POLITIE-CAO 2015

POLITIE-CAO 2015 / Mededelingen / AKKOORD "Voorlopig" / Opmerkingen

Chris W
Gast

#26

2015-12-25 17:40

Ach hebben we eigenlijk nog wel wat in te brengen. KEUZE is al gemaakt TOCH?

 

Chris Werensteijn

 


Gast

#27 Re:

2015-12-27 06:28

#24: -  

 Hallo Vico,

 

Sterker nog, het is een verlaging van je pensioenopbouw die de werkgever normaal gesproken had MOETEN betalen, maar dit niet doet en vervolgens als "salaris" uitkeert.

 

Hierdoor bouw je dus minder pensioenpremie op. Dat kan oplopen tot 15% minder pensioen voor de hele jonge collega's tot minder %en voor de oudere collega's.

 

Juist om déze reden en het uitblijven van een goed ouderenbeleid (nee ik ben een jonge collega die aan zijn toekomst denkt), stem ik TEGEN dit voorstel.

Die "extra" 500 euro is een lachertje waarbij de helft terugvloeit naar de staatskas. Het is geen structurele verhoging en is dus een heeeeeeel klein pleistertje tegen de in sommige gevallen grote wonden.

Daarnaast zitten we al vanaf 1 januari zonder CAO dus uiteindelijk hebben we deze ook nog eens zelf betaald door het CAO later in te laten gaan.

Wat er dan overblijft is 1,5% salarisverhoging op 1 januari 2017. Echter trekt de economie weer aan en de huizenprijzen stijgen weer. De inflatie zal naar verwachting dan ook hoger zijn dan 1,5% in 2017 en dus gaan we er in koopkracht weer op achteruit.

Echter ben ik wel van mening dat de bonden hard gewerkt hebben. Maar moet dit de reden zijn dat we ons laten ringeloren?? Absoluut niet.

Ik zeg het voorstel in de prullenbak laten verdwijnen en weer de buhne op! (ja ik heb ook meegedaan aan de acties).

We zullen de minister laten zien dat het een keer genoeg is dat we ons laten piepelen! En als wij worden gezien als inhalige monsters die vinden dat het "nooit genoeg" is, dan verzoek ik de bonden een groter gedeelte van de financiële middelen te gebruiken om de waarheid naar buiten te brengen ipv alles op ons af laten vuren door dit nepkabinet zonder enige tegenspraak in het beeld dat geschept wordt.

Denk na over je toekomst! Nu een beetje extra geld, kost je later een hele hoop!


Gast

#28 Yvonne van V

2015-12-27 06:50

Tis toch jammer dat er steeds sigaren uit eigen doos worden gehaald en dat het voorgeschoteld word als een vooruitgang! Welke vooruitgang hebben we gekregen? Ik lees het echt niet. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. ABP had een behoorlijke goed gevulde pot, maar daar zijn bedragen uit gehaald voor externe gevallen. (1980) Volgens mij hebben ze dan het geld geleend en moet het gewoon terug komen met rente!

Dan is in 1 klap de pot van ABP weer goed gevuld en kunnen de collega's die met pensioen gaan van hun welverdiende vrije tijd genieten.  Hoe de regelingen waren bij de politie zullen helaas tot verleden tijd behoren, en moeten we met z"n allen accepteren hoe het er nu aan toe gaat. Pffff Helaas.

Fijne jaarwisseling!

Arie

#29 Re:

2015-12-28 11:09

#3: -  

 Helemaal eens met het bovenstaande. Er is in de voorbij gaane jaren nog meer eenzijdig afgeschaft. Wat te denken van de spaarloonregeling en het premiesparen! Alles eenzijdig afgeschaft, terwijl wij daar wel arbeidsvoorwaarden voor hebben ingeleverd zoals de extra vrije dagen voor het werken op onregelmatige tijden en het werken tijdens zon- en feestdagen. Hebben we die terug gekegen toen deze regelingen eenzijdig werden afgeschaft. Ik dacht het niet hè!!!!

