Red de fietspunten

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red de fietspunten.


Gast

#1

2016-03-01 12:31

Ik zal op de actie aanwezig zijn. Overal waar er fietspunten zijn moet het zwart zien van actievoerders. Eerst zorgt men voor dit goed initiatief om het daarna weer af te stoten en zo zal de verloedering weer toeslaan.

Gast

#2

2016-03-05 10:17

omdat het noodzakelijk was

Gast

#3

2016-03-08 10:24

Als we vanuit het beleid openbaar vervoer en fietsen belangrijk vinden als vervoersmodi in en naar de stad, dan mag het behoud van fietspunten niet ter discussie staan.

Gast

#4

2016-03-08 18:30

Ik las het artikel in de krant dit weekend en was, als econoom en als fietspendelaar, verontwaardigd om deze kortzichtige beslissing !

Gast

#5

2016-03-09 10:05

Fietspunten zijn een noodzakelijke aanvulling op openbaar vervoer (fiets/trein/fiets). Beantwoordt aan een werkelijke behoefte.

Gast

#6 Waarom fietspunten beperken tot grote steden?

2016-03-10 11:37

Een fietspunt zou tot de basisdienstverlening van een treinstation of treinstopplaats moeten behoren, ongeacht of die in een centrumstad, regionale stad of kleinere gemeente gelegen is. Net zoals een parking bij een station hoort.


Gast

#7

2016-03-10 15:54

Met Femma maakten wij vorig jaar in Deinze gebruik van 'fietspunt'. Een heel goede service en bijzonder gemakkelijk om zo ons fietsweekend te starten

Gast

#8

2016-03-11 11:48

Aankoop fiets woon-werkverkeer via fietspunt. Herstellingen worden prima en zeer vriendelijk uitgevoerd. Uitstekende service!!!! Een project met en voor mensen die ieders steun en waardering verdiene

Gast

#9

2016-03-11 23:01

Omdat het belangrijk is dat deze fietspunten blijven bestaan. Goed voor mens en milieu. Als politici meer leefbare steden willen zullen ze het fietsgebruik meer moeten promoten én het openbaar vervoer. En tegelijk bieden fietspunten een job aan mensen die nu al moeilijk aan de bak komen en verhogen ze de veiligheid en de netheid bij stations.

Gast

#10

2016-03-13 10:35

Omdat het heel belangrijk is dat de fietser ondersteund wordt. Antwerpen noemt zich 'fietsstad' van België maar de investeringen ten gunste van fietsers zijn niet evenredig met de voorzieningen die uit belastinggelden betaald worden voor de autogebruiker. De autowegen zijn in België zeer slecht, fietspaden ontbreken in grote gedeeltes van het land. Redden van de fietspunten is een klein lichtje in de grote duisternis.

Gast

#11

2016-03-14 16:49

Ik ben een absolute geloven in het STOP principe.

Gast

#12

2016-03-14 17:58

Omdat ik in het verleden reeds gebruik gemaakt heb van hun diensten (herstelling).
Plus vind ik de combinatie trein en fiets perfect, dus laat ons daar niet op besparen.

Gast

#13

2016-03-14 18:18

in onze stad een prima punt alles mooi onderhouden ..en je kan er ook terecht voor een kleine herstelling en het huren van een blauwe fiets

Gast

#14

2016-03-14 18:33

Vind ze zeer zinvol want fietspunten zijn een pluspunt bij een station.Ik maak er zelf regelmatig gebruik van waardoor ik bij fietspech op vlug herstel kan rekenen en zo niet naar de auto moet grijpen om mijn boodschappen te doen of om naar het station te gaan omdat ik zware bagage niet kan dragen maar ze wel tot station kan meevoeren op mijn fiets als ik naar Vlaanderen ga met de trein. Ludwina Dael

Gast

#15

2016-03-15 07:18

In Dendermonde heeft de komst van het fietspunt op enkele jaren tijd geleid tot bijkomende fietsstallingen én een hogere bezetting van deze stallingen. Het fietspunt heeft dus tot meer fietsers richting station geleid. Het afbouwen van deze dienstverlening zou nefast zijn voor het fietsgebruik richting station en een ondermijning van onze ambities in het gemeentelijk fietsbeleidsplan.

Gast

#16

2016-03-21 12:31

omdat ik van de dienst die de fietspunten bieden, effectief gebruik maak.

Gast

#17

2016-03-21 13:31

Omdat de fiets als vervoersmiddel toch eerder méér dan minder promotie en faciliteiten moet krijgen, wil men aan een groener, properder milieu werken.

Gast

#18

2016-03-23 10:10

Fietsen is beter voor het milieu, gezien fietsen vaak gestolen worden aan stations is de bewaking er van zeer belangrijk en zal het meer mensen aanmoedigen de fiets te gebruiken.