LEERKRACHTEN ZONDER WERKZEKERHEID

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie LEERKRACHTEN ZONDER WERKZEKERHEID.


Gast

#26 Re: Een onderwijsverhaal

2016-10-09 12:55

#19: - Een onderwijsverhaal 

Mooi gezegd! Zo voel ik het ook aan!


Anonymous

#27 Een onderwijsverhaal

2016-10-09 13:13

Blijf in jezelf geloven, ook al doen anderen dat niet. Alle leerkrachten hier hebben een groot hart voor kinderen. Dat heb ik al uit alle verhalen duidelijk opgemerkt. Net als zovelen onder jullie heb ik ook al veel meegemaakt zowel negatief als positief. Het ergste was de directrice die me enkele maanden voor mijn TADD niet meer wilde aannemen omdat ik psychische problemen had. Na de geboorte van mijn oudste dochter heb ik een postnatale depressie gekregen en ben drie maanden extra thuis geweest. Na zeer goede evaluaties gedurende 2,5 schooljaren voldeed ik plots niet meer. Ze had geen opmerkingen over mijn lesgeven maar wel over mijn IK. Daar sta je dan. Leeg, moe,gebroken. Blijkbaar mag je alleen depressief worden als je vastbenoemd bent.


Gast

#28

2016-10-10 08:54

Omdat het niet leuk is voor de leraressen om on zeker te zijn, en elk jaar te moeten zoeken voor werk

Gast

#29

2016-10-10 12:07

Mijn dochter doet al jàren interims (in diverse scholengroepen, gewoon en bijzonder onderwijs, godsdienstlessen, zorgjuf) maar raakt niet aan een vaste plaats omdat haar werkuren niet samengevoegd worden. Dat is zeer frustrerend.
'Heb ik morgen, volgende week, volgende maand, volgend schooljaar... een klasje kindjes aan wie ik kan lesgeven?' Altijd in onzekerheid. Dat is zeer frustrerend.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-10-12 21:03



Gast

#31

2016-10-15 13:40

omdat het gewoon een dom systeem IS. Als ik het eerste jaar na afstuderen niet bij mijn moeder terug thuis had kunnen wonen, hoe zou ik in godsnaam huur betaald hebben? En ik had nog geluk. En inderdaad, elke keer weer de moed moeten opbrengen om opnieuw te starten, de onzekerheid, dat vreet aan een mens. Ik heb geluk gehad, maar ik zou niemand aanraden in het onderwijs te gaan.

Gast

#32

2016-10-23 22:44

Uit respect voor de leerkrachten die zich dagelijks inzetten om de kinderen iets bij te brengen en zo ieder zijn toekomst voor een stuk 'verlichten'.

Gast

#33

2016-11-03 23:21

Na 10 jaar in een zelfde school te staan moest ik helemaal opnieuw beginnen elders omdat er geen uren meer waren.
Ikben uit die scholengroep gestapt omdat ik overal restjes moest gaan doen.
Ik ben opnieuw begonnen in een ander net en heb mij 4 jaar volledig beschikbaar gesteld enkel voor de 5 scholen zonder werkloosheidsuitkering. Nu er eindelijk 2 fulltime jobs beschikbaar waren moest ik op gesprek komen voor de Schepenen van Onderwijs en word ik gewoon niet aangenomen.
Telkens stond ik klaar maar omdat ik nog maar twee weken moet halen voor mijn tadd nemen ze me niet meer aan in een van die 5 scholen.
Voor een derde keer moet ik helemaal terug van nul beginnen.

Gast

#34 Re:

2017-08-29 12:15

#31: -  

 Je bedoelt zeker in het africhten i.p.v. onderwijs;