€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#1401

2011-11-03 17:39

Goede petitie, wel deze maatregelen treffen niet alleen GGz maar ook psychiatrische afdelingen bij akademische ziekenhuizen.

Gast

#1402

2011-11-03 18:55

Goede actie, goed verwoord allemaal. Hoop dat we wat bereiken.

Gast

#1403

2011-11-03 19:03

ik vind ramp ik zit zelf ook bij de ggz als ik kwijd raak wet niet meer wat moet doen mijn angs word stees erge danks door de planen van de haag ik weet niet waar me leven heen gaat ik maak groden zorg om heen ook ik zie dat strak echt probleem komen

Gast

#1404 ggz denhaag wat doe mens aan om eigen bijdrag tevraag

2011-11-03 19:16

ik snap best dat bezuing moet word maar op zo iets je mag wel bezuing op ding maar op de zorg weze dan eelk niet aleen op mens met geestluk probleem en je mag best bezuingen hoor doe dan op ander manier ik kan jullie nu al zeggen zelfmoord kom met stijging weer naar boven druks op straat ook wat is daar jullie andwoord op ik vind dat jullie wel iets mog vraag maar 2ooeuro als nu 100euro vraag voor jaar behadedling verder niks en lopen zo veel mens bij dan is nog over zie is nog wel veel maar het kan heel veel mens hulp en heel veel probleem verkomen als blief verlaag het naar 100eeuro wij zijn moelk mens niet maar 200 euro moet ons zorg laat gaan dan zie mijn naam op kerk hofstaan
Xandra Russel
Gast

#1405

2011-11-03 19:28

Afgezien van alle overduidelijke bezwaren die al door de GGZ verwoord zijn lijken de plannen me in strijd met de antidiscriminatiewet waaruit ik dit stukje gekopiëerd heb:

Volgens de WGBH/CZ is discriminatie wegens handicap of chronische ziekte verboden bij het aanbieden van werk, huisvesting, goederen en diensten.

Ik ben geen jurist, maar hier wordt toch duidelijk gesproken over handicap en chronische ziekte i.v.m. diensten (gezondheidszorg).

Als een arts uit welke discipline dan ook, vaststelt dat iemand ziek is en derhalve behandeling in welke vorm dan ook nodig heeft zou dat geen punt van discussie moeten zijn en ook niet of de ene patiënt daar wel voor moet betalen en de andere niet, dàt is mijns inziens discriminatie.

Ik ben afgekeurd en kan me financiëel geen juridische procedure veroorloven, maar het lijkt me dat hier wellicht een taak is weggelegd voor de GGZ en regeringspartijen (Roemer waar ben je???).


Gast

#1406

2011-11-03 19:54

Laten ze maar bezuinigen op hun eigen leven.. onder andere fietsen ipv een eigen chauffeur en dat soort shit.. en dat pas in de zorg en onderwijs!

Gast

#1407

2011-11-03 19:54

Dit kan toch niet waar zijn?
BB

#1408 Verzekeraars zouden moeten fuseren tot drie in Nederland

2011-11-03 20:17

Dit zou een flinke duit besparing zijn voor de burgers misschien wel een forse premie verlaging.
Veel minder Raden van Bestuur/Raden van Toezicht en de daarbij gemaakte kosten b.v. secretariaat/Personeel enz.Dus geen samenwerking maar fuseren kosten besparen voor UW cliënten.

Gast

#1409

2011-11-03 20:29

moet al het ëigen risico"betalen omdat ik gebruik ( moet) maken vande zorg Wordt nog eens verwacht 200 euro te betalen Waarom de a zorg niet? Dan kunnen we volstaan waarschijnlijk met 25 euro per jaar voor iedereen
Ik heb er NIET om gebvraagd om ziek te zijn/worden Misschien wil schippers met MIJ RUILEN!! maar dan ook doorgaan en dus elke dag topsport beoefenen Want zo gaat dat als je ziek bent Elke dag weer

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-11-03 20:48



Gast

#1411

2011-11-03 20:51

Onze vertegenwoordigers, zij die wij hebben gekozen maken beslissingen die niemand had kunnen voorspellen. Ze laten alle mensen die hen hebben gekozen in de stront zakken. Zij en wij moeten ons doodschamen!

