Red de Warmoes Historische Tuinderij Lent!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red de Warmoes Historische Tuinderij Lent!!.

Leonardo aCapello

#26 Re:

2016-03-25 22:55

#14: -  

 eens.


Gast

#27

2016-03-25 23:13

Laat het gebied tussen Waal en Rijn ongemoeid.
Park Lingezegen.

Gast

#28

2016-03-26 00:42

Het lot van de historische tuin in mijn oude stad gaat mij aan het hart. Bovendien zijn zulke plekken gewoon nodig.

Gast

#29

2016-03-26 07:50

De Gemeente Nijmegen heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Bewaar daarom dit cultuurhistorisch monument met zijn oude rassen voor de komende generaties. Dat is pas echt duurzaam!

Gast

#30

2016-03-26 07:54

Omdat ik het belangrijk vind dat zulke projecten blijven bestaan. Steden moeten niet enkel een verzameling betonblokken zijn waar mensen worden ingestouwd, maar ook een plek waar diezelfde mensen ook tot rust kunnen komen.
Waarom kunnen politici niet inzien welke (natuur)schatten ze in hun stad hebben?!

Gast

#31

2016-03-26 07:59

Natuur heeft een direct positief gevolg voor het welzijn van de mens en de aarde waarop hij hij leeft. De balans tussen volbouwen versus natuur is niet in evenwicht en heeft dus een negatief effect op dit welzijn. Dit moeten we tegen gaan. Zo niet voor onszelf dan wel voor onze kinderen.

Gast

#32

2016-03-26 08:32

Als dit stukje cultuurhistorie verdwijnt, verdwijnt er een stukje van de identiteit van Lent. Dit zou juist een mooie invulling moeten krijgen in de planvorming van de nieuwbouw. Daarmee heb je in een klap sfeer en een rustige plek met groen waar de nieuwe bewoners van deze wijk alleen maar baat bij zullen hebben.

Gast

#33

2016-03-26 08:36

Als onze kinderen denken dat melk en worteltjes van de AH komen, zijn tuinen zoals de Warmoes belangrijk voor educatie.

Gast

#34

2016-03-26 09:10

Ik onderteken deze petitie omdat het Lentse Culturele Erfgoed behouden moet blijven. Uniek in zijn soort, uniek in deze regio. We moeten de geschiedenis van de traditionele Warmoezeniers en Lentse tuindersleven koesteren. Als voorbeeld van kleinschaligheid en versterking van de regionale functies. Een Groene Buffer tussen al het asfaltgeweld en huizenbouw. Een Groene Long in Lent tussen allerlei (snel)wegen waar fijn stof onzichtbaar onze gezondheid schaadt. Het fijne weten we er nog niet van maar we moeten alle groen versterken en behouden. Het is bovendien een vitaal onderdeel van de Ecologische Hoofd Structuur. Een aaneengesloten gebied als groene longen voor mens en dier. Samen met de kersenboomgaard als basis voor meer groen in Lent. Hartelike groet Hans Spaans Lent

Gast

#35

2016-03-26 09:32

er wordt teveel cultuurhistorie, (oude) bomen en andere waardevolle zaken geveld te wille van de economie. Terwijl we intussen met z'n allen weten dat hier de 'winst' niet meer in zit. Stok oud denken noem ik dat. Ik schrik dan ook met een dergelijk voornemen..voor wie moet dit u echt..

Gast

#36

2016-03-26 10:09

Omdat we toch iets historisch van Lent moeten bewaren en iedereen hiervan kan genieten.

Gast

#37

2016-03-26 10:59

Internationaal beseffen steeds meer lokale overheden het belang van openbare moestuinen. Nu zou Lent een historische tuin waar al zoveel kennis en oude rassen verzameld zijn voor een groot gedeelte vernietigen? Hiermee zou de gemeente zichzelf enorm in de vingers snijden en de bevolking meer tekort doen dan de woningen goed kunnen maken!

