Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman.


Gast

#1376

2016-01-29 08:58

Ik onderteken deze petitie omdat het gebruik maken van zijn recht door van Zutphen om Dullaert niet voor herbenoeming in aanmerking te komen helemaal niet goed voelt. Ook het ontslaan door van Zutphen van de algemeen directeur zonder daarvoor (het wettelijk verplichte) advies te hebben gevraagd aan de ondernemingsraad en het niet voor herbenoeming in aanmerking laten komen van de heer Dullaert terwijl deze momenteel voorzitter is van de Europese Kinderombudsmannen, vergen volgens mij nader onderzoek. Het gaat hier tenslotte om een hoog college van Staat.

Gast

#1377

2016-01-29 08:58

Volgens mij functioneert Dullaert goed.
De formalistische bestuursstijl van van Zutphen staat me niet aan, en past niet bij een instituut als de Ombudsman.

Gast

#1378

2016-01-29 08:59

Hij is iemand die geen blad voor de mond neemt, maar deelt wat hij waarneemt.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-01-29 09:02



Gast

#1380

2016-01-29 09:03

Waarom moet Marc weg? Het is te gek voor woorden. Waarschijnlijk weer zo'n competentiezaak van een op macht beluste bobo die zelf graag in de publiciteit staat! Laat Marc zijn werk gewoon doen. Hij heeft bewezen voor de goede (kinder) zaak te strijden.

Gast

#1381

2016-01-29 09:04

Van Zutphen kan per 1 april aanstaande vertrekken, geen punt van maken

Gast

#1382

2016-01-29 09:05

Het is niet aan één persoon de (kinder)ombudsman(/vrouw) te bepalen. De kinderombudsman(/vrouw) moet onafhankelijk kunnen zijn en autonoom moeten kunnen functioneren, ook van de ombudsman. Het is daarom niet aan de Nationale ombudsman om te bepalen wie de kinderombudsman(/vrouw) zou moeten zijn. Het riekt zelfs naar het creeeren van een machtsbolwerk t.b.v. de grote bedrijven en maakt de huidige, gekozen nationale ombudsman ongeloofwaardig.


Gast

#1383

2016-01-29 09:05

Een ombudsman die zijn eigen team wil samenstellen is een teamleider/ manager en dat wil ik niet. Een ombudsman is onafhankelijk, kritisch. Werkt voor waarheidsbevinding, onrecht en niet voor eigen accenten.

Gast

#1384

2016-01-29 09:05

Ik heb deze petitie ondertekend omdat Dullaert heeft laten zien dat hij de positie van het kind in tal van ellendige situaties heeft begrepen en eerlijk en strijdbaar voor deze kinderen is opgekomen

Gast

#1385

2016-01-29 09:07

Ik heb een aantal rapporten en stukken op de website van de Kinderombudsman gelezen, en hem ook vaak horen spreken op de televisie. Op basis van die informatie kom ik tot de conclusie dat de Kinderombudsman uitstekend werk verricht heeft. Hoe doet precies wat een kinderombudsman hoort te doen: onafhankelijk werk verrichten, naar de rechten van alle groepen kinderen, kritisch zijn naar de regering en het beleid indien dat moet, en dat op een heldere manier communiceren naar de bevolking, die hij tenslotte dient. Als deze infromatie juist is, dan lijkt het me glashelder dat Marc Dullaert zeer geschikt is voor deze functie, en uitstekend werk verricht, en dus moet kunnen aanblijven indien hij dat wilt. Indien er legitieme redenen zijn waarom Dullaert niet kan aanblijven, dan dienen wij, de burgers wiens belangen hij beschermt, daar van op de hoogte gebracht te worden. In een echte democratie kan het niet zomaar zijn dat een uitstekend functionerende functionaris aan de kant wordt gezet om illegitieme redenen.

Gast

#1386

2016-01-29 09:08

Omdat ik geen reden zie om hem weg te sturen.