We hebben hier te maken met een volledig onbetrouwbare overheid/werkgever. Mij kunnen ze boom in, ik stem tegen. Dan de opmerking van de bonden en nu ook van Dolf Mautitz dat dit het hoogst haalbare is. De strijdbijl is begraven, zo lijkt het er op. Het is dan ook de laatste keer dat ik aan een dergelijke enquete mee doe. Platform bezorgde dienders, laat me niet lachen. Nooit meer.

Arie

#30

2015-12-28 11:13

Quote #3

 Helemaal eens met wat #3 schreef. Er is in de voorbij gaane jaren nog meer eenzijdig afgeschaft. Wat te denken van de spaarloonregeling en het premiesparen! Alles eenzijdig afgeschaft, terwijl wij daar wel arbeidsvoorwaarden voor hebben ingeleverd zoals de extra vrije dagen voor het werken op onregelmatige tijden en het werken tijdens zon- en feestdagen. Hebben we die terug gekegen toen deze regelingen eenzijdig werden afgeschaft. Ik dacht het niet hè!!!!

We hebben hier te maken met een volledig onbetrouwbare overheid/werkgever. Mij kunnen ze boom in, ik stem tegen. Dan de opmerking van de bonden en nu ook van Dolf Mautitz dat dit het hoogst haalbare is. De strijdbijl is begraven, zo lijkt het er op. Het is dan ook de laatste keer dat ik aan een dergelijke enquete mee doe. Platform bezorgde dienders, laat me niet lachen. Nooit meer.


Gast

#31

2015-12-31 06:08

Ik heb ook zo mijn bedenkingen over het"nieuwe CAO", Ik zie en hoor ook niet over de 1% regeling, waar we het toch ook duidelijk over gehad hebben. Waarom moeten wij nog steeds die 1% extra werken, deze was toch duidelijk overbodig!

Ik denk dat we bij de bijeenkomst ons zeker moeten laten horen en niet zomaar akkoord gaan

gummieknuppel

#32 Re:

2016-01-05 09:47

#3: -  

 100% mee eens. Wat Dolf Mautitz bezielt om het stemadvies over te nemen weet ik niet, maar wie weet is het de leeftijd die ook hem parten speelt. Het feit dat er geen regeling voor vervroegd uittreden is gekomen maakt maar al te duidelijk dat het een verkapte bezuiniging is. De groep die nu tegen het pensioen aanloopt was de golf dienders die in de jaren 70 met honderden per maand in het unifiorm werd gehesen. Tja die groep gaat er tussen nu en 10 jaar uit, dus daar kan je nu veel op bezuinigen als je alle regelingen sloopt; minder extra geld voor uittreden en dus ook een paar jaar geen nieuwe aanwas (lege klaslokalen). Maar ze maken één hele grote vergissing; als onze groep straks ook met honderden per maand met pensioen gaat, onstaat er in korte tijd weer een tekort, net als in de jaren 70. Maar dat is een probleem van een volgend kabinet. Vd Steur; je zult het moeten doen met mijn rechter middelvinger. Ik stem TEGEN!


Gast

#33

2016-12-13 09:44

Ik vind het allemaal prachtig hoe de NPB zich inzet voor de nog actieve collega's. Persoonlijk vind ik dat een politieambtenaar van de straat met 60 met (vroeg)pensioen moet kunnen gaan. De overigen kunnen nog wel enige jaren doorwerken vanachter hun bureausituatie.
Wat mij wel stoort is, dat de NPB nauwelijks iets onderneemt (of kenbaar maakt ??) met betrekking tot gepensioneerden zoals ik.
Met 60 jaar en 6 maanden ben ik met levensloopverlof gegaan en precies 1 jaar later met keuze-pensioen. Toen ik van mijn levensloopverlof genoot is de wetgeving mbt de verhoging van de AOW-leeftijd tot stand gekomen.Heb me daar dus niet op kunnen voorbereiden.
Begin deze maand ben ik daarom in een 9 maanden durend AOW-gat gedonderd. Deze streek van deze regering kost mij 9 maal € 740,-- = 6700,-- PLUS dat ik ook nog in het hogere belastingtarief blijf zitten tot 65 en 9 maanden.
Graag zou ik hier meer aandacht voor hebben.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...