Een nog drukker Wevelgem?

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Een nog drukker Wevelgem?.


Gast

#1

2016-03-23 19:07

Stop met het pamperen van multinationals die geen cent belastingen betalen.
Stop met het overaanbod .
Stop met de concurentie op te drijven tegenover de zelfstandige ondernemer.
Stop met de eenheidsworst !!
Stop met de leefbaarheid van een groene gemeente te veranderen in een betonnen vloer!!

Gast

#2

2016-03-23 20:03

Ik heb er lang gewoond en ik heb er gespeeld en hoop dat mijn petekind er veilig bij de grootouders kan op bezoek gaan.

Gast

#3

2016-03-23 20:04

wevelgem kan geen extra drukte meer aan, nu reeds genoeg files!

Gast

#4

2016-03-23 21:23

Wevelgem is voor ons de ideale combinatie van rust van een gemeente en de drukte van een stad. Er is totnutoe steeds eerbied voor de lokale handel en horeca. In 10 jaar tijd is het veel drukker geworden met veel doorgaand verkeer. Ikea is er in Gent en in Lomme, beide op een halfuur verwijderd. We zien het nut niet van deze vestiging en vrezen een ongelooflijke drukte. Wevelgem is hiervoor absoluut niet geschikt

Gast

#5

2016-03-23 21:40

Al druk verkeer genoeg in wevelgem!
Geen ikea!

Gast

#6

2016-03-23 22:15

Petitie is meer dan terecht. We moeten de nog bestaande open ruimten en groen behouden. Waarom een Ikea in Wevelgem als er 1 is in Gent en 1 in Rijsel

Gast

#7

2016-03-23 22:17

Ik vind dat we niet nog meer verkeer moeten aantrekken.

Gast

#8

2016-03-23 23:29

Omdat wij het beetje stukje ruimtelijk groen willen behouden in de streek als groene long als compensatie voor de luchtvervuiling van het vliegplein en de autovervuiling van de dichtbijgelegen snelweg.
Omdat het al druk genoeg is in onze straat en er geen grootte gigant als Ikea moet komen.
Omdat Wevelgem en zijn deelgemeenten alles hebben wat we nodig hebben,de lokale zelfstandigen moeten blijven en ondersteunen zonder jobverlies.Een Ikea zal een verarming zijn voor de lokale bevolking zonder meer.

Gast

#9

2016-03-24 05:56

Tijdens de spitsuren kan men zich nu al niet meer normaal verplaatsen zonder uren te moeten aanschuiven in Wevelgem. Met dit project gaat men het nog erger maken.

Gast

#10

2016-03-24 08:11

Omdat er bijna geen open ruimte meer is tussen Kortrijk en Wevelgem! Omdat de luchtkwaliteit hier al de slechtste van Vlaanderen is, we kunnen echt niet nog meer verkeer aan! Omdat er al Ikea's genoeg zijn in de buurt: Gent en Rijsel zijn echt niet ver!

Gast

#11

2016-03-24 08:22

Omdat groen belangrijker is dan Ikea die weeral ruimte wil inpalmen die onnodig door hen zou worden ingenomen.
Wevelgem heeft niks te kort wat winkels en bedrijven betreft.
Laat ter Biest een bufferzone zijn tussen de autosnelweg en het vliegplein......
IKEA IS TOTAAL GEEN MEERWAARDE VOOR WEVELGEM.
Louis Neefs wist het toen al......
Dit is een lied voor de mensen die zorgen,
dat morgen de mensen al dood zullen zijn,
dit is een lied voor de doden van morgen,
begraven gekist in een stenen woestijn

Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is, laat ons een boom en het zicht op de zee
vergeet voor één keer hoeveel geld een miljoen is, de wereld die moet nog een eeuwigheid mee

Je preekt en je hakt en je boort door de bergen, je maakt elke heuvel gelijk met de grond, de reuzen van nu lijken morgen maar dwergen, vooruitgang vernieuwd wat er gisteren nog stond

Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is, laat ons een boom en het zicht op de zee
vergeet voor één keer hoeveel geld een miljoen is, de wereld die moet nog een eeuwigheid mee

De vis in de zeeën vergiftigd gestorven,
het zand op de stranden vervuild door mazout,
en jij door je tankers en chequeboek bedorven, je weet zelfs niet meer waar de meeuw heeft gebroed

Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is, laat ons een boom en het zicht op de zee
vergeet voor één keer hoeveel geld een miljoen is, de wereld die moet nog een eeuwigheid mee

En zo zal dan morgen het leven verdwijnen,
verslagen door staal en gewapend beton,
de maan zal dan koud op je nachtmerries schijnen, geen mens die nog weet hoe het einde begon

Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is, laat ons een boom en het zicht op de zee
vergeet voor één keer hoeveel geld een miljoen is, de wereld die moet nog een eeuwigheid mee

de wereld die moet nog een eeuwigheid mee
een eeuwigheid mee
een eeuwigheid mee
een eeuwigheid mee
een eeuwigheid mee

Gast

#12

2016-03-24 08:28

Al zo weinig groene ruimte in ons landje

Gast

#13

2016-03-24 08:47

Ik heb deze petitie ondertekend omdat het gewoonweg belachelijk is dat er zelfs nog maar over gedacht wordt om vrije ruimte en natuurgebied in Vlaanderen te laten inpalmen door nog meer winkels en industrie. Waar zijn we mee bezig?

Gast

#14

2016-03-24 15:13

Omdat ik het belangrijk vind dat we ons op een veilige manier met de fiets kunnen verplaatsen . Omdat Belgie bijna helemaal vol gebouwd is. Omdat natuur belangrijk is!
Artiest

#15

2016-03-24 16:43

Gratis Ikea potloodjes voor heel wevelgem !


Gast

#16

2016-03-24 16:59

1)Nu al te druk in en rond Wevelgem. Hasselt leert ons dat studies (aangevraagd Dr IKEA zelf nb) omtrent 'vlot' verkeer niet kloppen.
2)Ook de drogreden vr werkgelegenheid is lachwekkend. Geen werk in zw Vlaanderen?!
3) Open landschap wordt schaarser! Wat is de meerwaarde? 30' rijden en je hebt er ene!

Gast

#17

2016-03-24 17:02

Omdat Wevelgem al verzadigd is qua mobiliteit en het tijd is dat de gemeente hier een stop op zet! of maken ze liever Wevelgem kapot?!

Gast

#18

2016-03-24 21:07

Omdat er helemaal geen nood is aan een IKEA-vestiging in Wevelgem en dat het zonde zou zijn om weer zoveel open ruimte op te offeren.

Gast

#19

2016-03-25 07:00

ooit spelden wij in de weiden, ooit lieten wij vliegers op in de weiden, ooit klom al zingend de leeuwerik de hoogte in , ooit hadden wij een mooi uitgestrekt zicht.
en nu ........

Gast

#20

2016-03-25 09:59

Ik geef toe, ik ga vaak shoppen bij Ikea. Maar ik heb absoluut geen behoefte aan nog een vestiging, ik woon tussen Gent en Rijssel, dus Ikea op halfuurtje afstand is meer dan voldoende, laat ons het restje groen dat nog overblijft.

Gast

#21

2016-03-25 12:19

Omdat alles in deze omgeving wordt volgebouwd, al het groen en de natuur verdwijnt om de dames en de heren van de politiek en de grootgeldverdieners ter wille te zijn...
Ik ben VOOR behoud van dit bijna nog enig groene stukje in de omgeving!!!

Gast

#22

2016-03-25 14:03

Omdat de weinig groene open ruimte die ons nog rest zou blijven bestaan.
de piloot

#23

2016-03-25 17:47

Dat ze het vliegveld gebruiken voor de ikea, winst op alle vlakken : werkgelegenheid, geen geluidshinder meer van de vliegtuigen, een ikea in de buurt, groene zone ongeschonden....  Voor wat is er hier trouwens een vliegveld nodig, voor het plezier van enkelen die de rust van duizenden verstoren ?


Gast

#24

2016-03-25 19:42

Ik ben nu 1 jaar gedomicileerd in wevelgem en ik zou hier voor de rest van mijn leven willen wonen als het zo blijft zoals nu. Ik wil geen drukke stad maken van de gemeente wevelgem. Ik zie de toekomst van onze gemeente meer in groene energie en natuurtrekplijsters.
Wevelgemnaar

#25 Re:

2016-03-26 10:49

#3: -  

 Bovendien is dit geen goede lokatie zo dicht bij huizen. Waarom geen ikea in industruezone van gullegem met een nieuwe oprit ? Die gaan geen overlast hebben met weekendrdrukte en blij zijn met een eihen oprit