utrecht koekoekstraat fietsstraat

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie utrecht koekoekstraat fietsstraat.

suido

#1

2011-10-02 19:52

goeie actie van purl

Gast

#2

2011-10-02 21:05

fijne actie

Gast

#3

2011-10-02 21:31

welk een vreugd zal ik beleven als ik na acht jaar uit de vogeltjesbuurt weg te zijn geweest, vrijelijk in het midden van de weg kan wandelen.
Koekoekspleinbewoner

#4

2011-10-03 00:25

Hoe kom ik dan bij mijn huis?

Gast

#5

2011-10-04 10:31

De Koekoekstraat autovrij is wellicht wat te hoog gegrepen, maar de lasten (en daarmee de lusten) verdelen over meerdere uitvalswegen lijkt mij niet meer dan redelijk. In elk geval hebben grote vrachtwagens in deze smalle straat niets te zoeken! Zij – en andere auto's die te hard rijden – doen ons huis nog steeds op zijn grondvesten trillen. Ben benieuwd…
jan rebergen

#6

2011-10-09 10:37

Ik vind het prima om mijn ongenoegen te laten blijken middels een petitie, want dat stukje koekoekstraat is echt een hals van een grote fles. Maar het lijkt me ook zinnig om dan een bruikbaar alternatief aan te kunnen wijzen. Het lijkt me dat je niet zomaar de koekoekstraat af kunt sluiten.
Arnold

#7 De hoogste tijd voor maatregelen

2011-12-17 21:13

Niet langer wachten en discussieren, de Koekoekstraat wordt misbruikt door veel te veel (sluip)verkeer. Het is de hoogste tijd dat het verkeer over meerdere straten wordt verdeeld (vanaf de rotonde aan de weerdsingel) of helemaal wordt afgesloten voor verkeer. Het zou veel beter zijn als ook verkeer via de weerdsingel zou kunnen, zodat zij direct de juiste richting op rijden. Van de rotonde richting gevangenis/kop griftpark zou best 2-richting kunnen zijn en veel onnodig omrijden voorkomen. Kortom: gemeente, kom op voor de bewoners en doe iets aan dit steeds erger wordende probleem.

Gast

#8

2011-12-17 21:18

Het zou zo fijn zijn als de bewoners worden beschermd tegen deze groeiende overlast die deze fijne buurt zo verziekt en onveilig maakt. Ik hoop dat begin 2012 eindelijk een keer iemand het lef heeft en de moeite wil doen voor de bewoners om hier iets goeds te doen en de straat vrij van verkeer te maken, alleen bepaalde tijden open te stellen (verlicht paaltje in de weg tegen auto's) of het verkeer vanaf de rotonde ook andere mogelijkheden geven dan de smalle koekoekstraat.
Simone
Gast

#9

2011-12-23 23:47

Ik hoop dat de situatie opnieuw bekeken wordt en de Koekoekstraat minder wordt belast door sluipverkeer. Het is nu te aantrekkelijk om een groot stuk af te snijden als men van Utrecht oost naar west wil. Fietsers worden soms letterlijk van de weg gedrukt door te hard rijdend en toeterend verkeer vanuit de binnenstad. Ook de enorme vrachtwagens zijn gewoon te gek voor woorden. Omliggende straten zijn breder, waardoor fietsers en auto's minder problemen van elkaar ondervinden. Alhoewel veel automobilisten zich daar ook niet houden aan de snelheidslimiet van 30 km. Verdelen over meerdere straten zou ook een mogelijkheid zijn.

Ik houd me graag aanbevolen voor verdere actie.

Gast

#10

2012-01-08 12:26

De Koekoekstraat helemaal autovrij maken zou mooi zijn. Maar minimaal moeten er nog twee uitvalswegen de stad uit bij komen. Die straten liggen er, zijn veel breder maar delen nu niet in de last. Gevolg is een toenemend gevaarlijke situatie die we als bewoners ondervinden.
Beste gemeente: neem dit signaal serieus!

