Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman.


Gast

#2351

2016-01-30 13:19

Getekend mede namens Helga Kormos - met wie ik samen 'Handboek scheiden en de kinderen' publiceerde - omdat Marc Dullaert ook veel aandacht vraagt voor de problemen van scheidingskinderen.

Gast

#2352

2016-01-30 13:21

Omdat dhr. Dullaert blijk heeft gegeven geschikt te zijn als kinderombudsman en het absoluut niet duidelijk is door wie en hoe zijn functie straks vervuld zal worden

Gast

#2353

2016-01-30 13:23

Kinderrechten zijn erg belangrijk. Zelfs in een land als Nederland gaat er veel mis. Marc Dullaert heeft in vele gevallen een cruciale rol gespeeld en deze groep kinderen vertegenwoordigt waar de instanties faalden. Zijn zeer kritische houding is nodig omdat Nederland meer een land van de plichten is dan van de rechten..

Gast

#2354

2016-01-30 13:25

Welke privileges denkt de Nationale Ombudsman te hebben om Marc Dullaert aan de kant te zetten(?)

Gast

#2355

2016-01-30 13:26

Naar mijn idee is de heer Dullaert een deskundige, bevlogen en kritische man. Dat zijn de iegenschappen die voor zo'n functie onontbeerlijk zijn. Hij doet prima werk. Waarom zou hij dan weg moeten?

Gast

#2356

2016-01-30 13:26

Op het werk dat de Heer Marc Dullaert heeft verricht en nog gaat verrichten valt niets negatiefs op te merken.

Gast

#2357

2016-01-30 13:30

dit is een goede persoon voor deze job en het is een slechte zaak dat collega's niet willen samenwerken.

Gast

#2358

2016-01-30 13:31

Marc Dullaert komt op zeer bevlogen wijze voor de rechten van kinderen op! Eindelijk iemand met een krachtig geluid voor de medeburgertjes zonder stem
'achter de geraniums'

#2359 Marc Dullaert moet blijven

2016-01-30 13:32

Graag sluit ik mij aan bij de, intussen grote groep mensen die vindt dat de heer Dullaert moet blijven. De afgelopen jaren heeft hij heel veel goed werk verzet, nationaal en internationaal, voor de rechten van kinderen.

Kinderen zijn de toekomst, maar ze zijn altijd kwetsbaar ten opzichte van volwassenen: fysiek en emotioneel/psychisch.

Zelf slachtoffer van extreme psychische mishandeling door mijn naasten (mijn vader was een zware psychopaat, moeder een windvaan die of wegkeek of meedeed met de mishandelingen).

Intussen heb ik hierdoor een verwoest leven achter de rug en ik heb de maatschappij 'goud geld' gekost vanwege alle professionele hulp die ik nodig heb gehad om letterlijk te kunnen overleven.

Deskundigen hebben gezegd dat het bijzonder is dat ik er zo goed doorgekomen ben. Hoe is mij dat gelukt? 1. Ik ben fysiek en mentaal heel sterk (geen verdienste want ik heb honderdduizenden voorouders). 2. Ik heb al die tijd enkele heel goede vrienden gehouden die mij niet in de steek hebben gelaten (N.B. ieder mens moet in zijn volwassen leven alles zelf doen, alles alleen moeten doen kan niemand). 3. Ik heb goede professionele hulp gehad en 4. Ik heb gelukkig een brede wetenschappelijke en culturele belangstelling (waardoor ik niet 'achter de geraniums' bleef zitten, maar dingen ondernam).Deze eigenschappen bezit niet iedereen. Zij zijn daardoor extra kwetsbaar (volwassenen en kinderen).

Uiteraard blijven er bij mij altijd diepe wonden, die af en toe openrijten.

