Schaatsbaan Turnhout moet open blijven.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Schaatsbaan Turnhout moet open blijven..


Gast

#176

2016-02-19 15:01

Jammer dat deze baan moet sluiten. Gemeente Turnhout zou zich moeten schamen om deze familie niet financieel te ondersteunen om de baan open te kunnen houden.

Gast

#177

2016-02-19 15:10

Gezellige ijsbaan, we kwanen altijd graag near de toernooien vanuit Geleen.

Gast

#178

2016-02-19 15:11

De schaatsbaan moet gewoon openblijven voor de jeugd. Waar kunnen ze nog terecht anders.

Gast

#179

2016-02-19 15:27

Omdat de schaatsbaan iets is dat niet weg mag. Zoveel mensen die daar hun sport beoefenen als lid van de ijshockey of kunstschaatsen. Als kind ging ik in geel helaas is die ook al jaren weg. Laat Turnhout aub niet verdwijnen!!!

Gast

#180

2016-02-19 15:29

Vanwege het maatschappelijk belang van de schaatsbaan. Onbegrijpelijk dat deze dicht moet. Geen zwembad en geen schaatsbaan in Turnhout is een lachertje.

Gast

#181

2016-02-19 15:36

Hopelijk helpt de stad Turnhout om iets nostalgisch en zeldzaam in ere te houden! Schaatsers moeten ergens terecht kunnen blijven anders gaat hun sport verloren. De turtles zijn net als de andere een hechte club. Geef hen aub de kans om te kunnen blijven bestaan!

Gast

#182

2016-02-19 15:49

De schaatsbaan moet open blijven. Hier zijn ook verschillende clubs in de regio mee gemoeid. Maar zeker ook de verenigingen die er gehuisvest zijn. Open laten die schaatsbaan. 


Gast

#183

2016-02-19 15:55

ik heb deze petitie ondertekend omdat er teveel bezuinigd word op van alles en nog wat zonder erbij na te denken wat het betekend voor de kleine man die van dit soort accomodatie's afhankelijk is om sport en spel te bedrijven .

Gast

#184

2016-02-19 16:01

De schaatsbaan in turnhout is voor mij een thuis en schaatsen is ook mijn hobby dat de stad turnhout niet kan helpen de schaatsbaan is voor vele mensen belangrijk 


Gast

#185

2016-02-19 16:03

Voor de jeugd.

Gast

#186

2016-02-19 16:10

Er zijn zoveel clubs die er schaatsen, zoals het kunstschaatsen, hokey, ........die mensen en jongeren hun droom valt nu in het water
Hopelijk dat het open blijft
Love Skating

#187

2016-02-19 16:23

op de schaatsbaan heb ik zoveel vrienden en maak ik altijd plezier. het is de enige plek waar ik echt mezelf ben en alle zorgen even kan vergeten. de schaatsbaan mag gewoon niet sluiten!!!


Gast

#188

2016-02-19 16:26

Alle schaatsbanen worden blijkbaar gesloten. Ik heb vele herinneringen aan deze schaatsbaan. Ik ben afkomstig van Herentals waar de schaatsbaan in open lucht was. De eerste keer ben ik naar Turnhout gaan schaatsten door regenweer, maar ben er wel blijven plakken. Vooral de discobeurten toen ongeveer 20 jaar gelden waren fenomenaal. Neem onze jeugd en andere dit niet af.

Gast

#189 Re: Re:

2016-02-19 16:39

#156: - Re:  

 Heel mooie woorden . Een paar jaar geleden zeiden ze nog als het kriebelt moet je sporten , maar waar kan je het na een tijdje nog als het zo doorgaat . De ogen van de regering moeten is open gaan dat ze door hun maatregelen alles en sorry voor mijn taal gebruik na de kloten helpen 


Gast

#190

2016-02-19 16:39

de schaatsbaan moet openblijven!!!

Gast

#191

2016-02-19 16:43

Het is mijn 2de thuis
Ice Tiger #88

#192 Diep geroerd

2016-02-19 16:46

Ik speel sinds het begin ijshockey in Turnhout zo'n 30 jaar geleden, en speel nog steeds. En ben diep,... heel diep geroerd door alle reacties. Ik hoop echt dat we mensen kunnen bewegen de ijsbaan te behouden. Dat moet gewoon!


