Red de Warmoes Historische Tuinderij Lent!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red de Warmoes Historische Tuinderij Lent!!.


Gast

#51

2016-03-26 18:36

Omdat het belangrijk is dat deze tuin minstens in zijn huidige vorm blijft
bestaan.
Michelle

#52

2016-03-26 18:56

De plannen van de gemeente getuigen van onwetendheid of struisvogelpolitiek. De historische fruitbomen zullen merendeels sterven na de verhuizing naar de uitgeputte grond die de gemeente geschikt acht. Ze zijn te oud om zomaar te kunnen verplaatsen. In de schaduw van bebouwing van 5-hoog groeien de groenten niet goed in de moestuin. De dierenweide en bijenstal moeten ook plaatsmaken voor de bebouwing. Ondertussen verwacht de gemeente dat de Warmoes hierna nog vrolijk verder gaat.. 


Gast

#53

2016-03-26 19:53

Omdat mooie dingen waar zoveel mensen plezier in hebben en vervulling en ontspanning vinden, belangrijk is dat het blijft.

Gast

#54

2016-03-27 07:41

Ik heb er al mijn hele leven genoeg van dat de natuur en de aarde en de oorspronkelijke gewassen moeten wijken voor asfalt, huizen en geld en macht.

Gast

#55

2016-03-27 07:48

Ik vind dat de Warmoestuin en hetgroene karakter vanLent moet blijven

Gast

#56

2016-03-27 08:37

Hier gaan mijn kleinkinderen spelen, en willen dat daar blijven doen.

Gast

#57

2016-03-27 09:51

Een steek in mijn hart.
Als kleindochter van een rasechte oud-Lentse tuinder sta ik mijn een mond vol tanden bij deze werkelijk achterbakse salamitechnieken van de gemeente. Alle laatste beetjes boerenverstand wordt naar de knoppen geholpen.
Daarbij maakt natuur voor mens en dier het leven pas levenswaard.

Gast

#58

2016-03-27 10:45

Iedereen voelt zich lekkerder in een groene omgeving dan tussen beton. Door slim te bouwen en groen te behouden kunnen we de leefbaarheid enorm veel groter laten zijn dan vroeger. Blijkbaar is dat vanuit kantoren met ontwerpers moeilijk in te richten. Kijk naar Lent versus de geliefde wijken van Nijmegen rondom het centrum. De vraag is ook: hoe kan de Warmoes een plan helpen maken waarin iedereen maximaal profiteert van de mooie natuur die de oude boomgaard biedt? Hoe kunnen dichters en scholieren er wandelen, leren en genieten terwijl de bomen en hun oogst geen schade oplopen door baldadige jeug/jongeren? Die uitdaging, in samenwerking een 'combinatievoorstel' bestemming ontwikkelen voor dat stukje Nijmegen, dat zou op 30 maart bereikt kunnen worden.

Gast

#59

2016-03-27 11:38

Dit stukje van het cultureel erfgoed van Lent en omstreken komt nooit meer terug!!! Daarom moet het nu beschermd worden...

Gast

#60

2016-03-27 11:58

Ter behoud van de tuin !

Gast

#61

2016-03-27 13:05

De Warmoes moet blijven bestaan!!

Gast

#62

2016-03-27 14:21

We zitten te springen om eetbare tuinen, moestuinen en voedselbossen. Het is nu niet de tijd om iets weg te halen waar gewoon heel veel behoefte aan is.

Gast

#63

2016-03-27 14:21

Ik ken deze tuin een beetje. Het is niet goed dat dit unieke stukje natuur moet wijken voor woningbouw. Behalve biologische teelt en liefde voor de natuur is dit ook een plek waar mensen samen kunnen werken en kunnen genieten. Het voortbestaan hiervan is belangrijker dan woningbouw op deze plek.

Gast

#64

2016-03-27 14:22

Omdat het een prachtige plek is die moet blijven!!!!

