Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman.


Gast

#1451

2016-01-29 10:40

Geen apparatsjik, maar een echte ombudsman voor kinderen. Heel hard nodig volgens deze oud schoolmeester

Gast

#1452

2016-01-29 10:44

Bewezen kwaliteit niet zo maar wegdoen!!

Gast

#1453

2016-01-29 10:44

Marc Dullaert moet blijven! Wie komt er anders op voor de rechten van het kind??

Gast

#1454

2016-01-29 10:45

Zoals zovelen voor mij hebben gezegd en geschreven dat Dhr. Dullaerts een zeer vakkundige en gedreven ombudsman voor de kinderen is. Het is raar dat iemand die goed en gemotiveerd zijn werk doet, moet wijken omdat iemand vindt dat dat er geen aparte ombudsman nodig is voor de kinderen. Iedereen zegt dat kinderen de toekomst zijn. Zorg dan ook dat zij een goede vertegenwoordiger hebben als er aan hun rechten en integriteit getornd wordt.

Gast

#1455

2016-01-29 10:46

Nu dat Heer Dullaert eens schat aan ervaring heeft is het waanzin hem te vervangen! Denk niet dat de kinderen hier mee gediend worden...

Gast

#1456

2016-01-29 10:48

Volgens mij zijn kinderen erg gebaat bij een pleitbezorger die weet hoe hij het welzijn van kinderen in de media onder de aandacht kan brengen. Zo'n man moet he koesteren.
Hierbij een oproep aan Reinier van Zutphen, durf groot te denken in t belang van alle kinderen op deze aardbol!

Gast

#1457

2016-01-29 10:51

Omdat hij een goede dappere kinderombudsman is en nu vindt de overheid hem zeker 'te lastig' dus hij moet weg: ongelooflijk. Hij is dus voor de overheid té goed!

Gast

#1458

2016-01-29 10:54

Arrogantie van nat.ombudsman ten top, denkt dat die een eigen bedrijf bestuurt. Dullaert doet fantastisch werk. Dus laat deze man zijn werk voort zetten.

Gast

#1459

2016-01-29 10:58

Nare bijsmaak bij niet verlengen van de periode. Doet dhr Dullaert zijn werk wellicht te goed voor sommige politieke krachten? Hij hekelt allerlei kortingen en bezuinigingen die kinderen treffen en de tweedeling vergroten, nu roerde hij zich in de benarde omstandigheden van vluchtelingen kinderen...kortom, te lastig?


Gast

#1460

2016-01-29 10:58

Een betrokken, kundige en goed ingewerkte kinderombudsman aan de kant zetten, gaat ten koste van de doelgroep en de medewerkers. Het is onverantwoord, immoreel en verspillend.

Gast

#1461

2016-01-29 11:00

3 kinderen met chronische GGZ en PGB zorg. Passend Onderwijs is ook al een drama. Deze man durft kritisch te zijn en heeft de kennis en ervaring. Hoe durft men die te laten gaan!!

Gast

#1462

2016-01-29 11:01

De nieuwe ombudsman verzameld blijkbaar graag zijn eigen jaknikkers om zich heen en dat is zeker in deze functie een zeer slechte zaak.

Gast

#1463

2016-01-29 11:03

Dullaert zorgt goed voor de belangen van kinderen.Waarom moet hij weg? Past niet in het straatje van de keiharde, koude van Zutphen, dus weg??

Gast

#1464

2016-01-29 11:04

Omdat het doen aftreden van iemand die goed functioneert heel veel kost; een opvolger is zomaar 2 jaar verder alvorens hij/zij ingewerkt is in dossiers en mogelijkheden van de functie. Zonde van alle energie die er door meneer D. in geinvesteerd is. Inefficient gebruik van resources

Gast

#1465

2016-01-29 11:04

Ik heb getekend omdat ik Dullaert een geweldige Kinderombudsman vind. Ik vond ook Brenninkmeijer een heel goede Nationale Ombudsman. Het is belangrijk dat ombudsmannen/-vrouwen met een dergelijke inzet op deze plekken actief kunnen zijn en blijven. Dat de Tweede Kamer hen "te activistisch" vindt is zeer bedenkelijk. Alleen al daarom moeten deze mensen breed gesteund worden. De hele politiek is allergisch voor kritiek, er moet voor gewaakt worden dat kritische mensen zoals deze ombudsmannen niet de mond wordt gesnoerd. Kijk alleen al naar het gerotzooi bij Justitie, wat mij betreft zou Rutte de eer aan zichzelf moeten houden en het ontslag van het kabinet indienen. Al dat gesjoemel en gekonkelefoes is schadelijk voor het aanzien van de politiek en voor het hele land. Mensen die daar kritiek op hebben zijn meer dan ooit hard nodig. Dullaert moet blijven en van mij mag Brenninkmeijer meteen terug!

