Fulltime kinderverzorgsters in de kleuterklas

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Fulltime kinderverzorgsters in de kleuterklas.


Gast

#1

2016-03-15 21:17

Ik ben zelf kll.

Gast

#2

2016-03-30 10:28

Omdat ik als kinderverzorgster in het onderwijs werk en de noden zie !
Die 8 of 10 uurtjes dat we in de week op een school staan is echt niet voldoende .
Elke eerste kleuterklas kan een voltijds kinderverzorgster gebruiken !
Ook al bestaat onze taak uit veel meer dan enkel broekjes verschonen,wij nemen klassen over als een leerkracht ziek is of op bijscholing is enzo, ons loon mag ook wel eens naar verdienste zijn....

Gast

#3

2016-03-30 15:39

Ik heb mij pas herschoold ,na een loopbaan van 25 jaar . Na mijn onverwacht ontslag heb ik voor mezelf de moed bijeengeraapt om mij te herscholen om als kinderverzorgster om op mijn 51ste terug aan de slag te kunnen en heb nu het gevoel de "job van mijn leven" gevonden te hebben, er zijn enkel spijtig, niet genoeg uren beschikbaar.Ik heb op dit ogenblik maar 14uren tewerkstelling /week.

Gast

#4

2016-03-30 20:36

Omdat ik zelf verzorgster ben en weet dat dit waar is en iedereen extra hulp moet krijgen

Gast

#5

2016-03-31 16:55

Ik ben zelf kinderverzorgster en heb enkele jaren gewerkt in een kleuterklas.
maar dankzij de "leuke" regeling van het ministerie dat er maar aantal uren kinderverzorging mag zijn in de kleuterklassen ben ik nu mijn job kwijt.
Terwijl er alsmaar meer overvolle kleuterklassen zijn en de juffen/meesters wel dringend Hulp nodig hebben.zodat ze eens iets anders kunnen doen dan enkel vuile broeken verversen!

Gast

#6

2016-04-09 16:06

Als je 28 peuters in je klas hebt is een fulltime kinderverzorgster zeker niet overbodig