HartvoorISTDP

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie HartvoorISTDP.


Gast

#1

2016-02-09 13:53

Ik heb zelf enorm veel baat gehad bij deze behandeling. Voorgaande therapieen hadden nauwelijks effect en voor mensen met persoonlijkheidsproblematiek cluster C heeft de ISTDP een absolute meerwaarde!! Het zou eeuwig zonde zijn als deze behandeling niet langer beschikbaar zou zijn door de monopoliepositie van verzekeringsmaatschappijen, waar het bieden van zorg voor mensen die het nodig hebben als laatste punst staat op de agenda.

Gast

#2

2016-02-09 14:21

Omdat er best veel mensen rondlopen met deze problemen, is het onverantwoord om deze vorm van therapie weg te bezuinigen.
Wanneer deze vorm van behandeling wegvalt zal dat op de langere termijn sowieso duurder worden voor de gezondheidszorg. Goedkoop is duurkoop.... En de mensen die hierbij gebaat zijn hebben toch ook gewoon recht op de juiste therapie!!!!!!

Gast

#3

2016-02-10 09:06

Omdat ik het effect van nabij heb ervaren.

Gast

#4

2016-02-10 17:17

De Viersprong biedt behandelingen van hoog niveau. Het verminderen van dit unieke aanbod is dan ook op geen enkele manier gewenst.

Gast

#5

2016-02-11 01:57

Omdat de behandeling de laatste hoop is voor de clienten. Er is meer specifieke aandacht voor je en je hebt niet het gevoel dat je er alleen voor staat (ivm de groep waarin je terecht komt). Kortom de laatste uitweg voor herstel!

Gast

#6

2016-02-11 11:04

Een vriendin van ons heeft erg veel baat gehad bij deze therapie.
Kaatje

#7 Erg succes vol bij een vriendin

2016-02-11 11:05

Een vriendin van ons heeft erg veel baat gehad bij deze therapie.


Gast

#8

2016-02-11 11:18

Omdat ik gehoord heb over goede resultaten van de behandeling

Gast

#9

2016-02-11 11:53

Het verschil dat deze behandeling heeft gemaakt in het leven van mijn collega/vriendin

Gast

#10

2016-02-11 16:01

het zou jammer zijn dat deze effectieve therapie zou verdwijnen, zeker voor een goed te onderscheiden groep patiënten, waarbij andere therapieën niet of nauwelijks helpen. Succes met de actie!

Gast

#11

2016-02-12 06:37

Omdat ik heb gezien hoe het leven van een goede vriendin verbeterde na het ondergaan van de behandeling

Gast

#12 Re:

2016-02-12 09:24

#4: -  

 Helemaal mee eens, ISTDP is een programma van hoog niveau met hele goede resultaten, voor patienten die tussen wal en schip gaan vallen, mocht de Viersprong hiermee stoppen. 

Henk

#13 HartvoorISTDP

2016-02-12 11:36

Een dierbare vriendin heeft erg veel in haar leven gewonnen door ISTDP. 


Gast

#14

2016-02-12 13:32

Na een zeer moeilijke periode vond mijn vriendin eindelijk de behandeling welke ze nodig had bij ISTDP. Dit betekende voor haar dat leven weer zin had. Waar moeten mensen zoals zij heen als de behandeling bij ISTPD niet meer beschikbaar is. Dat kan toch niet!

Gast

#15

2016-02-15 12:18

Als psychotherapeut heb ik meerder cliënten van de Viersprong in nazorg gehad en behandeld met KDP (Davanlootherapie). Allen waren aanzienlijk verbeterd door de opname en hadden de wens ambulant verder te werken met dezelfde therapievorm. Allen waren cliënten met zeer ernstige persoonlijkheidsproblematiek, die vermindert was in de Viersprong. Ze tonen allemaal een opmerkelijke motivatie om na vele eerdere, vaak cognitieve, mislukte behandelingen zich in te zetten voor zichzelf en zetten hun vooruitgang voort. Vreselijk als deze klinische mogelijkheid hun wordt onthouden.

Gast

#16

2016-02-16 06:41

Na vele mislukte pogingen opnieuw te beginnen, kon mijn vriendin eindelijk terecht bij de Viersprong. Andere therapieën waren niet effectief ,maar de ISTDP liet al gauw verbetering zien. Door de steun van de groep en de therapeuten, die mijn vriendin beter doorzagen dan wie dan ook, knapte ze stukje bij beetje op. Ze heeft het nu nog vaak over de momenten die ze daar heeft gehad die nergens anders mogelijk zijn. Ook ik heb veel geleerd van de ISTDP: d.m.v. specifieke avonden voor vrienden en familie heb ik inzicht gekregen in de problematiek en in de manier waarop ik daarmee om kan gaan. Deze manier van therapie ontzeggen voor komende cliënten en hun familie zou ik schandalig vinden. Veel meer mensen met persoonlijkheidsproblematiek verdienen een verbeterde kwaliteit van leven. 