Gast

#193

2016-02-19 16:55

Verenigingen met jarenlange traditie en jeugdwerking moeten kunnen blijven bestaan ...
Icetiger#76

#194 Re: Diep geroerd

2016-02-19 17:10

#192: Ice Tiger #88 - Diep geroerd 

 Komt in orde makker alle vertrouwen in !!!

oude schaatsfanaat

#195 Re:

2016-02-19 17:11

#53: -  

 Voor jou gaat het om een kost? Dit is iets dat al zoveel jaren er is. Vroeger met de trein van Herentals naar Turnhout om te schaatsen later met de auto, dit is meer dan 20 jaar geleden. Nu de kost voor het openhouden weegt niet op tegen het sociaal en sportief belang van de schaatsbaan. Vele clubs die nergens meer te recht kunnen, liefhebbers die gans ergens anders moeten gaan en daarom ook niet meer zullen gaan, de jongeren die niet meer zullen kunnen gaan schaatsen door afstandsproblemen. Dan zeggen ze dat de jeugd meer moet sporten en dat de ouderen fysiek moeten bezig blijven maar ze nemen alles wat met sport te maken heeft, we mogen enkel nog gaan sporten in dure, muffe fitness zalen waar niet echt plezier gemaakt kan worden. Nu die zalen kosten ook geld en dat kunnen ze natuurlijk beter openhouden door de hoge inschrijvingskosten en maandelijks abonnementen die je daar moet nemen, ook achteraf iets gaan drinken kan je er niet altijd en als het al kan is het imens duur, een cola betaal je al vlug 2,5 euro laat staan dat je er een sportdrankje drink. Nu zie ik ook onze jeugd geen uur daar gaan zwoegen en zweten want zij zoeken nog steeds naar vermaak en groepsgeest wat je daar niet hebt. Iedereen roep dat facebook en dergelijke het sociale contact verminderen nu het individuele van zo'n fitness ook hoor, gewoon vrij zijn samen kunnen hangen en ja gek doen wat op een schaatsbaan zo mooi lukt doe dat eens in die dure muffe koten, het zal je niet lukken een paar keer naar elkaar roepen of eens iets onozels zeggen en je ligt buiten. De schaatsbaan is in Turnhout  nog zowat het laatste wat we hebben als uitlaatklep voor de jeugd of we kunnen  ze ook van kleins af op café steken (oeps allemaal alcoliekers later), hé andere oplossing we laten ze op straat rondhangen (oeps vele telefoontjes naar de politie wegens straatlawaai). welke oplossing bied jij onze jeugd?


Gast

#196

2016-02-19 17:20

Ik ben beginnen schaatsen toen ik nog maar 3 jaar was. Tis zo'n groot deel van mijn jeugd geweest dat ik me kan voorstellen hoe pijnlijk het is voor de kinderen/jongvolwassenen/volwassenen, die een einde aan hun schaatsverhaal zien komen als de schaatsbaan sluit. het is een plek waar je op een sportieve manier jezelf verder kunt evolueren en in de loop daarvan geweldige vrienden maakt. Sluit de schaatsbaan niet... het is een geweldige club met ontzettend veel leden die verder willen dan dit!

Gast

#197

2016-02-19 17:21

Thurnhout moet open blijven zo mooie gezellige ijsbaan

Gast

#198

2016-02-19 17:25

De schaatsbaan moet openblijven het is nostalgie en voor de komende jeugd ik zou graag mijn dochter van vier nog kunnen leren om te schaatsen
Ice tiger #71

#199

2016-02-19 17:30

Voor de meeste is dit een beetje verwarrend en ik lees vele reacties naar het stadsbestuur, ik ben diep ontroerd door de gebeurtenissen en de massale steun van zowel onze noorderburen als van ons kleine belgie. Hopelijk komt er een oplossing voor dit gebeuren, ik denk persoonlijk dat het stadsbestuur hier weinig aan kan doen aangezien dit prive is, het enige waar iedereen op moet hopen is op de goodwill van de uitbater. Je hebt zoveel opties zoveel alternatieven, het heeft 40 jaar gedraaid en nu ineens is het niet meer haalbaar?? Steek voor 1 keer je handen uit de mouwen doe voor 1 keer iets waar de familie jaren naar toe geleefd heeft , laat voor 1 keer je hart spreken niet de portemonnee , laat geen mensen en verenigingen stikken die jaren hun hart en ziel in hun club en in de ijsbaan heeft gestoken. Als iedereen samen werkt als volwassen mensen komt er altijd een oplossingen. Je kunt geen 40jaar nostalgie opzeggen na 10 maanden , laat anderen het dan wel doen draaien maar ga niet omschakelen naar andere doeleinden. Dit gezegd zijnde wil ik alvast iedereen bedanken om ons allen te steunen en hopelijk kunnen we binnekort zeggen dat het niet voor niets geweest is . 

 


Gast

#200

2016-02-19 17:32

ik ben er van overtuigd dat er een oplossing mogelijk is om de schaatsbaan verder te laten bestaan