Gast

#1387

2016-01-29 09:09

Iemand die zich zo sterk maakt voor de zaak en dit goed uitlegt aan zoveel partijen, hiermee draagvlak krijgt mag nooit wijken voor een 'persoonlijke' voorkeur of afkeur van een manager, vind ik.
ex-kind
Gast

#1388

2016-01-29 09:10

Ervaring met kindermishandeling. Nog steeds "rust" hier een groot taboe op....Deze mens lukt het om voor kinderrechten een verschil te maken. Dus laat deze mens hier mee door gaan!


Gast

#1389

2016-01-29 09:10

Marc Dullaert is een uitstekende kinderombudsman, een voorvechter en bewaker van kinderrechten. Het zou een groot verlies zijn als deze voortreffelijke kinderombudsman moet verdwijnen om plaats te maken voor de vriendjes van de heer van Zutphen. Iemand waarvan we nog weinig positiefs hebben gehoord. Maak als nieuwkomer ombudsman gebruik van de ervaring en deskundigheid van je team.
Schande !!

Gast

#1390

2016-01-29 09:10

Perfecte persoon voor deze positie

Gast

#1391

2016-01-29 09:18

Dullaert komt over als een wijs en bescheiden mens die met hart en ziel zijn werk doet.

Gast

#1392

2016-01-29 09:19

Transparantie is het toverwoord van onze actuele politiek. Maar kennelijk alleen wanneer het bepaalde individuen uitkomt. Dullaert is echt goed bezig dingen aan de kaak te stellen. Wat moet er in de doofpot? ? Welke geheimen ontstaan? Onderzoek! !!!!

Gast

#1393

2016-01-29 09:19

Marc Dullawrt is een  bewogen, rechtvaardig mens,met veel compassie en betrokkenheid op kinderen.

War zijn de redenen waarom de Narionale Ombudsman van mening is dat deze belangenbehartiger met veel expertise en moed om zaken betreffende belangen van kinderen aan de orde te stellen wegmoet? 

Drs. Pieter L.Wentzel Sr.

Orthopaedagoog,Gz.psycholoog,

Onderzoeker Jeugdzorgdossiers

Vrijwilliger Ouders Online


Gast

#1394

2016-01-29 09:20

Dullaert heeft ruimschoots bewezen voor deze functie de juiste man op de juiste plaats te zijn. Van Zutphen moet zich schamen dat hij nu van hem af wil om een 'eigen kandidaat' naar voren te schuiven.

Gast

#1395

2016-01-29 09:21

steun is nodig

Gast

#1396

2016-01-29 09:23

Deze man heeft zich bewezen kundig te zijn om het lot van kindren die het op welke manier dan ook moeilijk hebben onder de aandacht te brengen en daardoor vaak te verbeteren. Het is belangrijk om voor deze groep op te komen, omdat kinderen steeds minder een ' vangnet' hebben, en er veel misbruik wordt gemaakt van kinderen op allerlei manieren.

Gast

#1397

2016-01-29 09:23

Het kan toch niet zo zijn dat een weldenkend en kritisch mens, met hart voor kinderen, weg moet omdat één man moeite heeft met een verstandig en maatschappelijk betrokken mens?

Gast

#1398 Marc dullaert

2016-01-29 09:24

Deze man heeft zich bewezen kundig te zijn om het lot van kindren die het op welke manier dan ook moeilijk hebben onder de aandacht te brengen en daardoor vaak te verbeteren. Het is belangrijk om voor deze groep op te komen, omdat kinderen steeds minder een ' vangnet' hebben, en er veel misbruik wordt gemaakt van kinderen op allerlei manieren.


Gast

#1399

2016-01-29 09:24

Een bevlogen ombudsman die voor alles het belang van de kinderen dient moet blijven!

Gast

#1400

2016-01-29 09:25

De jeugd heeft vooral nu recht op rust en een objectieve ombudsman die volop in de lijn van kinderen en ouders op basis van gelijkwaardigheid tegenover de professionals zijn werk doet. Niet alleen in ieders belang, maar ook op Europeesch nivea.