Schoonmakend MKB

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Schoonmakend MKB.


Gast

#1

2012-02-05 12:32

Goede aktie. Het MKB waar over het algemeen alles al jaren volgens de code verloopt is nu weer de dupe. Altijd het braafste jongentje van de klas, vechten tegen de prijsspiraal, vechten tegen de crisis en nu uitgemaakt worden als schofterige "schoonmaakbazen". Ik heb er schoon genoeg van.

Gast

#2

2012-02-05 12:33

Met plezier de petitie getekend, omdat er echt actie tegen de FNV met onrealistische eisen moet worden ondernomen!

Gast

#3

2012-02-05 13:23

volledig mee eens!

Gast

#4

2012-02-05 14:23

Ga zo door en laat de branche in de vernieling gaan en dan hebben wij er tenminste 50.000 werklozen mensen bij! Goed gedaan dus want dan krijg je geld ZONDER te werken!

Gast

#5

2012-02-06 00:07

Deze petitie is een uitstekende zaak die ik een ieder met een hart voor de schoonmaakbedrijven in Nederland van harte kan aanbevelen!

Gast

#6

2012-02-07 14:45

in deze moeilijk tijd loonsverhogingen toepassen, denkt men niet aan de gevolgen van de werkgelegenheid.klanten zullen minderen of ander bedrijf zoeken, de gevolgen lijkt mij duidelijk

Gast

#7

2012-02-07 17:46

Ze vergeten dat de schoonmaak een dienstverlenend bedrijf is. Natuurlijk hoort een loonsverhoging e.d. erbij maar in deze tijd moet men wel kijken naar werk houden en de verhoging CAO.

Waar ligt de werkdruk het hoogst niet bij de kleine schoonmaakbedrijven en daar staakt men ook niet.

Laat men eerst de werkdruk aanpakken bij de grote schoonmaakbedrijven.

En het schoonmaakbedrijf levert niets op uhm een schone werkplek maar dat komt steeds vaker in het geding nu men moet gaan bezuinigen.

Maar dat weet men onderhand wel waar het mis is.

We wachten wel af en anders moeten wij maar gaan bezuinigen op het OSB. Ik denk dat meer kleien/middelgrote schoonmaakbedrijven dat moet gaan doen. Want de grote regeren nu eenmaal ook bij het OSB...

Gast

#8

2012-02-08 18:39

Alle eisen die het FNV er doorheen wil drukken zijn niet goed voor de schoonmaakbranche.

Dit geeft een hoop ergernissen bij opdrachtgevers en tevens willen steeds meer bedrijven al gaan bezuinigen op schoonmaak door de frequentie te gaan verlagen.

Gaat dus een hoop banen kosten maar de FNV zal vast deze banen kunnen invullen want dat is dan hun verantwoordelijkheid!

Realisme is geboden in deze tijden!Maar ook in tijden dat het wel weer beter gaat met de economie.

Edward Essenberg
Schoonmaak Nederland

#9 Respect

2012-02-09 15:28

De FNV Loopt voorop in de "Mars voor Respect". Vragen wel enorme loonsverhoging in deze economisch mindere tijd. Ons inziens gaat respect voor de branche niet omhoog door opdrachtgevers meer te moeten laten betalen voor de dienstverlening. Arbeidsplaatsen zullen verloren gaan. De werkdruk stijgt. Bedankt FNV voor de loonverhoging mogen de medewerkers roepen die (hard) "mogen" gaan werken.
Volg ons op Twitter @Schoonmaak en volg het laatste nieuws!

Twitter @Schoonmaak

Wij hebben deze petities getekend u ook?