Ban de vissenkom!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ban de vissenkom!.


Gast

#26

2012-02-14 10:59

Vissen horen daar waar ze horen dus niet in een vissenkom of aquarium !

Gast

#27

2012-02-14 11:09

Het zal onderhand eens tijd worden dat ze die ellendige vissenkommen er uit gooien!
Laten ze dan gelijk ook die vergelijkbare troep meepakken, zoals pyramide bakken, Cognacglazen, hexagons, etc.

Gast

#28

2012-02-15 11:46

laat de dieren met rust!

Gast

#29

2012-02-17 10:17

Een heel goed initiatief. Ook namens de vissen.

Gast

#30

2012-02-17 13:12

Goede zaak dat er eindelijk gewerkt wordt aan een meer algemeen besef dat "vissenkommen" absoluut ongeschikt zijn voor Goudvissen en veruit de meeste andere soorten vis. Jammer dat sommige fabrikanten het offensief al eerder hebben ingezet door de inmiddels populaire nano-aquaria te gaan verpakken in dozen waarop diverse Goudvissen in een 20 liter bakje worden afgebeeld. Nadruk moet daarom vooral liggen op de behoeften van de vis(sen), en niet uitsluitend op "Ban de kom". Minder begane winkeliers zullen graag overstappen op het verkopen van "vierkante vissenkommen" aangezien de marge daar minstens even goed zoniet beter op is...

Gast

#31

2012-02-24 11:10

Luister niet naar wat ze in een dieren winkel zeggen, hoe professioneel ze ook over komen, hun willen geld, en dat betekend dat ze veel vissen moeten verkopen, dus het liefste elke dag een nieuwe vis aan jou,

Gast

#32

2012-03-02 14:21

Goed initiatief! Het moet maar eens afgelopen zijn met deze stille manier van mishandeling.

Gast

#33

2012-03-03 21:33

De meeste mensen weten deze informatie niet als ze een vis kopen.
En wat ik dan raar vind is dat de dierenwinkel ze wel gewoon verkoopt, terwijl ze dit toch gewoon moeten weten! Het lijkt mij wel heel raar als ze hier geen idee van hebben.
Triest dit:(
buurman en buurman

#34 Re:

2012-08-28 09:42


WIJ ZIJN HET ZAT!

ONZE  goudvissenkom is veel te klein. Onze kom bevat  maar enkele liters water, grote viskommen bevatten in het beste geval 10 tot 15 liter water. Dat is veel te weinig voor ONS goudvissen, die minstens 250 liter nodig hebben! De kleine hoeveelheid water in onze viskom dreigt niet alleen snel te vervuilen, maar kan ook snel te warm worden.
Een ander nadeel van onze viskom is dat door de komvorm het wateropppervlak dat direct met de lucht in contact komt, veel te klein is. Daardoor hebben we een  voortdurende dreiging dat het zuurstofgehalte van ons water te laag wordt.
Deze viskom biedt ONS goudvissen ook geen interessant en afwisselend leefmilieu, waarin WE ons  kunnen oriënteren, verschuilen, afstand tot elkaar kunnen houden en naar voedsel kunnen zoeken. Deze kom biedt ONS vis ook nauwelijks bewegingsruimte. WIJ  goudvissen zijn er op gebouwd om flink te kunnen zwemmen! In een kom kunnen WE alleen maar kleine rondjes draaien.
Dat eeuwige bumperkleven zijn we zat!

Deze goudvissenkom is naar ons oordeel  volstrekt ongeschikt om ONS vissen in te houden. De bioloog en hoofd van het Wilhelma Aquarium te Stuttgart, Dr. Dieter Jauch, schrijft in zijn boek over de verzorging van goudvissen, Goudvissen in Aquarium en Tuinvijver (Tirion Baarn), dat wie ”goudvissen in dit soort ’gevangenissen’ opsluit, dierenmishandeling begaat”.

Buurman en buurman


Gast

#35

2012-10-05 17:27

Een goede actie!

Gast

#36 Re: Re:

2013-01-27 17:25

#12: Petitiestarter - Re:

zal best kunnen wand chinezen doen het alleen voor het geld die denken niet aan de dieren


Gast

#37

2013-07-17 16:05

Geheel mee eens! Weg met dat ding!

Gast

#38

2013-08-12 01:59

vissen zijn ook dieren, en moeten dus adequaat gehuisvest en verzorgd worden.

Gast

#39 Vis kopen

2013-08-16 22:42

Ok, ik snap de hele comotie niet echt. Ik moet wel zeggen dat ik ervan schrok toen ik las dat een goudvis 20 - 30 jaar kan worden. Toen had ik echt even zoiets van wauw dat wist ik niet! Maar ik zie niet in wat er mis is als ik een grotere kom koop (en dan bedoel ik niet zo een stomme ronde maar een rechthoekige) en daar twee tot drie visjes in doe? Lijkt mij dan dat ze genoeg ruimte hebben, EN er past een zuiveringssysteem in, en genoeg zuurstof in het water en dergelijke.. wat is daar dan zo slecht aan?

