Speelplein werking "Kasper" moet behouden blijven.


Gast

#1

2015-12-31 12:26

Kasper moet blijven bestaan daar onze zorgenkindjes hun er goed voelen en goed opgevolgd en leuke activiteiten doen met de super leuke moni's

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-12-31 12:34



Gast

#3

2015-12-31 13:47

uit steun! lol #katjeduk

Gast

#4

2015-12-31 14:38

ondat gewoon moet blijven zoals het is

Gast

#5

2015-12-31 15:08

omdat ik wil dat Kasper blijft bestaan . ze doen zoveel voor deze kinderen , zou jammer zijn als het gedaan is. zovele mooie dingen voor deze kinderen , chapeau zeg ik. Laat het aub voort bestaan .

Gast

#6

2015-12-31 16:47

Opa en oma van Matisse en Cyril
Vincent

#7 Kasper voorop!

2015-12-31 17:57

Deze petitie toont duidelijk aan welk belang de lokale ouders hechten aan Kasper. Jammer genoeg ontbreekt het de schepenen aan een weloverwogen, gecommuniceerd en helder plan. Hierdoor worden deze ouders onverwachts geconfronteerd met onzekerheid. Staat het belang van de kinderen en hun ouders wel centraal?


Gast

#8

2015-12-31 18:01

Als ouder van een zoon met een "rugzakje" die al vele jaren bij Kasper terecht kan (alsook zijn zusje zonder dergelijke bagage) ligt dit onderwerp mij nauw aan het hart. Het Is al moeilijk genoeg om gepast onderwijs, hobbies, vakanties,... te vinden. Wij, en vooral de kinderen, hebben deze verandering NIET nodig. Vraag is dan "voor wien zijnen heiligen is dit nu weer nodig?!".

Gast

#9

2015-12-31 21:55

Omdat kasper zou blijven bestaan en de zorgenkindjes hun vertrouwde stek en moni's niet kwijt willen

Gast

#10

2016-01-01 11:41

kleinschaligheid is nodig voor die kinderen.
Vertrouwde veilige afgebakende omgeving is een MUST !!!
Inclusie is in dit geval zeker geen verbetering. De omgeving van de porseleinhallen is in niets te vergelijken met het avonturenterrein van de levensboom. Te groots,, te ruim, te open te clean, .
Steventje een zwaar autistische jongen die altijd naar Kasper kwam zou in een mum van tijd ontsnapt zijn in die omgeving.

Gast

#11

2016-01-02 12:13

Omdat ik vind dat je iets die zeer goed loopt niet zomaar moet stoppen.

Gast

#12

2016-01-02 18:54

Dat kasper MOET blijven bestaan!!

Gast

#13

2016-01-04 08:10

Het zomaar stilleggen van deze werking voor kinderen van ouders die moeten werken als het vakantie is kan NIET.

Gast

#14

2016-01-05 07:00

Ook ik heb een kind met autismespecttumstoornis en verstandelijke handicap en weet hoe belangrijk vaste structuur en kleine groepjes belangrijk zijn voor het het goed functioneren .Mijn kind kwam vroeger ook heel graag naar de werking omdat hij er door iedereen aanvaard was,wat heel belangrijk is.
Sophie

#15 Een bezorgde mama

2016-01-05 18:00

Ik wil, naast de ondersteuning voor deze petitie, ook even de vraag stellen: wat is “gewoon”?  

Ieder kind (mens) heeft zo wel zijn gaven en zijn gebreken en voor kinderen (volwassenen) met ASS is dat niet anders.

Ieder kind heeft structuur nodig, maar kinderen met ASS nog meer. Ieder kind heeft weleens een benauwd gevoel in een grote massa mensen, maar kinderen met ASS voelen dit in 100-voud aan. Ieder kind draagt soms niet graag een bepaald kledingstuk omdat het naar aanvoelt, wel kinderen met ASS willen soms alleen dezelfde kleren dragen omdat ze anders constant pijn hebben. ...

Men ziet niet altijd aan iemand dat hij of zij ASS heeft en toch heeft dit syndroom enorme gevolgen in de manier waarop hij of zij dit moet verwerken. Dit vergt een hoge concentratie en constante sociale druk waardoor men soms alleen maar thuis de tijd vindt om de gebeurtenissen van de dag te “verwerken”. Deze kinderen moeten zich nog meer inzetten dan anderen om sociaal aanvaardbaar te lijken, op school, in de bibliotheek, in sportclubs, in de supermarkt, ... Thuis is de enige plaats waar zij even zichzelf kunnen zijn. Iedereen weet hoeveel tijd men heeft om thuis op zijn positieven te komen na school (nadat iedereen gewassen, gegeten en zijn huiswerk gemaakt heeft). Wel Kasper is (en blijft, hopen wij) een plaats waar onze kinderen tot rust kunnen komen, zich geen zorgen moeten maken over sociale drempels en waar ze gewoon even zichzelf kunnen zijn, zonder daarom de enorme negatieve stempel op hun voorhoofd “NIET NORMAAL” te krijgen. Kasper is vakantie in de grote zin van het woord. Gewoon “thuis” komen op een andere plaats. Daarom vraag ik ook, en in naam van alle kinderen, met of zonder ASS, om Kasper niet te integreren in Haasje-Over. Er bestaan vast wel andere oplossingen die het mogelijk maken om vzw De Stroom de nodige middelen te geven hun kennis te delen. In de Kortrijkse regio is er vast en zeker nog heel wat potentieel en kan Wevelgem het voorbeeld tonen, mét Kasper zoals de werking er nu uit ziet.


Gast

#16

2016-01-05 18:46

Iets dat perfect is voor die kinderen moet je niet veranderen

Gast

#17

2016-01-06 08:01

In mijn werk kom ik dagelijks in contact met kinderen met ASS en speelpleinwerking Kasper is een werking die wij aanraden aan de ouders. Hier kunnen kinderen met een beperking en kinderen zonder beperking met elkaar spelen onder goede begeleiding, aanpassingen en expertise. Ze kunnen daar zichzelf zijn nadat ze het in school al moeilijk genoeg hebben om zich aan te passen, om in de lijn te lopen. Door deze kinderen in een aparte ruimte te plaatsen waar ze toch geen contact hebben met andere kinderen, dat is geen inclusie. De kinderen hebben het goed bij Kasper en eens 'eventjes kijken hoe het zal gaan en binnen een paar jaar zien we wel', is zeker niet goed voor deze kinderen. Ik hoop dat speelpleinwerking Kasper kan blijven bestaan!


Gast

#18

2016-01-07 18:23

Het kan niet dat die kinderen met een achterstand of beperkingen niet meer naar deze opvang kunnen, en dan maar bij de rest in grote bendes moet meedraaien!

Gast

#19

2016-01-10 17:09

Ik sta heel erg achter deze petitie.

Gast

#20 Re:

2016-01-11 18:23

#18: -  

omdat mijn kleinkinderen daar naar toe gaan . En onze kleinzoon heef zulke speel werking nodig ,omdat hij met een achterstand staat en daar voel hij op zijn plaats .want in een grote bende voel hij niet goed .We hopen dat het mag blijven bestaan .We gaan er voor duimen . Vele groetjes Meme . 


Gast

#21

2016-01-16 14:43

In naam van onze kinderen met een beperking . Er zijn andere dingen waarop kan bezuinigd zijn . Dank u

Gast

#22

2016-01-16 18:54

Veel succes!

Gast

#23

2016-01-20 11:49

daar de kinderen bij de nu voorziene vervangende speelpleinwerking zullen terechtkomen in een moeilijkere omgeving met minder gemotiveerde begeleiding