Alleenstaande ouder met kinderen= nieuwe armen?

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Alleenstaande ouder met kinderen= nieuwe armen?.


Gast

#1

2016-02-28 17:39

Als alleenstaande betaal je alleen bijna dezelfde vaste kosten die een koppel met 2 kan dragen... Voor een alleenstaande ouder kost alles nog meer en, tenzij je een superbetaalde job hebt, quasi onmogelijk om rond te komen... Hebben zoveel mensen die werkbekwaam zijn en een uitkering genieten... Kunnen we deze mensen dan niet 1 of 2 dagen in de week bijna kosteloos kinderopvang, was, plas & strijk laten doen voor deze alleenstaande ouders om hen hierbij financieel te ontlasten (kinderopvang voor hen niet betaalbaar) en wat tijd te geven om met de opvoeding van hun kinderen bezig te kunnen zijn ipv fysisch uitgemolken achter te blijven...

Gast

#2

2016-02-29 19:21

Omdat ik zelf alleenstaande ouder ben, en met moeite toe kom, werken en een klein kindje hebben is soms niet makkelijk. Mijn ex geeft een kleine alimentatie. Maar de andere kosten weigerd hij te betalen(dokter,ziekenhuis...) en ik wil ook mijn best doen dat mijn kleintje niks te kort komt.