vlaanderen veranderd er nu dus niets. 

Remy Pavel Wouters 

Dieuwke

#23

2015-12-01 17:14

Dank voor het opstellen van dit alternatief! Wat mij betreft is het van belang dat voor de tentamens niet te ver gereisd moet hoeven worden. Het idee van de c-locaties voorziet in die behoefte.


Gast

#24 Bijeenkomst vestigingsbeleid voor studenten in Breda

2015-12-02 02:10

Op donderdag 3 december, vanaf 19:00 uur is er een bijeenkomst over het vestigingsbeleid. Dit is speciaal voor studenten. Hierover en over de gewenste aanmelding staat meer op de OU-site. 


Gast

#25

2015-12-02 20:05

En 'opeens' begin ik te twijfelen aan de zogenaamde doelgroep van de OU... Gek hè?