Geen vluchten na elven

Geen vluchten na elven / Mededelingen / Uitnodiging 20 mei 11.00 Zaal Leenhoef in Knegsel / Opmerkingen


Gast

#1

2017-05-14 08:11

Een geweldig initiatief. Wat mij betreft zou punt 3 eruit gehaald mogen worden, omdat dat alleen maar tegen je gebruikt kan worden. Punt 10 is dermate vaag (wie stelt vast wie er economisch nadeel heeft en hoe doe je dat, hoe kun je concreet aantonen dat het door de groei van Eindhoven Airport komt), dat het naar mij idee weinig toevoegt omdat, als het er op aan komt, alleen maar tot gesteggel leidt (en lijdt) zonder oplossingen.

Gast

#2

2017-05-14 08:13

Goede morgen,
Misschien handig om het formulier dat ondertekend moet worden op de mail te zetten. Dan is het al klaar om in te leveren en geeft het geen oponthoud bij binnenkomst .
Gr. Gijs van Hapert.

Gast

#3

2017-05-14 10:40

hou vol !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#4

2017-05-14 12:47

Behoorlijk tam.
Streef naar een klimaatkosten per stoel, van 200 EUR per ton CO2 uitstoot
Streef naar geluidsoverlast compensatie per blootgesteld huishouden, van 10 EUR per overvlucht dat meer dan 55 decibel hoort.
En meer dan 30 EUR per huishouden dat meer dan 65 dB hoort, per overvlucht.

Gast

#5 Houd vol

2017-05-14 14:15

zoek ook steun in de politiek hoe moeilijk ook.  

Economische motieven staan altijd voorop bij die gasten en houd er rekening mee dat AirPort onderdeel is van Schiphol, dus adam  

zij hebben al helemaal geen connectie of medeleven voor onze regio. Daarnaast de pr molen van " Brainport" wat onze regiobestuurders omtovert in een volslagen stelletje ........ 

 

 


Gast

#6

2017-05-14 14:59

Prima initiatief, maar hier en daar wel wat vaag.

Er "moet worden gestreefd naar....", er moet "selectiever worden benut...", etc. Wat mij betreft is de huidige overlast al ver het aanvaardbare overstegen. Het aantal vliegbewegingen moet flink naar beneden en niet gelijk blijven of stijgen, en ook de toegestane openingstijden moeten flink terug. De kans dat er met dit initiatief ook maar iets bereikt wordt is overigens helaas vrijwel nihil. Er is nog nooit ook maar 1 vliegtuig minder opgestegen door ingediende klachten, actiegroepen of overleg. De luchthaven is volledig doof voor de omgeving en zal ook nu doorgaan met het compleet vernielen van het woonplezier van tienduizenden omwonenden. Ja, om er zelf beter van te worden. Waar denkt Eindhoven Airport het recht vandaan te halen om bewust zoveel leed te mogen veroorzaken?

De enige weg is misschien Eindhoven Airport op te laten draaien voor de schade die men doelbewust aanricht. Ik schat dat zo'n 20000 huizen dagelijks grote overlast ondervinden. Om die geluidsbestendig te maken zal per huis (gok) zo'n 50000 euro verspijkerd moeten worden - zie daar een schadeclaim van een miljard euro. En dan hebben we het nog niet eens over waardevermindering. In het beste geval sluit Eindhoven Airport vervolgens definitief z'n deuren. Ja, je mag blijven dromen...

Misschien om te beginnen eens eisen dat de directie van de luchthaven direct in het verlengde van de startbaan gaat wonen, dat is toch wel het minste dat je kunt verwachten van degenen die besluiten dat wij allemaal niet langer mogen slapen dan tot 7:00, inclusief zon- en feestdagen...


Gast

#7

2017-05-14 18:22

In de hele petitie wordt vrijwel geen enkele stelling onderbouwd met voor het publiek inzichtelijke cijfers en/of statistieken.

Gast

#8 Re:

2017-05-14 18:25

#7: -  

 

In de hele petitie wordt vrijwel geen enkele stelling onderbouwd met voor het publiek inzichtelijke cijfers en/of statistieken.

Gast

#9

2017-05-15 05:40

Goede morgen.
Geweldig deze berichten het klop zeer goed bij onze gedachten over het geen wat er zich nu al voor doet.
Hou ook de militaire vluchten boven onze gemeenschap BEST in de gaten daar er toch boven de woon
gemeen schap af en toe gevlogen wordt.

DENK NIET AAN HET GEWIN VAN NU MAAR OOK AAN DE GENERATIE,s NA ONS.

GA ZO DOOR.

Met vriendelijke groet.
M.Struikenkamp.

BEST

Gast

#10

2017-05-16 18:16

Ik sta vollledig achter dit initiatief en ondersteun het volkomen. De actiepunten raken geheel de kern van de problematiek van Eindhoven Airport en de wensen tot "onbeperkte" groei. Dit is absoluut onacceptabel en ook geheel overbodig. De baten wegen geenszins op tegen de lasten.

Veel succes!

