Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht.


Gast

#1

2016-05-01 11:36

Wordt met de dag erger

Gast

#2

2016-05-01 19:42

Toen ik nog in Utrecht woonde ben ik een paar keer bijna omver gereden in de Kanaalstraat. In mijn optiek kan het veel veiliger.

Gast

#3

2016-05-02 14:20

Dit geldt evengoed voor de pas gerenoveerde Damstraat.

Gast

#4

2016-05-02 14:20

Zowel dubbelparkeren als te hard rijden zouden strenger moeten worden aangepakt, ook in de Damstraat. Het zou in de Damstraat misschien al helpen om duidelijk een fietsstrook te markeren, in beide richtingen.

Gast

#5

2016-05-02 17:27

Een veilige kanaalstraat begint met een betere mix van winkels en horeca welke een ander publiek aantrekt. Minder Arabisch meer andere culturen.
Oog in Al

#6

2016-05-02 17:33

Mooi zo! Rij als het kan via de Munt naar de stad omdat er op de Kanaalstraat zo gereden en geparkeerd wordt.


Gast

#7

2016-05-03 06:27

Lot van Hooijdonk, wij willen een permanente oplossing voor dit serieuze probleem!

Gast

#8

2016-05-03 06:58

Ik woon op de laan van nieuw Guinea ook daar is het vaak een ware racebaan. Verschrikkelijk! Hier moet echt iets aan gebeuren en ik hoop dan ook dat de gemeente GOEDE drempels gaat plaatsen waar daadwerkelijk langzaam overheen moet worden gereden. 

Een tijdje terug heb ik de Gemeente hier overigens ook al eens over gemaild. Helaas nooit een reactie ontvangen.


Gast

#9 Re:

2016-05-03 07:08

#3: -  

 Hier ben ik het mee eens. Die Damstraat is een anarchistische hel. Lijkt wel een achterbuurt van Marseille. 


Gast

#10

2016-05-03 07:10

Goed dat deze petitie is gestart! Ik erger me helemaal kapot aan die asociale gasten die overal mee weg lijken te komen. 


Gast

#11

2016-05-03 07:13

Ik fiets regelmatig met mijn dochter van 10 door de Kanaalstraat en waarschuw haar altijd. Jij moet goed uitkijken want er zijn heel veel idioten die niet goed uitkijken. Als je veilig door de Kanaalstraat kan fietsen als 10 jarige, dan heb je je verkeersdiploma wel gehaald... Ik zie het als een soort leerschool. Maar het is natuurlijk belachelijk.

Gast

#12

2016-05-03 07:16

Ondersteun je oproep van harte!

Gast

#13

2016-05-03 07:17

Ik ben het hier enorm mee eens. Toen ik zwanger was, ben ik drie keer bijna aangereden en een keer echt. De enige opmerking die ik kreeg was: 'Je leeft toch nog'. Het baart me zorgen dat het ze niet uitmaakt.

Ik hou van het multiculturele, daarom heb ik voor Lombok gekozen. Maar dit is voor mij bijna een reden om te vertrekken. De Kanaalstraat gaat zienderogen achteruit en ja, er wordt al meer gecontroleerd.
Maar mijne inziens heeft de gemeente het niet meer onder controle.

Het voelt alsof er eerst echt iets ernstigs moet gebeuren voordat er structurele maatregelen worden getroffen zoals drempels of een autoluwe straat. En dat is triest!

Gast

#14

2016-05-03 07:18

Ik woon in de buurt en heb er ook last van. Zou graag zien dat dit hoog op de agenda komt in de stad. Wat mij btreft wordt het gewoon een autovrije zone. Waarom niet?

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-05-03 07:59



Gast

#16

2016-05-03 08:25

Er wordt te vaak te hard gereden. Intimiderende automobilisten, overal schijt aan, machogedrag.

Gast

#17

2016-05-03 08:26

Iedere keer dat ik met kinderwagen oversteek over kanaalstraat (terwijl stoplicht op groen staat, oversteek Kopi Susu) word ik bijna aangereden door een scooter die door rood rijdt.
Gast

#18

2016-05-03 08:27

Mede door deze verkeersonveiligheid zijn wij weg gegaan uit Lombok...vooral ook door de uitzichtloosheid van de situatie. Na 10 jaar Lombok en vele beloftes en teleurstellingen verder, waren wij het zat.

Het is mega onveilig en er wordt nog steeds niet hard genoeg opgetreden. Daarbij vind ik het een nog veel kwalijkere zaak dat er vanuit de gemeente veel te weinig gebeurd om de situatie te verbeteren, zoals fietsstroken en drempels. Waarom dit al jaren zo toelaten en door laten sudderen? Op deze manier vertrekken alle mensen uiteindelijk die last hebben van de overlast in het verkeer, maar ook door de criminaliteit die hier inherent aan is. 


Gast

#19

2016-05-03 08:30

Dit nog maar een klein voorbeeld over hoe de staat van het verkeer in Utrecht is....het moet overal veiliger.....dat kan alleen maar samen.

Gast

#20

2016-05-03 08:33

Er wordt veel te hard gereden op de Kanaalstraat, auto's kijken niet uit voor fietsers, er wordt nog steeds dubbel geparkeerd waardoor je als fietser slalommend door de straat moet.

Gast

#21

2016-05-03 08:34

Het moet inderdaad veiliger in de Kanaalstraat. Ik ben een paar maanden geleden op mijn fiets aangereden door een auto vol met jonge mannen. Geen excuus of iets dergelijks. Ik werd gewoon uitgelachen.

Het onveilige verkeer en het naroepen van hangjeugd als ik door de straat fiets is voor mij een reden om een verhuizing uit Lombok te overwegen.


Gast

#22

2016-05-03 08:38

De Kanaalstrsaat lijkt soms wel een vrijstaatje zonder regels. Hoewel ik de winkeltjes graag bezoek loop of fiets ik er niet graag vanwege de verkeersonveiligheid en de soms agressieve sfeer. Zo jammer! Hopelijk doet de gemeente er iets aan, want het zou voor ons een reden zijn om te verhuizen als het zo blijft of verslechtert. 

Anton

#23 Re:

2016-05-03 08:41

#2: -  

 Ik heb getekend. Erger me dood aan al die foutparkeerders (alarmlichten aan geeft niet een vrijbrief om maar overal te parkeren) en onze Noord-Afrikaanse vrienden die zomaar stoppen omdat ze een meisje zien of als een malle optrekken. 


Gast

#24

2016-05-03 08:48

omdat de kanaalstraat veiliger moet worden
.

Gast

#25

2016-05-03 08:54

Ik fiets dagelijks door de Kanaalstraat en haal er op zaterdag mijn boodschappen. Het valt me op dat er geen enkele handhaving lijkt te zijn en als er al iets gebeurt het nauwelijks indruk maakt. Als ik door rood fiets of geen licht heb, krijg ik (terecht!) gelijk een bekeuring. Waarom kan er dan in de Kanaalstraat niet steviger opgetreden worden? Ik zie politie door de straat rijden terwijl er allerlei overtredingen zijn en er wordt gewoon niets gedaan. Nogal wiedes dat men dan alles aan de laars lapt.