Gast

#40

2013-09-26 17:11

en nog steeds worden die dingen verkocht. Waarom moet het zo lang duren voor er daadwerkelijk actie wordt ondernomen.

Gast

#41

2013-10-02 20:39

Oeps..... Ik wilde een vissenkom gaan kopen, ik dacht even kijken hoe groot de kom moet zijn. leuk voor de kinderen dacht ik.....Schaam schaam. Gelukkig kwam dit artikel bij Google direct bovenaan te staan! Dierenmishandeling! Geen vissen voor ons dus!
WC Pot

#42 Gewoon doortrekken

2013-11-20 14:51

Als zo'n beest dood gaat gewoon doortrekken en een nieuwe kopen.
Lekker belangrijk zeg stelletje werkloze kneuzen hier.
WC Pot

#43 Re:

2013-11-20 14:52

#41: -

Gewoon kopen! Leuk voor de kinderen.... straks is er een overschot van goudvissen omdat niemand die beesten meer koopt.


Gast

#44

2013-12-29 15:25

Mensen toch... Het zijn víssen.

Gast

#45

2014-03-11 14:29

Ik heb deze week nog een onwetende woonwinkelier aangesproken op het feit,dat hij 2 kleine snoepjes van goudvisjes in een reuze glazen pot hield ,met 10cm water!Hij had ze kado gekregen en deed er steeds zoveel water bij,als ze hadden toen hij ze kreeg,hij bood aan mij excuses aan en ik zei:Het gaat om hen.Zij zijn toch geen siervoorwerpjes,zij zijn levende wezens en ik vind dat je die niet kado kunt doen!Al zo vaak zit ik ermee,als ik zulke situaties tegenkom in restaurants of winkels,ik ben blij,dat deze aandacht voor goudvissen wordt gevraagd,want ik zie bij mensen zo'n gebrek aan voorstellingsvermo
gen,naar de omstandigheden van vissen en dieren in het algemeen!
Toen ik de goedbedoelende meneer van de winkel vroeg,stelt u zich eens voor hoe dat voelt zo weinig water en ruimte,voor uzelf zei hij dat hij niet wist of dat weinig was en dat hij ook eigenlijk niets van goudvissen wist.Het lijkt mij erg belangrijk als het houden van vissen en ook vogels,waar ik ook schrijnende voorbeelden van zie,in winkels e.d. wordt verboden en Laten we ze niet meer kado doen aan mensen,die daar niet om vragen en niets van ze weten,dat lijkt me een begin van bewustwording!
Of laat de dierenwinkelier igv kado doen van een visje er een uitleg op papier bij geven,over goede en liefdevolle verzorging!
Veel succes met deze waardevolle petitie!

Paule Elisabeth de Vries.

#46 Re: Re:

2014-03-11 14:43

#43: WC Pot - Re:  

 Leuk voor de kinderen:Wat kan een kind dan met een vis en mag dat zogenaamde leuk voor de kinderen ten koste gaan van de levende wezens,die daar dan aan opgeofferd worden?Ik denk,dat het grote probleem voor de wereld,de natuur  en de dieren is,dat er een overschot aan mensen is,die in hun grenzeloos egoisme de wereld vervuilen en alles naar hun hand willen zetten in de eerste plaats dieren.

 

Paula E.

#47 Re:

2014-03-11 14:54

#44: -  

Ik zou liever zeggen:het zijn maar mensen,met alle beperktheden van dien: Allereerst de pretentie hebbend,dat ze over andere levende wezens mogen regeren,waarvan ze geen idee hebben wie of wat het zijn,en dan toch menen daar de waarde van te kunnen bepalen en ook nog het gebrek aan voorstellingsvermogen en kennis hebben om in te zien,dat ze dat niet kunnen en daardoor alleen al ,ook niet mogen.

P.E.

#48 Re: Gewoon doortrekken

2014-03-11 15:14

#42: WC Pot - Gewoon doortrekken 

U schijnt te menen,dat iemand,die voor een ander,die dat niet zelf kan doen ,moeite doet,diegene zijn of haar leefomstandigheden te verbeteren ,werkeloos zou zijn,dat heeft er echter niets mee te maken en zou verder ook geen schande zijn,dat ten eerste.

Ik denk,dat u ook blij zou zijn als er voor u moeite gedaan wordt,als u in moeilijke omstandigheden verkeert en overgeleverd zou zijn aan anderen,die het niet zo erg zouden vinden ,als u dood zou gaan,want dan spoelen ze u gewoon door de wc en nemen een andere u.

Dat wens ik u geenzins toe.


Gast

#49

2014-05-15 08:15

Prima actie !!!

Gast

#50

2014-07-07 19:36

Mensen zitten ook niet graag in een cel