Gast

#1412

2011-11-03 21:05

Ik ben er tegen,dat de gevangenissen overvol worden,en dat de mensen dan agressief worden
Ik ben niet gek...
Gast

#1413 Wat een armoede, wat een zorgen

2011-11-03 21:51

Te veel bezuinigingen voor een kwetsbare groep die vaak familiaal ziektelast dragen.
Hoge eigen bijdrage ziektekostenverzekering
Hoge eigen bijdrage voor noodzakelijke medicatie
Geen aanspraak meer op PGB
Aanspraak op passend voortgezet onderwijs vrijwel niet mogelijk door een schandalige eis dat aantonen van integraliteit van psychiatrische problematiek moet blijken.
Bezuiniging op sociale werkplaatsen.
Bezuiniging op huishoudelijke zorg.
Gezinsinkomen staat vaak onder druk omdat ouders meer beschikbaar moeten zijn voor dit soort kinderen.
Of als je er zelf mee geconfronteerd wordt dat je vrijwel geen werk kan vinden.

De politiek veroorzaakt één groot moeras waar je in beland als je de pech hebt een psychiatrische aandoening te hebben of als je kinderen ermee belast zijn.

De politiek veroorzaakt een a-sociale samenleving keer op keer met alle bezuinigingrondes op deze mensen.


Gast

#1414

2011-11-03 21:52

Liberale ethiek: alle mensen zijn gelijk behalve mensen met een psychische stoornis!

Gast

#1415

2011-11-03 21:55

Een maatschappij die zich niet bekommert om hen die in de verdrukking zijn geraakt (of de zorg voor hen zo duur maakt dat deze onbereikbaar wordt) heeft definitief voor het geld gekozen en niet voor de mensen. Van zo'n maatschappij wens ik geen deel uit te maken.

Gast

#1416

2011-11-03 23:22

Wie het met deze maatregel eens is, moet opgesloten worden. TE GEK voor woorden

Gast

#1417

2011-11-04 00:10

Je zal maar in de psychiatrie zitten en dan niet als werkende maar als patient. WAO 940 euro per maand. Dan de ziektekosten er nog af, huur, oppas voor je huisdier als je in opname zit, komt op gem 70 euro per week, 145 euro per maand voor opname, dan moet je nog van vrijdagmiddag tot maandagochtend zonder eten en drinken doen omdat je daar geen geld meer voor hebt. En je hele spaargeld is er binnen 2 maanden doorheen. Dan moet je weer 2 jaren sparen. Waar moet je dit van betalen ? Oh ja, vergeten, vervoer naar de kliniek. Kost ook geld.

Dus een psychiatrische patient moet wel ziektekosten betalen maar heeft eigenlijk geen recht op behandeling.

Gast

#1418

2011-11-04 00:22

Belachelijk. Zo wordt de stap om hulp te zoeken nog moeilijker. Het zal alleen maar averechts werken.

Gast

#1419

2011-11-04 00:34

Veel psychiatrisch patienten wankelen in hun geestelijke stabiliteit. Door onredelijke financiele lastenverzwaring drijf je ze sneller tot waanzin!

Gast

#1420

2011-11-04 00:38

Mensen met een juridische status, zoals een rechterlijke machtiging, zouden gevrijwaard blijven van de extra eigen bijdrage. Ben blij dat ik een RM heb.

Gast

#1421

2011-11-04 01:23

Gewoon geen stijl...

Gast

#1422

2011-11-04 01:42

Het dreigt het monopolie van de 4 zorgverzekeraars (in een ingewikkeld systeem van dochterondernemingen) te lukken om de Nederlander een poot uit te draaien. Teken daarom de petitie. Zie ook de vergoedingstabel in mijn website: http://home.casema.nl/psychos/

Job te Pas
kinderopsycholoog
Den Haag

Gast

#1423

2011-11-04 01:52

ik vind het dat de clientenraad ook mee doet
met manifest

Gast

#1424

2011-11-04 06:00

Terechte petitie. Onbegrijpelijk 200,- eigen risico over de ruggen van de meest kwetsbaren in de samenleving.

Gast

#1425

2011-11-04 07:34

zoals zoveel mensen ben ik het er niet mee eens natuurlijk.ik denk echt de de regering veel en veel meer geld kwijt zijn en er op straat veel en veel meer overlast komt en de politie veel en veel drukker word en geen tijd meer heeft voor andere zaken of nog erger er mensen sterven in een politie cel.nou dan klagen we de regering natuurlijk wel aan he en dan mogen ze dokken.