€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#351

2011-10-22 01:36

Ik vind het een goede initiatief. Het is toch te gek voor worden dat er onderscheid wordt gemaakt tussen psychiatrische ziek zijn en somatische ziek zijn en de eigen bijdragen van patienten. Mensen met een psychiatrische ziekte hebben veelal minder kans op werk en minder geld. De minister moet eens een dag meemaken hoe het is om zo een last te dragen.

Gast

#352

2011-10-22 08:31

Als deze barbaarse maatregel niet van tafel gaat dan kunnen we in ieder geval over een paar jaar weer genieten van een parlementaire enquete die zich afvraagt hoe het toch zo ver heeft kunnen komen dat in NL de ggz-voorzieningen zo schril afsteken t.o.v. het buitenland, maar niet eerder dan dat de media zich smullend en kwijlend hebben gestort op de calamiteiten door de genoemde gevolgen van deze wereldvreemde bezuinigingen. We zullen te kijk staan in Europa en daarbuiten. Krijgen we er een tweede Tinneke Netelenbos (horende doof en ziende blind voor de protesten tegen de doorgedrukte onderwijsveranderingen) bij in de persoon Schippers?

Gast

#353

2011-10-22 09:46

ik vind het heel erg goed deze handtekeningen aktie schande hoe ze mensen tegenwoordig behandelen!!

Gast

#354

2011-10-22 10:57

Mensen met een psychiatrische aandoening hebben weinig andere keuze dan zich zo goed mogelijk aan de behandeling te houden. Daarvoor hebben ze wel behandeling nodig.
Mensen die longproblemen hebben en door gaan met roken hebben wel een keuze. Waarom hoeven zij geen eigen bijdrage te betalen?
Mensen die overgewicht hebben en hart en vaat aandoeningen en toch door gaan met slecht eten en niet bewegen hoeven geen eigen bijdrage te betalen. Sterker nog, als hun benen hun eigen gewicht niet meer kunnen dragen krijgen ze een scootmobiel vergoed en hoeven ze nog minder te bewegen.
Dit is discrimatie in haar meest zuivere vorm: Er wordt een onderscheid gemaakt op basis van zaken waar mensen geen controle op hebben, en vervolgens wordt een groep slechter behandeld dan de andere.

En dan nog iets: alleen gedwongen opnames zijn gevrijwaard van eigen bijdrage. Denkt u dat er nog mensen zich vrijwillig zullen laten opnemen? Ik stel voor dat u snel extra BOPZ rechters, griffiers en advocaten opleidt, want die gaan het druk krijgen.

Mijns inziens kan men nog beter delinquent zijn dan psychiatrisch ziek. Maar helaas hebben psychiatrische patiënten die keuze niet.

Gast

#355

2011-10-22 11:19

Een onzinnig idee, deze 'bezuiniging'. En dat terwijl allerlei piskijkers en aderlaters gewoon gefinancierd worden door de verzekering. Haal eerst die onzin er maar uit, voordat je bezuinigd op allerlei serieuze ziekten en behandelingen.

Gast

#356

2011-10-22 12:01

Hier word ik stil van...... Mensen zullen hun behandeling voortijdig afbreken simpelweg omdat het niet meer te betalen is. Mensen staan met hun probleem weer op straat. Denk ook aan de verslaafden die nu nog in behandeling zijn. Dat wordt een mooie onveilige bende!

Gast

#357

2011-10-22 12:15

Zo krom allemaal je wordt doorverwezen naar de GGZ , want zegt de dokter , je hebt echt hulp nodig!!Maar als je het niet kunt betalen zoek je het zelf maar uit!!!
BELACHELIJK!!!!!

Gast

#358

2011-10-22 12:49

Het wordt tijd dat Nederland weer een sociaal gezicht krijgt.

Gast

#359

2011-10-22 13:02

Ik steun deze petitie, omdat ik tegen de eigenbijdrage van 200 euro ben. Het is niet sociaal om mensen die hulp van het GGZ nodig hebben hiervoor extra te belasten op finacieel gebied.

Gast

#360

2011-10-22 13:25

Ik vind het heel erg dat deze petitie nodig is.En ben bang dat de groep mensen die besluiten om uit het leven te stappen alleen maar groter word.Omdat ze niet meer bij de juiste zorg kunnen komen.Misschien zien ze dat wel als bezuinigingen??

Gast

#361

2011-10-22 13:46

Men beseft vaak niet dat veel patienten door hun stoornis vaak in een mindere financiele positie zitten en hierdoor de drempel om uberhaupt hulp te zoeken hoger wordt. Ook zullen mensen hierdoor langer afhankelijk blijven van hulp en dit het sociale zekerheidsstelsel alleen maar meer geld gaat kosten. Want psychosociale problematiek kan stoornis langer in stand houden.

