Tegen het huidige parkeerbeleid Blankenberge

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen het huidige parkeerbeleid Blankenberge.


Gast

#1

2016-06-29 17:50

Ik ben het BEU om telkens via de Zuidlaan te moeten rondrijden + als ik met de wagen terugkom van 't werk en even een brood wil gaan halen bij m'n gebruikelijke bakker moet ik EERST rondrijden, m'n wagen in m'n garage zetten dat ik wel MOEST aanschaffen wegens te veel boetes en daarna te voet naar de bakker want anders mag ik NOG een keer rondrijden. Parkeerkaart: pffff... m'n dochter heeft dit ééns gekocht maar vond meer géén parkeerplaats dan dat ze er wel vond... De toeristen moeten maar buiten Blankenberge parkeren!!! en dat men aan HEN parkeerkaarten verkoopt om bvb. op een parking buiten 't stad te parkeren...

Gast

#2

2016-06-29 18:10

Ik teken omdat de inwoners van Blankenberge eindelijk eens gehoord moeten worden. Zonder enige inspraak van de burgers word ons zoveel afgenomen. Ik, als 25 jarige, wil zelfs niet meer in Blankenberge wonen. Blankenberge geraakt zo zijn jong volk kwijt want als ik volgend jaar ga kopen zal het in een stad zijn die z'n inwoners respecteert.

Gast

#3

2016-06-29 18:22

Ook in ¨het front¨ meer ruimte voor de bewoners aub .... Bewoners MET BEWONERSKAART vinden weinig of zelfs GEEN plaats in de nabijheid van de woning !!!!

Gast

#4

2016-06-30 06:39

Aan de haven, kant vuurtoren, is géén plaats voorzien voor de bewoners. En er zijn ook geen garages. Buiten het seizoen (zeker juni en september) planten de toeristen hun auto hier vast van zondagavond tot zaterdagmorgen ( niet betalend) en in het weekend, dagjestoeristen. Wij als vaste bewoners die hier belastingen betalen hebben hier geen rechten!


Gast

#5

2016-06-30 07:05

Ik ben het beu dat elke vakantieperiode of weekend,mensen hun valiesje uit de auto halen en heel hun vakantieperiode hun auto in onze straat laten staan(pierstraat)en wij na het werk 10 straten verder mogen zoeken om te parkeren!

Gast

#6

2016-06-30 14:55

Ik deel de mening van allen. Zelfde probleem in de Vredelaan. Zogezegd een zone met bewonerskaarten. Echter waar zijn de borden die dat aanduiden? 

 

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-06-30 20:21


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-06-30 20:22



Gast

#9

2016-06-30 20:41

ik ben het beu een half uur rond te rijden vooraleer ik een plaats gevonden heb!! 


Gast

#10

2016-07-01 07:59

Beter is parkeren in de betalende zone enkel voor bewoners
Toeristen verplichten parkeren op de openbare parkings
(Kan tegen een gereduceerd tarief dan)
Rand parkings aanleggen met gratis pendel bussen


Gast

#11

2016-07-02 20:44

Ik begrijp de mensen met hun parkeerproblemen , ik heb er ook een paar jaar mee gesukkeld tot ik verhuisd ben , parkeerplaatsen huren is ook niet goedkoop vind ik

Gast

#12

2016-07-03 04:51

ALS INWONER VAN BLANKENBERGE , ( FRANCHOMMELAAN ) MOET IK SOMS TOT AAN SEALIFE GAAN OM TE PARKEREN .HEB MOMENTEEL EEN INVALIDE KAART ( VOOR MIJN ECHTGENOTE) . MOET HAAR EERST THUIS AFZETTEN EN DAN NOG EENS EEN TRAM NEMEN OF TE VOET NAAR HUIS TERUG KEREN . VIND DIT ECHT NIET KUNNEN , ALS INWONER . ER MOETEN PARKEERPLAATSEN KOMEN VOOR DE BEWONERS , VIND IK EN VELE MENSEN

Gast

#13 Vredelaan voor bewoners

2016-07-03 08:30

Graag zou ik de vredelaan parkeren enkel voor bewoners willen ingevoerd zien,

wat een probleem telkens in het seizoen voor de lokale inwoners om in eigen wijk je auto kwijt te kunnen,  toeristen horen hier niet thuis ,

deze moeten gestimuleerd worden op de nieuwe parking aan het station te parkeren ipv te komen vechten voor een gratis plaatsje in de vredelaan 

Plaats eventueel nog een extra zebrapad naar het achterpoortje van de middelbare school voor alle ouders die daar hun kind oppikken op deze drukke baan waar 30 per uur een utopie lijkt te zijn

 

 


Gast

#14

2016-07-03 11:16

Omdaat bij elke weekend of vacancie heen vrij plaats aan mijn strat , ik verstan niet Warrom ik moet vrij plaats zoeken of betallen alls ik won in Blankenberge ...

