Investeer opbrengst voertuigbestuurders terug in mobiliteit!


Gast

#1

2016-02-17 08:07

Je moet elke dag maar de weg op naar het werk dan merk je zelf wel waarom!

Gast

#2

2016-02-17 09:06

Ook voor onze motorrijders is dit zeer belangrijk want op bepaalde plaatsen zien de wegen er erbarmelijk uit !!

Gast

#3

2016-02-19 11:13

graag meer detail hoe je aan die cijfers komt, wat zit erin?

Die 1,2 miljard gaat wellicht enkel over jaarlijkse investeringen in aanleg of herinrichting van nieuwe wegen?

4 miljard voor bedrijfswagens is niet meegeteld.

Ook niet het onderhoud vd wegen: alle ingenieurs en studiebureau's in opdracht van AWV, kosten voor strooizout, schilderingen, verkeersborden, verkeerspolitie, elektriciteit voor wegverlichting, ...

Ook externe kosten meenemen?: economisch verlies door files, ongevalskosten, gezondheidsproblemen door luchtvervuiling, ...

Misschien is de eindconclusie dan dat je niet toekomt met die 17 miljard.


Gast

#4 Re:

2016-02-21 15:06

#1: -  

 Dat heeft te maken met centralisatie maatschappelijke zetels:op die manier vallen de cumuls niet op.Al ongeveer 70 jaar vertikt men om die zetels over te brengen naar daar waar voornaamste fabriek staat.De kosten zijn toch maar voor de bevolking en leegroof provincies gaat lustig verder. 


Gast

#5

2016-03-18 16:03

We betalen reeds allang genoeg.Taks voor dit taks voor dat en wanneer zal het eens stoppen de kleine man is altijd de dupe,en dan maar zeggen dat het met de economie slecht gaat .T'is niet verwonderlijk als de kleine man minder geeft kan hij dan ook minder uitgeven begrijpen die ministers dat niet

Gast

#6

2016-03-19 13:05

IK RIJD AL BIJNA 35 JAAR MET EIGEN WAGEN HEB AL ENORM VEEL BIJGEDRAGEN AAN DE OVERHEID . WE WORDEN TE HOOG BELAST EN KRIJGEN GEEN WAAR VOOR ONS GELD. WE MOETEN DIT NIET LANGER NEMEN , IK HOOP DAT ER VEEL WAKERE EN CORECTE BURGERS IN ONS LAND DIT EINDELIJK INZIEN !! IK MOET HET OPENBAAR VERVOER NIET BETALEN ALS IK DAAR GEEN GEBRUIK VAN MAAK ! IK RIJD MET DE WAGEN EN DE FIETS ! GOEDE FIETSPADEN IN DILBEEK AUB ! ER MOET MEER GEDAAN WORDEN VOOR EEN VEILIG VERKEER !! EN FUNCTIONEEL GEEN OVERBODIGE KOSTEN ! EN VEILIG

Gast

#7

2016-03-20 12:21

De wegen in België zijn verouderd. En slecht onderhouden. Het verschil met Nederland bijvoorbeeld valt meteen op. In tegenstelling met onze buurlanden zijn er sedert de jaren 70 vrijwel geen uitbreidingen gebeurd . Integendeel zelfs. Veel wegen met twee x twee rijstroken werden teruggebracht naar tweemasl één rijstrook. Het droevigste en ergste voorbeeld is Mortsel, waar sedertdien de files constant zijn en hierdoot de luchtverontreiniging het hoogst. Er werd gezegd bij de regionalisering: hetgeen wij zelf doen, doen wij beter. Het tegenovergestelde is gebleken.


Gast

#8

2016-03-21 08:42

Omdat ik elke dag opnieuw te lang onderweg ben voor woon-werkverkeer

Gast

#9

2016-03-22 08:28

Zo gaat dat nu eenmaal hier in belgie spijtig genoeg. Zij beslissen daar over onze toekomst en met wat wij maandelijks aan loon of uitkering moeten leven en dit terwijl ze zelf maandelijks bijna 10.000€ aan loon hebben. Ze zouden zelf eens moeten leven van een invaliditeitsuitkering van 815€ waar je ook nog een kind mee opvoeden en al je vaste kosten mee moet betalen dan zullen ze wel anders piepen. Belgie word door een bende apen geleid en mensen zouden wat meer hun mond moeten open trekken en meer staken zodat iedereen een goed leven hier kan hebben want op deze manier gaat dat niet verder. Ik zou eens graag willen weten waar al die belastingen naartoe gaan. Gooi die daar allemaal buiten en zet daar echte burgers die weten wat het is om elke euro in 3 te bijten en ik durf ervoor wedden dat het hier ineens veel aangenamer gaat zijn om in belgie te wonen want op deze manier is het geen leven hier.