Ik ben moslim en ik ben tegen de Brusselse aanslagen


Gast

#1

2016-03-23 05:53

Maak aub duidelijk een onderscheid tussen terrorisme en Islam!
Geen enkel geloof (Christendom, Jodendom en vooral Islam) zal zulke gruwelijke praktijken accepteren. Integendeel, Islam leert ons vrede, liefde, geduld en verdraagzaamheid.

Gast

#2

2016-03-23 07:48

ik vind aanslagen die tereur dat zijn geen mensen barbaars.ik vind het verschrikkelijk erzijn geen woorden voor woede te uitspreken

Gast

#3

2016-03-23 09:00

Omdat terrorisme en religie niet samengaan.

Lang leven vrede

Gast

#4

2016-03-23 10:01

Integreer jullie dan ook in onze samenleving. Stop met het dragen van hoofddoeken of pyjama's, laat uw kinderen naar een hobbyclub gaan ipv naar de Arabische les, stop met homoseksualiteit te veroordelen, stop met vrouwen in minirokjes 'hoer' na te roepen, aanvaard zwarte piet als zwart en stop met mensen racist te noemen als er u iets niet aanstaat. En zorg dat u Nederlands kan spreken, want ik woon in Hoboken en daar is het duidelijk niet het geval bij de ouders. En laat ons dan allen samen in vrede mekaar respecteren en onszelf te pletter werken om belastingen te kunnen betalen :-)

 


Gast

#5 Re:

2016-03-23 10:36

#4: -  

 Beste,

Wij integreren ons in de zin van het spreken van de taal en respect te tonen aan iedereen. Het dragen van hoofddoeken of 'pyjama's' is een eigen keuze. Het volgen van een bepaalde studie (Arabisch of whatever) is eveneens een eigen keuze. Integereren betekent niet dat wij andere gewoontes moeten overnemen zoals alcohol, varkensvlees, piercings, tatoeages etc.

Wij aanvaarden iedereen en tonen respect ongeacht het geloof, kleding, taal of traditie. Dat zouden wij meer moeten doen en ons oogkleppen verwijderen. Wij zijn een multiculturele multireligieuze samenlevening waar harmonie en respect de bovenhand moet krijgen.

Ps: de mensen die 'hoer' roepen, heeft niets te maken met de Islam. Dat zijn enkel boeren die geen respect tonen en zich op die manier afreageren op hun. Daarom dat ik duidelijk zeg zoals ik al eerder heb vermeld: maak duidelijk een onderscheid tussen islam en het karakter van de mens. :)

 


Gast

#6 Re: Re:

2016-03-23 10:56

#5: - Re:  u bent nochthans pas geïntegreerd als u zich ook kleedt zoals de mensen in de westerse samenleving, dus zonder pyjama of hoofddoek. Als wij naar Iran gaan, gaan onze vrouwen gesluierd naar daar uit respect en omdat dat daar de voorschriften zijn. Wij verwachten hier dat u zich naar onze waarden kleedt. Dat is ook een deel van integratie.

 


Gast

#7

2016-03-23 11:04

Wij zijn 1 een volk dat samen leeft zonder haat en geweld

Gast

#8 Re: Re: Re:

2016-03-23 11:27

#6: - Re: Re:  

volledig mee akkoord. Geen hoofddoeken of pyjama's.  


Gast

#9

2016-03-23 11:29

Omdat zoiets hopelijk niet meer mag gebeuren en ons kinderen duidelijk maken dat zoiets niet kan.hamdoellah

Gast

#10

2016-03-23 11:56

Heel erg wat er gebeurd is in Zaventem, maar heeft er iemand medeleven getoond voor hetgeen dat in Turkije was gebeurd nl in Ankara en Istanbul. Daar waren honderden doden en gewonden, echt een bloedbad. Wrm wordt daar ook geen aandacht aan geschonken?

Nooit bij stilgestaan misschien?


Gast

#11 Re:

2016-03-23 12:04

#10: -  in Turkije zitten ze ook niet in met wat er in Brussel is gebeurd. Dus niet zeveren!!!!

 


Gast

#12 Re: Re:

2016-03-23 12:19

#11: - Re:  

 Beste gesloten boek, ik wens je eerst en vooral heel veel wijsheid toe.

Wie zegt dat zij niet inzitten met hetgeen dat hier gebeurd is? Denk eerst goed na vooraleer je spreekt. :)

 


Gast

#13 Re: Re: Re:

2016-03-23 12:45

#12: - Re: Re:  het kan me niet schelen of men in Turkije met Brussel in zit of niet. Net zoals het de Turken worst kon wezen of men in Brussel met hen meeleefde. Men wil gewoon een einde aan de terreur. Het gaat me vooral om het feit dat de moslimgemeenschap meer moeite moet doen om zich te integreren en daar hoort zoals de andere persoon hier zegt, ook aangepaste kleding bij, zijnde geen hoofddoeken of pyjama's.