 

mvr Andrea Koks


Gast

#11

2017-05-19 18:25

Een goed initiatief, maar te zwak uitgedrukt. Er moeten harde afspraken in komen te staan, en niet streven naar etc.
punt 3: Indien echter de totale milieubelasting afneemt door stillere en schonere vliegtuigen of door een minder overlastgevende verdeling van vliegbewegingen over de week zal 100% van deze milieuwinst als minder vliegbewegingen aan de omwonenden ten goede komen. Een verdere toename van het aantal vliegbewegingen moet niet kunnen.
punt 4: Vanaf 2020 vinden er geen geplande landingen meer plaats na 23.00 uur. Er moet geen enkele landing meer plaatsvinden na 23.00 uur. Gepland is een veel te ruim begrip.
Ik woon in Riethoven en de vliegtuigen komen recht over ons huis met de nodige herrie en vervuiling. Voor zover ik weet vinden er in Riethoven geen metingen plaats.
m.vr.gr. Ton

Gast

#12

2017-05-19 22:07

Beste mensen, mijn eerste reactie (waar jullie om vragen) op de voorgenomen actiepunten van het Beraad Vlieghinder is dat dit
professioneler moet worden om met de vuist op tafel te kunnen slaan. Begrippen als "in balans brengen", "streven naar", "maximaal aanvaardbaar", "zo sterk mogelijk", "zo veel mogelijk" zijn nobel in jullie streven, maar zullen geen indruk maken zonder kwantificatie.
Zorg voor zorgvuldige en onafhankelijke kwantificatie en meting van luchtvervuiling, geluidsoverlast, economische schade, fijnstof, parkeeroverlast, landingstijden, etc, Alleen *feiten* tellen in onderhandelingen.

Gast

#13

2017-05-20 09:45

hallo met F.winthagen ik woon aan de strijpsebaan 3 ik woon al meer als 20 jaar daar op die stek en zelf kom ik al meer als 40 jaar aan de strijpsebaan 1 ik heb het vliegveld zien groeien dat is leuk en aardig voor de aandeelhouders en de nietswetende vakantiegangers maar als je iedere morgen gewekt werd vroeger door zingende vogels en nu door vliegtuiggeweld is mijn keuze wat ik liever hoor niet moeilijk te raden daarbij komt ook nog de stank van kerosine en uitstoot van fijnstof en andere milieuverontreiningingen daar gelaten ik woon er denk ik het dichts bij van alle inwoners dus ik weet waar ik over praat daarbij komt nog dat mijn woning in waarde is gedaald in de jaren door het vliegveld maar dat zullen de heer meijs en de aandeelhouders lak aan hebben en ik weet ook niet of je wetelijk zo dicht bij een vliegveld mag wonen mijn standpunt staat vast nee geen verdere groei van eindhovenairport de gemeente de aandeelhouders het kabinet en de directie van eindhovenairport luisteren naar de omwonende van het vliegveld en de mensen compenseert of wegkoopt als ze hun zin doordrijven.

Gast

#14

2017-05-22 10:17

De hoeveelheid fijnstof en microfijnstof zal enorm stijgen terwijl het nu al enorm hoog is. Ook de geluidsoverlast zal weer enorm stijgen terwijl die nu al aan het maximum zit. Als men s nachts gaat vliegen is het hek echt van de dam
Zoals altijd is geld belangrijker dan gezondheid en welzijn van mens en dier.'
Eindhoven airport moet ophouden met zijn uitbreidingsdrang ze gedragen zich als rupsje nooit genoeg en alles draait alleen maar om geld en geld. Mens en dier zijn onbelangrijk en dat is een zeer slechte zaak
Boze burger

#15

2017-05-22 10:21

Bij Eindhoven airport gaat alles om geld en geld, het staat symbool voor rupsje nooitgenoeg.

De hoeveelheid fijnstof, microfijnstof overstijgt alle normen zo ook de geluidsoverlast en dat wordt in de toekomst alleen maar erger door de immer aanwezige uitbreidingsdrang om nog meer geld te verdienen.

Rupsje nooit genoeg moet stoppen en hopenlijk wordt de politiek ook eens wakker!!!

Decibel

#16 Re:

2017-06-02 07:20

#7: -  

Hoe goedbedoeld dan ook maar de weg van oprechte en gemotiveerde discussies met deze heren werkt niet. Confronteer het gedupeerde publiek met de harde realiteit van de voortdurende toename van de overlast en de onafwendbare consequenties in de toekomst wanneer deze vertoning geen halt wordt toegeroepen. Niet met 'wetenschappelijke' argumenten - daar is men in het algemeen wat minder gevoelig voor - maar met voor het grote publiek duidelijke en begrijpelijke taal. Met niet mis te verstane afbeeldingen en diagrammen die laten zien hoe de luchtkwaliteit en de geluidsoverlast zich in de afgelopen jaren hebben ontwikkeld en vooral wat de toekomstverwachtingen zijn. Leg het publiek maar uit dat we hier in de Kempen sowieso geen behoefte hebben aan een extra luchtvervuiler; de luchtkwaliteit is hier immers al één van de slechtste in Nederland omdat we midden in het fall-out gebied van Rotterdam, Antwerpen en het Ruhrgebied wonen.
De harde realiteit bijv. van het fijnstof; hoe ons terras er na 2 jaar uitziet, ik heb er foto's van gemaakt die schokkend zijn. Hé, typisch, had ik vroeger helemaal geen last van, is iets van de laatste jaren.
Gaan we iemand verantwoordelijk stellen die de eerste stappen naar deze ramp in wording heeft gezet, zo ja: wie? Te laat, we hebben het met z'n allen toch gewoon laten gebeuren....

Gast #4 schrijft: 30 EUR per huishouden dat meer dan 65 dB hoort, en wat doen we dan met de 73,4 dBa die ik hier in Son regelmatig meet?