WATERPOLO, OOK VOOR MEISJES!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie WATERPOLO, OOK VOOR MEISJES!.


Gast

#151

2016-04-17 17:51

Wat'n seksime! Laat meisjes én jongens zelf beslissen welke sport ze willen doen. Als kinderen en jongeren aan sport doen, zou dat moeten aangemoedigd en ondersteund ipv afgeschaft.

Gast

#152

2016-04-17 18:04

Discriminerend en niet van deze tijd. Waterpolo wordt  al stiefmoederlijk behandeld in België, en nu - dankzij de bond - kan de damescompetitie binnen een paar jaar leegbloeden. Mijn zoon doet al 7 jaar aan waterpolo. De meisjes in zijn team (MZVA) worden met respect behandeld. Toch ergens "onregelmatigheden"?  Start een tuchtprocedure, schors de speler. Adolescenten doen al minder aan sport (sociale en biologische oorzaken), nu worden er tieners gewoonweg uitgesloten op basis van geslacht. Is er al iemand naar de pers gestapt? Waar gaat deze petitie naartoe? Wie controleert de KBZB? Waar kan men terecht met klachten? Kent iemand volwassene waterpolospeelsters die kunnen getuigen? Waar blijven reacties van de clubs? van sportaanbieders zoals Jespo? Sporting A, misschien? Laat ons niet opgeven. MVG. Irina


Gast

#153

2016-04-17 18:20

Laat iedereen zijn favoriete sport beoefenen. Laat de gemengde teams hun favoriete SAMEN beoefenen!

Gast

#154

2016-04-17 19:00

Omdat de zwembond niet zou mogen discrimineren op gebied van geslacht omwille van wat voor reden ook.

Gast

#155

2016-04-17 19:05

Omdat waterpolo een geweldige sport is voor doeners en duivers. Jongens EN meisjes!!! De middeleeuwen zijn echt voorbij

Gast

#156

2016-04-17 19:07

Omdat gelijkheid en emancipatie echt belangrijk is !

Gast

#157

2016-04-17 19:09

Een vriend van me die waterpolo speelt had dit gedeeld op zijn facebook, en het is inderdaad discriminerend tegenover meisjes

Gast

#158

2016-04-17 19:54

Pure sexuele discriminatie waardoor meisjes niet meer aan bod kunnen komen.

Gast

#159

2016-04-17 20:40

Met de erbarmelijk slechte scheidsrechters in belgie en nog zoveel meer zijn er zeker genoeg andere dingen waar de bond zich kan mee bezighouden dan met het ontnemen van de geliefkoosde sport van meisjes.

Jammer dat de bond bestaat uit bejaarden die waterpolo alleen maar gebruiken om er via de bond geld uit te halen .


Gast

#160

2016-04-17 20:48

Uit symphathie!

Gast

#161

2016-04-17 20:51

Er zijn te weinig meisjes in onze club om een aparte ploeg te starten, dus moeten die hun hobby en vrienden zomaar opgeven? Ik ga ervan uit dat er net zoals bij andere gemengde sporten er voldoende gedaan wordt zodat iedereen op een respectvolle manier zijn hobby kan uitoefenen.

Gast

#162

2016-04-17 21:57

Het zou heel erg zijn als door bepaalde redenen, meisjes geen waterpolo meer kunnen/mogen spelen in clubverband. Hier moet toch een simpele oplossing voor kunnen bestaan in plaats van gewoon de meisjes uit de clubs te 'verbannen'?

Gast

#163 Paternalistische Belgische Zwembond!

2016-04-17 23:54

 

- Een sportbond die zijn eigen leden hun sport ontneemt ... ipv van het promoten & organiseren van de toegankelijkheid.

- Een sportbond die bewust haar eigen gelijk doorduwt tegen de clubs en waterpologemeenschap ... ipv te overleggen.

- Bedenkelijke normen en waarden van de bestuursleden ... ipv gelijke rechten man-vrouw & rechten van het kind.

- Een sportbond die het vertrouwen verliest van haar leden ... ipv samen aan de toekomst te werken.

 

Conclusie: een onbekwaam bestuur.