Gast

#362

2011-10-22 14:05

Helder en duidelijk

Gast

#363

2011-10-22 14:08

Ik voorzie een een tweedeling in de maatschappij waarin de de sterksten, rijksten de adeuate hulp krijgen en de kwetsbaren in de samenleving achter het net vist.
Op den duur leidt dit zeker tot een forse toename van kosten. Goedkoop is duurkoop!!!

Gast

#364

2011-10-22 14:24

Te zot voor woorden, als je in zo'n situatie bent kun je dit er niet ook nog eens bij hebben.........

Gast

#365

2011-10-22 14:36

de allerzwaksten van de samenleving, 70% heeft een minimuminkomen of nog minder, moeten veel meer gaan betalen voor hun zorg. de beschaving van een volk kan men aflezen aan de manier waarop hun maatschappij omgaat met de zwaksten......

Gast

#366

2011-10-22 15:05

Mensen met een psychische ziekte moeten net zoals mensen met een lichamelijke ziekte toegang kunnen krijgen tot zorg. Met deze bezuinigingen wordt dat vrijwel onmogelijk!

Gast

#367

2011-10-22 15:15

Ik vind het ook regelrechte discriminatie. Ik werk zelf in de ggz/verslavingszorg en voorzie grote problemen voor de doelgroep waarmee ik werk en daarbij ook voor de maatschappij. Je creeert hiermee meer zorgmijders, domweg omdat men het niet kan betalen, maar wel oh zo hard nodig heeft. Je bezuinigt met deze maatregel op korte termijn wel, maar op lange termijn ben je het geld dubbel en dwars weer kwijt, omdat de onstane problemen dan nog groter zijn en dus meer kosten om die weer op te lossen. Dat geld vind ik persoonlijk nog niet het grootste probleem ik voel vooral erg mee met de mensen die hulp nodig hebben en dit niet krijgen, echt bespottelijk. In Den Haag weten ze volgens mij niet zo goed waar ze over praten, ze zouden zich eens wat beter in de materie moeten verdiepen en dan hun plannen nog een over peinzen, want dit kan echt niet.

Gast

#368

2011-10-22 15:18

Volgens mij is het doel van een menselijke beschaafde samenleving ervoor te zorgen dat mensen zich voor elkaar zorgen. De sterken de zwakken, de gezonden de zieken, de kansrijke de kansarmen. Nu doe we het doel de deur uit????? Dat snap ik niet helemaal. Maar ja ik ben waarschijnlijk ook niet zo slim als de minister. Was ik dat wel dan had ik haar niet gekozen. Dus zij zal het wel beter weten. Bedankt minister dat u het zo goed weet. Ik hoop dat u er ook goed van kunt slapen. Dat kan ik met mijn geweten namelijk wel.

Gast

#369

2011-10-22 15:26

Ik vind het dramatisch dat men de GGz zo dichtknijpt: straks zijn de straten weer vol zorgbehoeftige en zorgmijdende dak- en thuislozen die de burger een gevoel van onveiligheid geven en dan kunnen we weer opbouwen wat nu afgebroken wordt...

Gast

#370

2011-10-22 15:28

goede stap

Gast

#371

2011-10-22 15:34

De maatregelen zijnbehalve onethisch ook onnozel

Gast

#372

2011-10-22 15:41

Goede petitie natuurlijk. Goede argumenten en als psychiatrisch verpleegkundige sta ik voor 100% tegen de bezuinigingen. Vooral op deze manier. Belachelijk. Laten we minder besteden aan defensie ipv aan de gezondheidszorg!!

Gast

#373

2011-10-22 15:42

Een groot deel van de mensen met psychische klachten heeft moeite om in hun onderhoud voorzien. In plaats van ze te helpen dit probleem op te lossen (middels toegankelijke behandeling) wordt het ze moeilijker / onmogelijk gemaakt. Deze bezuinigingen moeten wel in zieke hoofden bedacht zijn...

Gast

#374

2011-10-22 16:03

Zeer terecht dat wij opkomen voor onze patiënten en voor ons vak.
In het verleden hebben we ervoor gekozen om onze patiënten cliënten te noemen. Dat was minder stigmatiserend. Het heeft de rechten van onze patiënten wel versterkt, in geen enkel medisch vakgebied hebben ze zo veel te zeggen als bij ons, maar misschien hebben ze zo ook een sfeer geschapen, waarin onze zieken minder ziek zijn dan in de somatiek, dat hun lijden een keuze lijkt en dat er ook anders gekozen kan worden.
De mate van beschaving in een maatschappij kun je afmeten aan de zorg van de maatschappij voor hun zwakkere medemens. Nederland eigent zich op deze wijze een dubieuze eer toe.
Marieke

#375

2011-10-22 16:31

Eigenlijk is het te gek voor woorden dat er een petitie nodig is voor de GGZ om gehoord te worden. Toch een goed initiatief met hopelijk een groot succes!