Hou ons dorp leefbaar, geen windturbines in Merchtem - Londerzeel


Gast

#1

2016-05-26 14:59

De plaats waar de windturbines eventueel zullen geplaats worden is veel te dicht tegen woonkernen en scholen ! Uit meerdere wetenschappelijke studies is gebleken dat windturbines een ontegensprekelijke nefaste invloed hebben op de gezondheid van mens en dier wanneer ze op een afstand minder dan 1500m staan.

Gast

#2

2016-05-27 06:37

De milieunormen voor windturbines zijn de zwakste van heel Europa en bedreigend voor de gezondheid van de omwonenden. Er moet eindelijk werk gemaakt worden van studies die de impact van windmolens op de leefomgeving in Vlaanderen in kaart brengen.

Gast

#3

2016-05-27 14:49

Bewaar de laatste open ruimtes die Merchtem nog resten en laat de inwoners van de stilte van de kouter genieten.

Gast

#4

2016-05-27 20:44

Lawaaihinder

Gast

#5

2016-05-28 10:10

Omdat windmolens ongezond zijn

Gast

#6

2016-05-29 14:13

Ik vraag mij af waar ALLE politieke partijen in merchtem mee bezig zijn aangezien deze ALLEN  MONDELING niet ééns zijn met het standpunt van onze burgervader omtrend het reuzewindturbinepark in de kouter van peizegem  , maar schriftelijk    NIETS    maar dan ook    NIETS    willen ondernemen (dit lijkt toch wel zo dacht ik !).

Zijn deze partijen dan zo onderdruk gezet of wat is er gaande ?????

Aan gezien dat we in een tijd komen dat we meer en meer naar groene energie gaan is het van noodzakelijk belang dat we naar alternatieven gaan zoals eventueel turbines maar wel op een plaats waar geen honderden burgers slachtoffer van hoeven te zijn !!!

 

Ik steun volledig deze actie TEGEN het bouwen van windturbines in onze kouter.

gast

#7

2016-05-30 08:21

De Vlaamse Rand staat al zo volgebouwd. De kouter is nog een rustpunt tussen twee drukke dorpskernen in. Laat dat aub zo blijven. Groene energie; ja ! Maar op plaatsen waar het past: industrieparken, naast autostrades, ...
Denk niet alleen aan het geld voor de enkelen (of de gemeente misschien toch ?? ) maar ook aan de invloed op omwonenden en dorpskern.


Gast

#8

2016-05-30 08:58

Deze plannen liggen wel heel kort tegen mijn achtertuin. Deze maken dat er toch een angst bestaat voor slagzon, geluidshinder, gevolgen voor de gezondheid, ...
Voor ons enkel nadelen.

We kijken ook al uit op de hoogspanningslijnen. Wat ook niet een mooi zicht is.
Ik ben zeker voor groene energie maar wel in industrieterreinen, autostrades of dergelijke. Daar hebben geen duizenden  gezinnen en verschillende scholen er last van.

Alles wordt al zo volgebouwd dat er toch een stukje groen mag behouden worden. Altijd een leuk woord 'groene energie' maar het gaat altijd ten koste van deze groene stukjes.


Gast

#9

2016-05-31 16:56

Wij zitten al met hoogspanning, beetje verder gasleiding, als er nu nog windturbines bijkomen zitten we zeker op een tijdbom.

Gast

#10

2016-05-31 18:04

Ik stel voor , mensen die voor windturbines van 150 m hoogte in hun achtertuin zijn dat onze politiekers daar dan windturbines plaatsen dan hebben zij ook hun zin ! ( Of toch dan liever niet!!!!!!).

Plaats deze industrieele machines waar ze thuis horen INDUSTRIE DUS .  


Gast

#11

2016-06-01 11:51

Steun vrienden die er wonen.

Gast

#12

2016-06-02 09:22

Voor de grote risico voor ons gezondheid , ook voor de natuur en de dieren en voor ons leefmilieu !

Gast

#13

2016-06-02 15:59

Ik vind het onaanvaardbaar dat het gemeentebestuur geen open kaart speelt. Onze kouter is te klein en te mooi voor windturbines.

Gast

#14

2016-06-12 19:32

Laat het enige stukje natuur op de kouter aub ongerept. Vele buren zijn hier komen wonen voor het groene zicht . Groene energie opwekken is een must maar plaats turbines aub in industriegebied !!!


Gast

#15

2016-06-13 19:49

Neen! Geen windturbines in mijn tuin!

Kom op voor de natuur

#16 Re:

2016-08-08 11:48

#7: gast -  

 Volledig mee eens!


Gast

#17

2016-08-18 18:16

Ter bescherming van fauna en flora. Voor het behoud van een natuurlijk landschap tussen woonkernen. Andere alternatieven zoals bodemenergie moeten overwogen worden.