Voor de kinderen van nu hoop ik dat zij niet hoeven meemaken wat ik heb moeten meemaken. De huidige kinderombudsman, de heer Dullaert, zet zich hier enorm voor in. Ik hoop dat de heer Dullaert in de toekomst de focus extra wil leggen op de psychische mishandeling. Daarbij zie je aan de buitenkant van een kind (meestal) niets. Precies ook de reden waarom mijn vader mij nooit seksueel heeft misbruikt of heeft geslagen, geschopt of geschud. Dat laat zichtbare sporen na!

Ten aanzien van de heer Van Zutphen vraag ik mij af of er geen sprake is van een jalousie de métier. Wordt de heer Dullaert als een bedreiging ervaren? Echt goede vakmensen zijn geen bedreiging, die willen alleen het beste voor hun doelgroep. Hier zijn dat kinderen.

Ik hoop dat de heer Dullaert ongestoord zijn werk nog een hele tijd kan voortzetten, nationaal en internationaal. Ik wens hem daarbij alle succes toe.  

bmc


Gast

#2360

2016-01-30 13:34

Het belang van het kind wordt bij veel overheidsmaatregelen die rechtstreeks van invloed zijn op de ontwikkeling van een kind ondergeschikt gemaakt aan het economische belang. Kijk naar de kinderopvang, de buitenspeelruimte, of de manier waarop er met minderjarige asielzoekers wordt omgegaan. Een instantie die waakt over deze kindbelangen is van essentieel belang. Marc Dulaaert heeft dat in de afgelopen jaren op voortreffelijke manier gedaan. Laat hem daar, in het belang van alle kinderen in Nederland, mee doorgaan!

Marilse Eerkens, Correspondent Kinderomgang bij 'De Correspondent'

Gast

#2361

2016-01-30 13:37

De argumentatie om een goed functionerende Kinderombudsman te vervangen ontbreekt, daarom dient Dullaert aan te blijven.

Gast

#2362

2016-01-30 13:38

Zeer capable en toegewijd

Gast

#2363

2016-01-30 13:42

als iemand zijn werk goed doet gewoon laten zitten zeker voor europa
Ronald

#2364

2016-01-30 13:42

Van de zotte dat iemand die zeer goed werk verricht, aantoonbaar goede resultaten boekt en kinderrechten op de Europese kaart zet het veld moet ruimen om deze drogreden. Typisch een aanpak van bestuurders die zelf minder succesvol zijn.


Gast

#2365

2016-01-30 13:43

Macht moet altijd gecontroleerd worden!

Gast

#2366

2016-01-30 13:47

Goede wijn...

Gast

#2367

2016-01-30 13:53

De Natationalke ombudsman is al behoorlijk vleugelloos gemaakt. Dit moet ook niet met de kinderombudsman gebeuren!

Gast

#2368

2016-01-30 13:56

Marc Dullaert is een zeer kundig man, zijn werk is van groot belang.Weer zo'n belachelijke bezuiniging van dit Kabinet, een verkeerde bezuiniging zoals de meeste bezuinigingen!

Gast

#2369

2016-01-30 13:58

ben heel tevreden met Marc Dullaert, hij doet zeer goed werk!!!

Gast

#2370

2016-01-30 14:04

Uit persoonlijke ervaring weet ik dat Marc Dullaert een uitstekende kinderombudsman. Hij is niet voor niets voorzitter geworden van de Europese kinderombudsmannen.

Gast

#2371

2016-01-30 14:09

Helder, hij doet wat je van 'm mag verwachten en trapt op (overheids) tenen.

Gast

#2372

2016-01-30 14:09

Bijzondere inzet van deze ombudsman heeft al zoveel goeds gedaan voor jongeren!
Hij moet blijven!

Gast

#2373

2016-01-30 14:12

Om de rust en vastberadenheid die deze man uitstraalt moet hij zeker blijven.

Gast

#2374

2016-01-30 14:15

Oculeert doet het uitstekend

Gast

#2375

2016-01-30 14:22

Marc Dullaert verricht goed werk voor kinderen die het hard nodig hebben. Ik hoop dan ook van harte dat het besluit ingetrokken wordt.