Het begijnhof is van iedereen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Het begijnhof is van iedereen!.


Gast

#26

2016-10-19 17:24

Het begijnhof moet een openbare bestemming krijgen. Ik hoop dat geld hier deze keer eens niét het laatste woord krijgt!

Gast

#27

2016-10-19 18:34

Rust & groen in de binnenstad alsook publiek karakter behouden is uiterst belangrijk.

Gast

#28

2016-10-19 19:15

Dit stukje Hasselt in een oase van rust moet worden bewaard!

Gast

#29

2016-10-19 20:14

Historische panden moeten beschermd blijven

Gast

#30

2016-10-20 05:35

Ik ben een echte hesselos, en ik wil dat mijn stad zijn oude mooie gebouwen houd in zijn eigen unieke stijl.
Zodra ik terug ben van Duitsland wil kunnen blijven genieten van deze prachtige gebouwen, en niet dat het zou plaatsnemen voor iets wat peperduur verkocht zal worden .

Gast

#31

2016-10-21 07:05

Omdat de ziekelijke liberale gedachte om wat geld te verdienen aan een monument binnen de stad om de provinciale ontmanteling te financieren, gecounterd wordt door een prachtinitiatief van Uhasselt. Proficiat aan de rector en de studenten. Geen hoogbouw en behoud van tuin aan de zijde van de Badderijstraat.

Gast

#32

2016-10-21 07:40

Door waardevolle architectuur te verkwanselen voor geld verschralen we verder ons hedendaagse cultuur. Bovendien beroven we de toekomstige generatie van tastbare en testbare oplossingen voor universele noden en dromen.

Gast

#33

2016-10-21 08:47

Als rasechte Hasselaar en strijder voor het erfgoed van onze stad sta ik volledig achter deze petitie! Er is al teveel verloren qua historiek van onze stad. Ook onze jeugd moet kunnen kennismaken met het verleden...
Bob Maesen Eredirecteur Secundair Onderwijs Hasselt

Gast

#34

2016-10-21 09:16

Gewezen cultuurassistent Provnciale Dient v.h. Kunstpatrimonium van Limburg.

Gast

#35

2016-10-21 12:24

Door deze plaats te beschermen kan men zijn blazoen oppoetsen, respect tonen voor erfgoed, en een aangename plek voor Hasselaren en bezoekers garanderen.

Gast

#36

2016-10-21 12:28

het blijft een speciale plek voor mij, want mijn eerste date was in het begijnhof!

Gast

#37

2016-10-21 12:30

Erfgoed dient behouden te blijven...genoeg (dure) appartementen in Hasselt!

Gast

#38

2016-10-21 12:32

Alles wat ze in Hasselt aan oude gebouwen kunnen afbreken , moet eraan blijkbaar, historische waarde of niet.

Gast

#39

2016-10-21 12:39

Omdat het begijnhof van iedereen is.

Gast

#40

2016-10-21 12:48

Hebben wij eigenlijk nog iets te bieden kwa bezienswaardigheid?
Onze stad is aan het uitsterven, heeft Hasselt nog iets van historische waardevolle gebouwen??
Door ons goed politiek beleid krijgen immo goeroes vrije hand om alles te slopen.
We hebben dan die leuke toeristen treintjes, die dwarrelen door de stad???
Die mensen zien toch niks, krijgen de uitleg van "vroeger stond hier en vroeger stond dat daar".
Als een toerist dan door de stad loopt krijgt ie een stijve nek, van steeds omhoog te kijken als er nog iets overblijft van een vroeger gebouw.
Kijk nu naar het stadhuis en de school, hartje Hasselt.
Prachtige architectuur en mooie historische school, beide gebouwen.
Dan ook zéér jammer er grenst daar een pareltje aan.
Het mooiste winkeltje van Hasselt grenst aan het stadhuis, iedereen kent het wel, het authentiek hoedenzaakje.
Ik heb dit altijd willen kopen, om het gewoon te renoveren in zijn eigen glorie.
Maar neen, meneer de zakkenvuller, iedereen weet wie ik bedoel krijgt vrij spel en laat zijne sneeuwbal over Hasselt rollen.
Ik vraag mij af of die schone meneer eigenlijk wel de laatste jaren iets in onze stad heeft gekocht?
Eerlijk, ik denk het niet, das niet chique genoeg.
Alles gaat eraan om zijn bankrekening te laten groeien, ja men zal dit pas beseffen als het te laat is.
Kijk naar onze (GROTE) markt, horeca moet horeca blijven, ja maar eerst het gezelligste café afbreken en daarna komen klagen.
Alé, geef het begijnhof ook maar vrij op de markt, onze vriend zal zijn klauwen erin zetten en er een lelijk gebouw als serviceflats neerplanten.
Als je Hasselt van moderne architectuur wil voorzien, neem dan eens een voorbeeld aan Berlijn, daar staan staaltjes architectuur.
Niet dat lelijke eekhoorn nest aan het station, (nieuwe rechtbank), bah bah bah !
Er zijn goeie architecten in Hasselt, ik begrijp niet dat men steeds de verkeerde onder de arm neemt.
GELD?


Gast

#41

2016-10-21 13:18

Omdat ik het 1000% eens ben met de stelling dat deze historisch relevante en charmante site een publieke functie hoort te behouden, ipv in een of ander privaat ontwikkelingsproject verkwanseld te worden op een manier waar slechts een kleine minderheid beter van wordt.

Laat ons de redenen om trots te zijn op Hasselt aub!

Gast

#42

2016-10-21 13:21

Omdat het begijnhof moet blijven wat het is: een stukje hart van Hasselt

Gast

#43

2016-10-21 14:56

Omdat kwaliteitsvolle openbare ruimte een stad leefbaar maakt, het is noodzakelijk als ademruimte.

Gast

#44

2016-10-21 15:45

Hopelijk doen er duizenden mee om dit project te beschermen

Gast

#45

2016-10-21 18:16

Het Begijnhof is een publieke plek bij uitstek. Z33 maakt er een levendige site van in Hasselt en omgeving. Maak die plek nog publieker ipv privatiseren.

Gast

#46

2016-10-21 18:46

Omdat oude gebouwen mogen gerenoveerd worden , maar projectontwikkelaars maken er totaal nieuwe en daarom niet mooiere gebouwen van!!!!

Gast

#47

2016-10-21 18:47

Ik volg uw argumenten....te mooi om in private handen te komen om er weer meer winst uit te halen.

Gast

#48

2016-10-21 18:57

Ik vind dat het begijnhof overheidsbezit moet blijven, het is de laatste vrij toegankelijke groene ruimte in Hasselt centrum en de voorstellen voor privatiseren zijn absoluut zorgwekkend. Het volbouwen van de open ruimte tussen begijnhofhuisjes en poortgebouw vind ik onteolaatbaar, de gebouwen die nu te koop staan zijn onlosmakelijk verbonden met de tuin en mogen niet op gesplitst worden

Gast

#49

2016-10-22 08:54

Het Begijnhof is een wezenlijk deel van Hasselt, en moet toegankelijk blijven voor de Hasselaren. Prachtig erfgoed!

Gast

#50

2016-10-22 12:09

Het Begijnhof is een groene verademing in Hasselt binnen de kleine ring waar iedereen binnen kan, laten we dit ook zo behouden!