Gast

#1466

2016-01-29 11:04

Marc Dullaert is en uitstekende konderombudsman en iemand die goed functioneert, moet blijven. Die moet niet het slachtoffer worden van zgn beleidsbeslissingen. De nationale ombudsman moet zich eerst maar eens bewijzen. De eigenzinnigheid van Marc is een groot voordeel.

Gast

#1467

2016-01-29 11:06

Om de reden dat ik de Heer Dullaert al die tijd heb gerespecteerd om de manier waarop hij zich ingezet heeft voor kinderen. De manier waarop die nieuwe man, ik weet zijn naam niet, de heer Dullaert wegzet is van zo'n laag allooi dat ik die man niet zie zitten om verantwoording voor kinderen te dragen. Die man denkt in een klein kringetje en niet in een groter geheel. Dat is mijn mening én kijk op de zaak. Laat de Heer Dullaert blijven. Hij doet het beter dan wie ook.

Gast

#1468

2016-01-29 11:06

Kinderrechten worden ook in ons eigen Nederland tragisch genoeg dagelijks geschonden. Marc Dullaert én zijn team (want dat lijkt ook te moeten worden vervangen) schroomt niet aandacht te vragen voor deze kinderechtenschennis.
Niet leuk voor onze diverse overheidsinstellingen maar noodzakelijk voor de kinderen. We hebben jammergenoeg persoonlijkk een beroep moeten doen op zijn inzet en dat is een van de weinige lichtpuntjes in een strijd tegen een onrechtvaardig kinderbeleid van het schoolbestuur van onze inmiddels overleden zoon.

Gast

#1469

2016-01-29 11:09

Een man met een kritische blik en duidelijke mening die hij helder en respectvol weet te verwoorden. No-nonsense. Volgens mij hebben we juist meer van dit soort mensen nodig!

Gast

#1470

2016-01-29 11:12

Met verbazing heb ik het relaas aangehoord van de nieuwe ombudsman. Wat een non leiderschap zo ga je toch niet om met iemand die zo succesvol een nieuwe rol Kinderombudsman heeft neergezet. Om je dood te schamen. Ik hoop van harte dat de heer Dullaert kan en wil blijven

Gast

#1471

2016-01-29 11:12

Deze man is scherp en neuraal met een hart voor kinderen!
Is naast Kinderombudsman ook voorzitter van het Europese Netwerk van Kinderombudsmannen.
Vraag me af wat dhr van Zutphen te bieden heeft, wie kent deze man en wat denkt hij meer te bieden heeft dan de huidige ombudsman ?
Kan me niet voorstellen dat dhr van Zutphen kan tippen aan de voortreffelijke manier van voorvechter voor kinderen als dhr Dullaert. Het enige wat dhr van Zutphen heeft geuit is " wil een eigen team"

Gast

#1472

2016-01-29 11:18

Omdat we goed voor kinderen moeten zorgen en het heel belangrijk is dat er iemand voor hun rechten opkomt

Gast

#1473

2016-01-29 11:20

Ik heb bewondering voor de heer Duellaert
Hij doet met zoveel compassie veel voor onze kinderen
Deze man moet blijven! Hij heeft al veel bereikt en daarom moet hij aanblijven.

Gast

#1474

2016-01-29 11:22

Hij doet gewoon ontzettend goed werk. Wie denkt die Van Zutphen wel dat hij is, om hem zomaar de laan uit te sturen! Hij zal zelf wel een kliekje vriendjes hebben voor deze functie. Laat Marc gewoon zitten, hij doet het prima.

Gast

#1475

2016-01-29 11:23

Een kinderombudsman met hart voor de zaak die de belangen van het kind boven alles stelt moet niet wijken voor iemand voor wie z'n ego de hoogste prioriteit heeft.