 


Gast

#14

2016-03-23 13:37

IS terroristen zijn geen oprechte moslims zijn...en ik verafschuw het dat ze in naam van mijn geloof doden en dit rechtvaarden.

Gast

#15

2016-03-23 14:00

Ik ben moslims en wil zeer duidelijk afstand nemen van elke vorm van terrorisme, en hopelijk zal liefde overwinning

Gast

#16

2016-03-23 15:42

Wat heeft een hoofddoek of 'pyjama' te maken met al dan niet integreren? Mensen gaan jullie nu liggen muggenziften op iemands kleding? Wat er gebeurd is in Brussel heeft niks maar dan ook niks te maken met de islam of mensen hun kleding. Dit zijn een bende onnozelaars die denken dat hun manier van denken beter is. Eerst roepen en klagen dat de moslim gemeenschap niet reageert. Nu dat ze reageren en duidelijk willen maken dat ze hier niets mee te maken willen hebben gaan jullie wa mee onnozel doen en hun goede wil afbreken??? Deze mensen kunnen er niets aan doen dat die onnozelaars hun eigen opblazen en onschuldige slachtoffers maken. Met een vinger te wijze naar de moslimgemeenschap is dan ook niet de manier om dit ooit te doen stoppen. Elke persoon moslim of niet dat ook maar iets toejuicht van deze mensen moeten veroordeeld worden. Europa moet een statement maken en tonen dat dit niet meer getolereerd wordt. En dan bedoel ik hier niet bij dat ze een mooi cel moeten krijgen met alles er op en er aan. Nee nee, doe wat ze zo graag willen en wat ze zo "leuk" vinden. Maar maak van hun slachtoffer en geef hun hun bommen terug. Eilandjes genoeg om deze te droppen ;-) 

maar wijs geen vinger naar onschuldige moslims die dit totaal niet toejuichen!!! 

(En dit komt niet van een moslim, dus voor je weer gaat oordelen. Ik ben een "blanke" Belg en iemand dat het zeer erg vind dat de moslims nu als daders bekeken worden) 


Gast

#17

2016-03-23 16:17

Euhm ik ben een pure Belg en ik kan nog deftig nadenken precies !! 

Laat de goeie moslims die hier wonen en evengoed slachtoffer zijn hierbuiten ipv een vinger naar hun te wijzen ...

Als zun een hoofddoek willen dragen laat ze toch doen Isda een verboden wet ofzo ??? 

Binnenkort ontstaat er een oorlog nog tussen het volk en wa gaan we dan doen ? 

Denk es goe na voor je dingen schrijft. 

De aanslagen zijn niemand zijn schuld behalve degene die zich hebben opgeblazen !!! 


Gast

#18

2016-03-23 16:31

Omdat ik het schandalig vind dat er zoveel onschuldige slachtoffers vallen. En er niets aan gedaan wordt!!!! En zeker dat ze deze aanslagen plegen in onze naam! In de naam van ons mooie geloof!!!!

Gast

#19 Re:

2016-03-23 16:35

#17: -  

 Idd, u hebt groot gelijk ;-) 


Gast

#20 Re: Re: Re: Re:

2016-03-23 17:53

#13: - Re: Re: Re:  inderdaad. De mensen geraken de niet geïntegreerde moslims kotsbeu. Ik kan me niet voorstellen dat iemand in zijn pyjama gaat werken en ik snap dan ook niet dat zo'n mensen nog terecht kunnen bij de sociale zekerheid of het OCMW. En verbied de hoofddoeken ook maar, vele jonge moslima's zullen zich dan ook bevrijd voelen.

 


Gast

#21

2016-03-23 18:39

In de naam van de Islam onschuldig mensen doden dat is mijn Islam niet.

Gast

#22 Ik heb een vraagje aan de moslims

2016-03-23 18:56

Zijn jullie de vluchtelingen instroom ook kotsbeu? Vinden jullie ook dat België en Nederland nu reeds overbevolkt en vol bebouwd zijn en dat we nog meer vluchtelingen financieel en demografisch niet meer aankunnen? Dat we hierdoor de armen, zieken en ouderen in ons land niet meer voldoende kunnen ondersteunen? Dat de veiligheid van onze kinderen en vrouwen hierdoor in het gedrang komt?

Ik ben benieuwd hoe jullie gemeenschap hier tegenover staat. Misschien hebben we zo al een vertrekpunt om samen terug bij mekaar te komen.


Gast

#23

2016-03-23 19:35

Super actie

Gast

#24

2016-03-23 20:12

Ik ben tegen elke aanslag waar dan ook in deze wereld.✌

Gast

#25

2016-03-23 20:23

 Islam is peace and love