Tegen de plezierjacht

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen de plezierjacht.


Gast

#1

2012-06-04 20:51

Gvd respect jonge BAM!

Gast

#2

2012-06-04 22:49

vieze mannetjes met kleine penissen jagen. zij moeten het componseren met het schieten van weerloze om zijn machtgevoel te herwinnen want tussen de lakens wil het niet lukken losertjes!! vieze ouwe mannetjes zijn het !!!!
schandalig heb ik dat al gezegd ! s c h a n d a l i g

Gast

#3

2012-06-05 22:04

NO EXCUSE FOR ANIMAL ABUSE!!!!!!!!!!!!

Gast

#4

2012-06-06 22:36

Als je het "wild" opsluit achter hekken zodat ze niet meer zelf zich kunnen verspreiden om genoeg leefruimte te vinden ben je als mens (die de hekken geplaatst heeft) verantwoordelijk voor hun welzijn. Daar valt dan ook het in balans houden van het aantal dieren t.o.v. het beschikbare voedsel onder. Sterven door voedseltekort en gezondheidsproblemen a.g.v. inteelt komt door de hekken, daar is niks natuurlijks aan. Je kan natuurlijk de hekken open zetten en de dieren lekker de oogst van de boeren laten opvreten, dan sterven de mensen aan voedseltekort. Is dat volgens sommigen hier de bedoeling?

Gast

#5

2012-06-07 08:16

Het overgrote deel van de Nederlanders is tegen de plezierjacht, hoe kan het dan toch dat deze hobby overeind gehouden kan worden? Precies, het is de hobby van de rijken, en met geld krijg je alles voor elkaar in Nederland... Tijd voor een linkse/groene regering!!

Gast

#6 Re:

2012-06-07 08:22

#4: -

Misschien moet er een hek om het land of de dieren van de boer in plaats van om de dieren die in onze natuur horen?!

Zodra we de natuur weer de ruimte geven kan ze zichzelf ook weer in balans brengen is bewezen in onderzoeken. Zorg voor een goede groene infrastructuur en bv de ganzen overlast zal verholpen worden doordat de vos en de grote roofvogels weer genoeg leefbare gebieden en trekroutes ter beschikking hebben...


Gast

#7

2012-06-07 14:10

het woord zegt het al "plezier "jacht.
plezier voor de jager, net voor het borrelen.

Gast

#8

2012-06-09 23:28

Go vegan!
www.veganisme.org

Gast

#9

2012-06-09 23:32

Ik vind het (mishandelen en) doden van dieren voor consumptie wreed en onnodig. Het (mishandelen en) doden van dieren voor het ´plezier´ is ronduit gestoord.

Gast

#10

2012-06-09 23:37

"DE BESCHAVING VAN EEN VOLK IS TE METEN AAN DE MATE VAN RESPECT WAARMEE HET MET ZIJN DIEREN OMGAAT (Ghandi).

Nog een lange weg te gaan, dus.....

Gast

#11

2012-06-10 00:13

Onnodig in deze tijd, is voor de rijken, bv. de koningkelijke huis.

Gast

#12

2012-06-10 00:25

Beste mensen,
Laten we met respect omgaan met alles wat leeft.
Dus de dieren beschermen.
Gr van Roos.

Gast

#13

2012-06-10 08:01

al dat dierenleed alleen voor het plezier van die kakschijters

Gast

#14

2012-06-10 19:39

Jagers schieten ook buiten het seizoen arme weerloze dieren af,woon in een dorp met veel veld omheen moet je zaterdags eens horen als ze weer buiten het seizoen een hele dag door de velden lopen en wild schieten,schandalig gewoon!!!

Gast

#15

2012-06-11 15:41

Dieren doden voor het plezier zou verboden moeten worden. Mensen vermoorden mag niet, en dieren wel? Belachelijk...

Gast

#16

2012-06-11 23:57

Ik ben zeer fel tegen alle vormen van dierenleed en het jagen op onschuldige dieren waarbij er ook nog eens weesjes kunnen ontstaan hoort daar zeker bij. Ook ben ik de mening toegedaan dat mensen die voor hun plezier dieren afschieten zonder persoonlijkheid en zelfvertrouwen zijn en het dan nodig hebben om een weerloos dier af te schieten, ik hekel zulke mensen! Onder mijn collega's lopen er helaas ook een aantal jagers rond die in persoonlijkheid weinig voorstellen en alleen maar de stoere jongen uit kunnen hangen als ze op jacht zijn, heel triest in meerdere opzichten.

Gast

#17

2012-06-12 09:28

Voor de LOL een levend wezen afmaken!!!
ziekelijk vermaak!!! denk na.
het gaat zo ver dat zelfs beschermde DIEREN het moeten ontgelden!! OLIFANTEN--TIJGERS--teveel om op te noemen! ieder levens wezen is een schepsel!
RESPECT inplaats van moorden!!!

Gast

#18

2012-06-15 10:40

Ik vind het jagen op dieren verschrikkelijk je dood een dier niet voor plezier en eigen vermaak,schandalig!

Gast

#19 Re: Gelukkig zijn er wel genoeg mensen.

2012-06-24 00:53

#4: -  

 


Gast

#20

2012-06-24 01:00

Mensen die van mening zijn dat plezierjacht nuttig is vergissen zich enorm. Zolang de dieren zich niet kunnen verspreiden door de hekken die mensen hebben geplaats is er inderdaad kans op inteelt,overbevolking. Jagen heeft echt geen nut. Je kan mij niet wijsmaken dat een jager kan zien of een een dier naar zijn mening wel dood kan omdat die bijv. ziek is of oud is. Waarom worden al het schaarse bos/heide/natuur gebied in heel Europa niet met elkaar verbonden door ondergrondse brede gangen? Dan hoeven de dieren ook niet de snel weg over. En kunnen ze zich overal verspreiden. Dat is veel natuurlijker. En al men hekken om al die natuur gebieden laat staan zal je ook je verantwoording moeten af leggen door de dieren bij te voeren als voedsel schaars is. Niet jagen. Afschuwlijk.Echt niet. Stop het jagen!

Gast

#21 Re:

2012-08-29 12:50

#5: -

plezier jacht is een boot / schip


Gast

#22 Re:

2012-08-29 12:53

#10: -

Ghandi vergeet dat de eerste mens / aap op aarde in  zijn levensonderhoud heeft voorzien door te jagen.


Gast

#23 Re:

2012-08-29 12:55

#14: -

Dit is geen jagen maar is schade bestrijding, en is wettelijk toegestaan.


Gast

#24

2012-08-29 13:00

quote:Je kan mij niet wijsmaken dat een jager kan zien of een een dier naar zijn mening wel dood kan omdat die bijv. ziek is of oud is.

Hoezo niet ! jagers worden hier voor opgeleid.

Gast

#25

2012-08-29 13:03

Quote ;Beste mensen,
Laten we met respect omgaan met alles wat leeft.
Dus de dieren beschermen.
Gr van Roos.

Beste Roos, de dieren worden beschermd door ze te reguleren, als jij met 25 man in een lift staat vind je het ook prettig als er een paar uitstappen.