Gast

#65

2016-03-27 14:39

de Warmoes mag nooit verdwijnen is heel belangrijk voor het nageslacht de kinderen van nu weten bijna niet meer dat de producten aan de bomen of struik groeien voordat het uit de winkel komt

Gast

#66

2016-03-27 15:38

Historische tuin moet blijven bestaan!!

Gast

#67

2016-03-27 15:47

Natuurlijk goed ....belangrijker is dan project ontwikkeling!! Durf te luisteren naar de bewoners van Lent en heb hart voor de natuur!!! Want de volgende petitie zal zijn de kersenboomgaard.,.

Gast

#68

2016-03-27 16:50

Omdat de gemeente beloftes moet nakomen. Ze kan niet verwachten van burgers dat zij zich aan alle regeltjes houden als de spelregels tussentijds steeds eenzijdig aangepast mogen worden.

Gast

#69

2016-03-27 18:09

Oud erfgoed moet blijven.

Gast

#70

2016-03-27 20:42

De Warmoes Historische Tuinderij Lent is uniek. Het is een oase van rust en groen tegenover de stad Nijmegen en via de nieuwe brug prettig bereikbaar. Het heeft een verzameling planten en bomen die niet meer op veel plekken zo bij elkaar te zien zijn.
Vooruitgang prima, maar niet alles hoeft opgeofferd te worden aan stenen en woningbouw. Met een beetje creativiteit moet er een alternatieve plek voor de woningen gevonden kunnen worden.

Gast

#71

2016-03-27 21:44

Nieuwe plannen kunnen m.i. veel vaker dan nu gebeurt om de bestaande situatie heen vorm gegeven worden, i.p.v. er dwars over- of doorheen!!

Gast

#72

2016-03-28 08:01

Omdat er al voldoende beton is, deze prachtige plek moet blijven als oase in deze kille betonnen wereld.

Gast

#73

2016-03-28 08:01

Omdat dat het laatste stukje oud lent is wat nog overgebleven is. De gemeente pretendeert historisch te zijn. Dat telt dam alleen voor de stad. Denk aan het verdwijnen van veur kent. De grote boel etc.

Gast

#74

2016-03-28 08:37

Omdat de gemeente en veel gemeentes alles van mensen afpakken en vernietigen uit eigen belang. Het wordt tijd dat de gemeentes worden opgedoekt. De ambtenaren die er zitten en dit beslissen verdienen veel geld en vaak met iets doen, dit was ook in de tijd dat ik daar in de beveiliging werkte. Het is een corrupte zooi, uiteraard niet elke tak van de gemeente maar een groot deel wel. Denk aan de tijd van de parkapparatuur waarvan ze er 1 hebben getest in Dubai. En wat later tonnen heeft gekost toen ze erachter kwamen dat hier te weinig zon scheen. Of illigale kaartenverkoop, of gratis in en uit de garage te kunnen in ruil voor kleding. Het is allemaal niet te bewijzen maar de macht van de gemeente is veel te groot! Blijf gewoon met je fikken van de natuur af!

Gast

#75

2016-03-28 11:09

Ooit heeft er iemand besloten dat deze grond niet meer waard is dan een X bedrag cq vermogen voor de gemeente Nijmegen. Vervolgens is dit slinks meegenomen in alle volgende beleidsplannen en beslissingen. Waar goede sier wordt gemaakt met historische mooipraterij over van alles behalve dit stuk grond en de geschiedenis die het omvat/bevat terwijl Nijmegen Noord een zg feit is en "de overkant" flink wordt gepromoot op allerlei manieren gaat het hier over geld en wordt de historische waarde compleet genegeerd en strategisch weggelaten in de hele Nijmegen oudste stad/Nijmegen Noord enz campagne. Voor kapitalen wordt er van groen voorzien en geinjecteerd en hier wordt overheen gewalst. Bah.