Gast

#15

2016-07-03 15:59

Ik woon in de de Smet de Naeyerlaan en heb 125 Euro betaald om 1 uur per dag te mogen parkeren en dit zogezegd voor de handelaars, omdat anders hun klanten niet kunnen parkeren, dit is om te lachen, nu staan er geen auto's, of als er staan zijn ze onwetend en zit er al gauw een parkeerboete tussen de ruitenwisser.

Gast

#16

2016-07-03 16:04

Wij wonen in de De Smet-de Naeyerlaan hebben jaarlijks abonnement van 125€ hebben geen recht voor bewonerskaart en mogen niet meer dan 1uur parkeren aan onze deur, dicht bij is er enkel plaats voor bewoners niet voor ons, de markt is de dichtstbijzijnde plaats maar is niet altijd beschikbaar .

Gast

#17

2016-07-03 16:34

In de scharebrugstraat is het altijd moeilijk parkeren voor de bewoners , zeker als de mensen vd technische dienst hun auto voor uw deur komen parkeren , terwijl in de techn. dienst een zee van plaats is !
DAVID VAN EECKE
De auteur van deze petitie

#18 Re:

2016-07-04 11:29

#17: -  

 Indien u de kans krijgt, neem daar dan eens een paar foto's van en stuur die door naar de pagina. Dan spreken we de gemeente erover aan. mvg


Gast

#19

2016-07-04 13:44

Inwoners moeten de kans krijgen hun voertuig kwijt te kunnen in hun nabije omgeving. Toeristen die komen in de eerste plaats om te genieten en te wandelen. Dus als die hun wagens zouden parkeren in een van de parkings. dan komt er zo plaats vrij voor de inwoners. Blankenberge zou één grote bewonerszonde moeten worden. Waar dat bewoners met een parkeerkaart ( minstens de helft goedkoper) heel het jaar door kunnen blijven parkeren.

Gast

#20

2016-07-05 13:40

Vind het schandalig dat wij als inwoner die 125 euro per jaar betalen voor een bewonerskaart ook nog eens om het uur onze schijf moeten veranderen in De Smet de Naeyerlaan. Hebben zelf een zaak in deze straat en wonen boven de zaak. Op drukke momenten van de dag moet ik mijn klanten dus vragen om even te wachten voor ze bediend kunnen worden omdat ik mijn schijf eerst moet veranderen. Het spreekt vanzelf dat ik dat af en toe vergeet of 5 minuten te laat ben. En dan steekt er natuurlijk al een briefje tussen de ruitenwisser. En mijn auto ergens anders plaatsen is zeer moeilijk daar er minder parkeerplaats is door Het vernieuwen van het station. Die plaats is ook weggevallen . En ik ben niet van plan om me blauw te betalen voor die nieuwe parking. Ben wel akkoord met kort parkeren indien deze enkel wordt toegepast op toeristen of mensen die voor deze zone geen bewonerskaart hebben. Ik heb met de burgemeester gesproken. En hij is eventueel bereid om het kort parkeren te laten en het terug te zetten op het oude systeem mits samenspraak met de rest van de straat. Maar ik heb geen tijd vanwege de zaak. Hij heeft gezegd dat het op aanvraag van de handelaars van onze straat is dat hij dat kort parkeren heeft ingevoerd. Heel raar dan dat wij daar dan niet van op de hoogte zijn gesteld.

Gast

#21

2016-07-05 21:04

Als bewoner van de notebaertstraat vind ik ook dat we minder zouden moeten betalen om de auto te kunnen parkeren in de buurt van de woning. Soms is de enige plaats een kort parkeren in een grote straal van de woning daar alles volstaat met bezoekers of markt afgesloten is voor t parkeren.

Gast

#22

2016-07-06 07:30

Als vaste inwoner vind ik dat iedereen het recht moet hebben om in zijn eigen straat te kunnen parkeren. Dus parkeerplaatsen per straat enkel en alleen voor de bewoners van deze straat zou een tegemoetkoming zijn naar jullie burgers toe. Voor verlofgangers zijn er volgens mij betalende parkeerplaatsen genoeg. Het is niet fijn om een wagen voor je deur te zien die er 14 dagen tot een maand stil staat en waardoor jezelf met je goederen mag sleuren van her naar der. Laat staan dat ze een camionet voor je deur posteren van een of andere firma die geen parkeerplaats voorzien heeft voor zijn rollend materiaal, en die daar dan het gehele bouwverlof, weekeind blijft staan.

Ter info ik woon dus in een straat waar betalend parkeren niet van toepassing is, maar waar parkeren als inwoner alles behalve gewoon is, je moet bijna een parkeerkaart kopen om een paar straten verder te kunnen parkeren, omdat toeristen de straat vullen, t'is gratis hé.