Gast

#17

2016-02-16 15:18

Er gaat zoveel aandacht verloren voor behandelingen die succes hebben. Waar zijn ze mee bezig. Mogen die mensen geen recht op goede zorg hebben. Daarna kunnen ze in de maatschappij meedraaien. Bezint voor dat gij begint.

Gast

#18

2016-02-17 19:21

Het zou echt zonde zijn als deze therapievorm stopt. Ik snap dat het kostbaar is, maar dat is het wel dik waard. Het is echter kortdurig en effectief. Het staat gelijk aan 10 jaar langdurige minder frequente ambulante therapie. Dat betekent dat mensen vaak langer een uitkering nodig hebben, dus economisch gezien is het ook niet slim om istdp te stoppen. Persoonlijk heb ik na 10 jaar zoeken naar de juiste therapievorm heel veel baat gehad bij deze therapie. Ik ben nu al een tijd full time aan het werk en heb geen therapie meer nodig. 


Gast

#19

2016-02-17 21:26

Ik heb de ISTDP doorlopen en vind het hartverscheurend om te horen dat deze behandeling wordt opgeheven. De ISTDP is gericht op mensen met heel specifieke problematiek. Als dit stopt ontneem je mensen met een gelijkaardige ziekte de kans op heling. Zonder ISTDP had ik niet meer rondgelopen op deze planeet.

Gast

#20

2016-02-17 21:43

Ik vind het niet goed dat de psychische zorg alsmaar ingeperkt wordt.

Gast

#21

2016-02-20 08:07

Omdat ik zelf als therapeut bij dit unieke programma gewerkt heb. Uniek ook in de wereld en vernieuwend. Wereldwijd is er belangstelling voor. In Noorwegen is het gekopieerd. De effecten zijn bewezen goed. Toch is het management van de Viersprong bezig dit programma af te breken zonder houdbare argumenten. Een verlies voor de cliënten . Het programma kent altijd wachtlijsten. In heel Nederland kunnen ISTDP therapeuten de vraag niet aan.

Gast

#22

2016-02-23 13:56

Ik heb héél veel baat gehad bij de istdp, waar 4 jaar (cognitieve) ambulante therapie niets hebben uitgehaald. Ook ik heb problematiek in Cluster C. Als ik niet opgenomen was geweest, weet ik niet of ik deze petitie nog had kunnen tekenen.


Gast

#23

2016-02-23 15:14

Ook ik heb met succes IDKP gedaan en moet er niet aan denken dat deze mogelijkheid niet meer zal bestaan voor het behandelen van persoonlijkheidsstoornissen. Zonder deze therapie had ik zeker niet het leven geleid dat ik nu leid. 


Gast

#24

2016-02-23 17:44

Omdat mijn vriendin 5jaar geleden heel veel baat bij deze therapieën en behandelingen heeft gehad! Daarbij kwam dat het goede instelling is.

Gast

#25

2016-02-23 20:02

Ik ben zelf behandelaar in de GGZ en heb bijna dertig jaar ervaring in verschillende functies in de GGZ. Zowel klinisch,ambulant als poliklinisch.
De oorzakelijke factoren van psychiatrische klachten zijn lastig te achterhalen. Over het algemeen wordt er, naar mijn mening teveel symptomatisch behandeld. Er wordt te weinig gekeken naar onderliggende factoren welk in oorzakelijk verband staan met de klachten.

De ISTDP kijkt wel naar de onderliggende oorzakelijke factoren,pluist dit uit en behandeld niet het symptoom maar de oorzaak van de klachten.

Met name mensen met problematiek in de persoonlijkheid, die bereid zijn en draagkracht hebben om naar hun eigen trauma te kijken en ook bereid zijn om hun eigen valkuilen en verdriet daarin te kunnen voelen kunnen van deze therapie profiteren en alle toedekkende interventies van de GGZ achter zich laten.
De ISTDP biedt met name mensen met cluster c problematiek de mogelijkheid te werken aan het onderliggend probleem van hun klachten en een nieuw leven te kunnen beginnen.

Ik ben er van overtuigd dat ook veel patiënten met een depressieve stoornis , angst of somatoforme stoornis van deze therapie kunnen profiteren.