Gast

#38

2016-03-26 11:46

Er is vast een andere locatie waarop de plannen van de projectontwikkelaar beter gerealiseerd moeten worden (als dit al nodig zou zijn).
Coen

#39

2016-03-26 11:53

Een linkse gemeenteraad die zichzelf propageert als zijnde groene gemeente maar die ons cultuurhistorisch groene erfgoed te grabbel gooit voor een paar snelle korte termijn grijpstuivers en dit historisch stukje Lent decimeert tot veredelde groenstrook moet zich kapot schamen. En dan wel een sportevenement binnen de stadsgrenzen halen dat in Italië thuishoort en ons ongetwijfeld een paar ton in rode cijfers oplevert.... Een historische tuin behouden is natuurlijk ook stukken minder spannend voor iemands CV dan het binnen halen van melagomane projecten, en helaas moet het burgerbelang daar dan maar voor wijken.


Gast

#40

2016-03-26 12:23

Omdat het een unieke tuin is waar veel mensen plezier van hebben

Gast

#41

2016-03-26 12:42

Historisch besef en het behoud van meer groene stukken in Nijmegen.

Gast

#42

2016-03-26 12:48

Onze kleinzoon bezoeken we vaak en dan komen we erlangs.
Elke keer schrikken we weer van de toegenomen bebouwing!

Gast

#43

2016-03-26 14:36

De tuin is een stukje historie die prachtig straalt tussen de nieuwbouw en bovendien pedagogisch zeer verantwoord. Ik ben al regelmatig gaan plukken met mijn kindjes en hoop dat nog veel meer te doen! !!

Gast

#44

2016-03-26 14:46

Het lijkt erop, terug komen op eerdere toezeggingen zoals ik dat begrijp, dat het politieke bestuur financiële blunders onlangs en uit het verleden nu met de bebouwing deels wilt recht trekken.

Het is onhandig, naïef en onverantwoord om grote bedragen zonder restricties als afkoopsom over te maken en vervolgens de burgerij in brede zin hiervoor te laten opdraaien!

Gast

#45

2016-03-26 15:07

Mooie plek met historische roots die niet alleen laat zien op welke grond we wonen maar ook oude en nieuwe wijkbewoners met elkaar verbindt. Een plek om te ontmoeten en je te verbinden met verleden, heden en de toekomst. Dankzij veel vrijwilligers en een gastvrije insteek. Waarde hiervan is niet in geld uit te drukken. Koester de grond en de bomen die dit mogelijk maken!

Gast

#46

2016-03-26 15:37

Alle mooie stukken van lent zijn al weg. De kassen enzo. Laat dit stukje lent zijn wat het is. Er is al teveel veranderd.

Gast

#47

2016-03-26 15:40

Het wezenlijke belang van terug naar de oorsprong en de aarde biedt 100 X meer dan welke andere bestemming ook. Zeker bij de gedachte dat er een jarenlange geschiedenis aan vooraf gaat. Deze tuin is geworteld en is daarmee van groot belang het laat de betrokkenen mede wortelen en thuiskomen. Deze tuin is de bron van saamhorigheid en verbinding binnen de wijk. Behoudt het goede, respecteer die grenzen altijd.

Gast

#48

2016-03-26 16:44

Ik kom uit Lent en het is schandalig hoe Nijmegen met de pen strepen de tekentafel trekt. Lekker makkelijk!

Gast

#49

2016-03-26 17:15

Dit unieke stukje rust is een geweldige plek om in ons geval, de kinderen bewust te maken van de natuur. Zo genoten met de basisschool-uitjes! Mede dankzij de enorme toewijding van al de vrijwilligers!
Maar ook hoe belangrijk het is om het ecologisch evenwicht te bewaren én te bewaken! En een fantastische plaats om eens je fruit te plukken en te kopen. Dit mag NIET verdwijnen!!!

Gast

#50

2016-03-26 17:35

Helemaal mee eens !
Ik heb in Nijmegen gestudeerd en het mooie van die stad en omgeving is dat het zo groen is: houden zo!