Ontgoocheling en woede dat dit vandaag in ons land kan !!!


Gast

#164

2016-04-18 05:00

Laat de meisjes toch zelf beslissen wat voor hen goed is, Indien zij van mening zijn dat ze zicht niet lekker voelen in een groep van jongens , dan zijn ze wel verstandig genoeg om zich terug te trekken en een andere sport te kiezen. Maar tot dat moment, laat ze toch vrij in hun keuze om hun geliefde sport te beoefenen.

Gast

#165

2016-04-18 05:09

Ik probeer hier al een tijdje de logica achter de beslissing te vinden. Ik ben nog steeds aan het zoeken. Iemand (met teveel macht om te beslissen) is aan het liegen over de echte reden voor deze belachelijke beslissing.

Gast

#166

2016-04-18 05:32

België is kleiner dan Nederland, maar dit is wel erg klein gedacht.

Gast

#167

2016-04-18 07:26

Tuurlijk ook voor meisjes ! Heb zo'n 10 jaar gespeeld ! Veel plezier gehad ! Er moet een keuze zijn !

Gast

#168

2016-04-18 07:38

Het is ongehoord hoe kortzichtig en beperkt beleidsmakers zijn op alle gebieden... Als je twijfelt => CONTOLEREN!!!, Als je het niet kan controleren (omdat het ook niet nodig is) => VERBIEDEN!!!

Gast

#169

2016-04-18 08:23

omdat waterpolo al genoeg stiefmoederlijk behandelt wordt, een ploeg meisjes alleen kan geen enkele club bij elkaar sprokkelen,Meisjes kunnen dikwijls beter presteren op jonge leeftijd en vanaf een jaar of 13-14 is het voor hen een echte uitdaging om met de jongens mee te trainen, zij trekken zich daaraan op, zo wordt hun conditie beter zij sterker want zij zullen zich niet laten doen.Dus om het niveau van de meisjes hoog te houden, is het aan te raden ze tot 17 jaar samen te laten spelen en trainen.

Gast

#170

2016-04-18 08:58

Ik ben ook voor volledig vrijheid van sporten, zowel voor jongens als voor meisjes. Ik zie niet waarvoor hier een verschil dient gemaakt te worden.

Gast

#171

2016-04-18 09:16

Zoals onze dochter zegt, Waterpolo a way of life. We hebben NL waterpolo meegemaakt tot aan de gouden medaille in Beijing. Dit is zo'n unieke ervaring dat je meisjes die graag waterpolo willen spelen de kans niet mag ontzeggen om dat ook te bereiken, gebaseerd op ideeen die nergens op slaan. Korfbal is ook een gemengde sport en niemand die dat verbiedt dus....... doorgaan met meiden waterpolo in Belgie

Gast

#172

2016-04-18 09:23

Onze dochter speelt ook waterpolo, zij heeft nooit problemen gehad als meisje in de ploeg. Ze doet het heel graag mee.
Sandra ButtBlock #36

#173 De ene vrouwensport is solidair met de andere

2016-04-18 10:17

De dames van Roller Derby ploeg Gent GO-GO Roller Girls zijn solidair, want wij weten dat het soms zo al lastig genoeg is om als vrouwensport te kunnen/mogen meedoen op een hoger competitief niveau. Sportieve meisjes beknotten in hun ambitie kan NIET! 

Dire Wolff
Gast

#174 Gent GO-GO Roller Girls solidair met Waterpolo

2016-04-18 10:20

Als lid (scheidsrechter en vrijwilliger) van de Women's Flat Track Derby Association (grootste speler binnen de snel groeiende sport Roller Derby en gerund door de speelsters, voor de speelsters), ben ik enorm gevoelig voor de ondersteuning van vrouwen in de sport zowel als het niet laten leiden van een sport door de 'old boys club'. Deze dames moeten terug het water in!


Gast

#175

2016-04-18 10:29

Omdat mijn zoon bij de U11 speelt met verschillende meisjes in de ploeg. Als al deze meisjes moeten stoppen met de competitie dan heeft de ploeg niet genoeg spelers meer. En moeten ook de jongens stoppen. Te gek voor woorden.