Erica

Gast

#11 Re:

2012-01-08 12:46

#4: Koekoekspleinbewoner -  

Via de Valkstraat, Nieuwe Koekoekstraat, 1e Spechtstraat of 2e Spechtstraat: de mogelijkheden zijn legio.

Hanneke

#12

2012-01-08 20:43

Ben erg blij met deze actie. Een autovrije straat zal erg lastig worden, maar afname van auto's, en dan met name vrachtwagens, en controle op de maximumsnelheid, lijkt me al een mooi streven! Inmiddels ben ik al een jaar bezig in contact te komen met de gemeente ivm kruising Koekoek - Nieuwe Koekoek. Auto's rijden hier met ruim 50 km overheen wat zorgt veel veel overlast (+ trillingen en scheuren in mijn woning). Daarnaast kijken automibilsten niet eens of er verkeer van rechts komt, wat een zeer onveilige situatie tot gevolg heeft!
Weet niet wie deze petitie is gestart, maar graag zou ik mijn medewerking hierin aanbieden.

Gast

#13 Ouke

2012-01-16 13:56

Zie met eigen ogen waarom het anders moet in de Koekoekstraat: http://youtu.be/uIan7xkKw7M

Gast

#14

2012-01-25 20:25

Veiligheid gaat boven alles!

Gast

#15 Ouke

2012-02-13 22:32

Op dinsdag 14 februari zal tijdens de Raadsinformatieavond van de Gemeente Utrecht aandacht worden besteed aan dit initiatief. Tussen 19:30 en 21:00 uur in de Raadzaal van de Gemeente Utrecht. Programma leest u hier: http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=339855

Beschrijving:
"Utrecht Aantrekkelijk en Bereikbaar
Het groeiende autoverkeer in en rond Utrecht zet de bereikbaarheid en de leefbaarheid van de stad onder druk. In het collegeprogramma is ingezet op een halvering van de groei van de automobiliteit en meer ruimte voor fiets en openbaar vervoer. In het ambitiedocument 'Utrecht Aantrekkelijk en Bereikbaar' staat, hoe het college dit wil bereiken. Eén van de maatregelen is het stimuleren van fiets, lopen en OV. De raad hoort graag van inwoners en ondernemers uit de stad wat zij vinden van het voorstel 'Utrecht aantrekkelijk en bereikbaar. Bij deze bijeenkomst kunt u meepraten."



Gast

#16

2012-02-14 10:15

Het gaat niet langer. De verkeersdruk blijft toenemen. Vrachtwagens en personenautos scheuren door de Koekoekstraat en zorgen voor heel veel herrie en onveiligheid. Bovendien is de straat zelf slecht aangelegd (bij kruispunten) met als gevolg nog meer geluidsoverlast en trillingen in de huizen. Er zijn brede straten in de omgeving die het autoverkeer veel beter, en met minder overlast kunnen afvoeren.
Vr. Groet, A. Travaille

Gast

#17

2012-02-14 18:20

Top initiatief

Gast

#18

2012-06-17 00:11

De overlast en verkeersonveiligheid zijn onacceptabel. Maatregelen zijn keihard nodig, om een ernstig ongeluk te voorkomen en de straat te ontlasten van de belachelijke stroom verkeer. Het passeren van vrachtwagens is helemaal van den boze en te gek voor woorden. Maak een balk aan het begin van de straat om verkeer hoger dan 3 meter tegen te houden. Uw aandacht is hard nodig, gemeente!!

Gast

#19

2014-05-08 12:43

Ik ben bewoner aan de koekoekstraat te Utrecht en er gaat geen seconde voorbij dat er geen verkeer is in de koekoekstraat. Met een beetje geluk rijdt men 60+ nu de drempels ook zijn weggehaald. Daarboven op zijn andere toegangs- en uitgangswegen zijn afgesloten, andere bruggen zijn versmald en dat alles komt bovenop de reeds drukke koekoekstraat. Dit kan niet langer! Help de bewoners door deze partitie te tekenen zodat de Gemeente Utrecht van de koekoekstraat een fietsstraat maakt! Help en steun! Bij voorbaat dank!