Benoem Franstalige burgemeesters in de rand.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Benoem Franstalige burgemeesters in de rand..


Gast

#1

2011-09-13 19:10

redelijkheid aub, en geen verdere onzin of provocatie

Gast

#2

2011-09-13 20:12

allez vooruit!
bob

#3

2011-09-14 12:42

Temeer omdat ze democratisch verkozen zijn. Anderzijds hebben we ook federale verkozenen die niet willen regeren zolang ze federaal zijn. De inzet van dat surrealisme is niet petroleum, want duie hebben wij niet. Wel onze sociale voorzieningen, en daarvan hebben we de beste van het noordelijk en zuidelijk halfrond (en om volledig teblijven: ook van het westelijk en het oostelijk).
Allemaal samen vooruit!

Gast

#4 Rectzetting

2011-09-14 13:29

> Er is een klein probleem met de petitie:
ik hoor zojuist op de radio (woensdag 14 september, nieuws van 12 uur) dat MR de beroering rond de franstalige burgemeesters aangrijpt om er een voorafgaande voorwaarde van te maken vóór verder te onderhandelen. Normaal maakt het probleem deel uit van de strijd rond BHV en is het zeker geen pretekst om af te stevenen naar splitsing. Ofwel willen ze de stap zetten naar een noodregering om alle anti-sociale en splitsingsmaatregelen erdoor te krijgen. Met politiekers weet men nooit, zeker als ze blauw en conservatief zijn. In vlaanderen lagen ze mee aan de basis van de val van de regering, blijkbaar wil MR nog een natrappen.
Of hoe een juiste princiepskwestie misbruikt wordt om er politieke verwarring te zaaien.
De petitie is terecht,
maar politiek is de timing slecht.

Indien mogelijk trek ik mijn handtekening in en houdt ze in beraad tot het moment gunstiger is.
Ik weet niet of het technisch mogelijk is.
Ik zet het bericht dur ook op de facebook pagina.

Groetjes aan iedereen,
Bob

Gast

#5

2011-09-15 19:01

dat de franstalige burgemeesters toch ook de moeite willen doen om goed nederlands te leren spreken