Geen particulier vuurwerk meer!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen particulier vuurwerk meer!.


Gast

#726 Re:

2016-01-02 23:36

#722: Gast -  

 Een dier heeft geen recht op leven? Er zijn altijd belangrijkere dingen. Maar ook dit is belangrijk.


Gast

#727

2016-01-02 23:49

Al dagen is mijn hond overstuur..  met de verkoop schoot ook het lawaai niveau sterk omhoog. Oud en Nieuw leek wel het nieuwe Syrie.. zoveel harde knallen en zware bommen,.. sorry we zijn doorgeschoten met 1 vuurpijltje en een glas champagne vroeger..

Nu is groter en harder beter.. en dat voor dagen lang.. ik ben het spuugzat en neem volgend jaar mijn eigen maatregelen.. immers politie doet er niets aan.. Dat zeggen ze zelf aan te telefoon.. ze hebben wel wat beters te doen werd er letterlijk gezegd.


Gast

#728

2016-01-03 00:00

Ik mis nog de vele menselijke slachtoffers van vuurwerk. Zij die het aansteken én zij die alleen toekeken.

Gast

#729

2016-01-03 00:10

Diverse redenen. Natuurlijk vanwege dierenleed, maar ook zeker vanwege de velen die zichzelf en anderen duperen en arbeidsongeschikt maken door al dan niet in beschonken toestand vuurwerk af te steken en vervolgens leven van het dure zorgstelsel en sociale voorzieningen. Er is een groot verschil tussen "betuttelen", waar de regering vaak ten onrechte van wordt beschuldigd, en simpelweg het tegen zichzelf in bescherming nemen van de bevolking, door de regering, omdat het de maatschappij veel geld kost.

Gast

#730

2016-01-03 00:11

Ik ben volledig akkoord met de petitie van jullie, door het vuurwerk van ons gebuur stond ons huis bijna in brand !!!!
wim3dijk

#731

2016-01-03 00:18

Dieren lijden onder vuurwerk. Daar is geen twijfel over mogelijk. Onze hond is na het horen van één knal drie uur buiten zichzelf, erg zonde. Maar meer nog betreur ik de velen, die zichzelf en anderen arbeidsongeschikt maken en duperen, door al dan niet in beschonken toestand vuurwerk af te steken. Branden, ledematen die kwijt raken, verminkingen, blindheid en gehoorbeschadigingen. Deze mensen gaan vervolgens een leven tegemoet dat wordt bekostigd door een duur zorgstelsel en dure sociale voorzieningen. Hiervoor zijn deze voorzieningen niet bedoeld. Ik ben een fervent strijder voor een vuurwerkverbod. Al was het maar om de rotzooi die op straat blijft liggen en er met Pasen nog ligt. Ik vind ook dat zorgverzekeringen en sociale uitkeringsinstanties clausules mogen hanteren, Waarin arbeidsongeschiktheid, ontstaan boven 18 jaar door het afsteken van vuurwerk, uitgesloten wordt van uitkering. Dit zijn onnodige zeer dure aangelegenheden die de premies opdrijven.


Gast

#732

2016-01-03 00:30

Net als het circus is vuurwerk ook niet meer van deze tijd. Vooral in de dichtbevolkte gebieden geeft dit veel overlast en leed voor mens en dier. De balans slaat regelmatig door en auto's, oud meubilair, et cetera vinden hun einde in het Nieuwjaarsvuur. Wat de consequenties zijn voor het milieu is algemeen bekend.
Een lang betoog houden doe ik niet. Iedereen weet wat de gevolgen zijn en iedereen zal dan ook met die gevolgen moeten leven. Dus mijn signatuur staat voor het afschaffen van vuurwerk, zowel professioneel als ook privé.

Paul


Gast

#733

2016-01-03 00:37

omdat mijn dieren doodsbang zijn voor vuurwerk, ik heb zelf zowel persoonlijk als professioneel de vuurwerkramp in Enschede meegemaakt. Deze oud&nieuw was er iemand zo "leuk" om vuurwerk tegen ons raam, achter het rolluik dat gesloten was,  te gooien, een mortier, de voegen sprongen uit de gevel en alles dat voor het raam hing en stond is ondersteboven gevallen. Voor ons echt geen vuurwerk meer. Organiseer net zoals bijv. in Antwerpen een professionele vuurwerkshow, er vallen dan in ieder geval geen onschuldige slachtoffers, we gaan er voor het gemak van uit dat degene die dat vuurwerk afsteken professionals zijn.

dupe

#734 Re:

2016-01-03 00:42

#731: wim3dijk -  

 ik ben het volledig met u eens, echter met 1 kanttekening: degene die zelf geen vuurwerk koopt en afschiet maar door anderen slachtoffer wordt moet zijn/haar schade volledig vergoed kunnen krijgen, zowel materiële schade als gezondheidsschade. Deze schade moet dan uiteraard dubbel en dwars verhaalt worden op degene die wel vuurwerk afsteken en kopen, desnoods via een fonds die de schade op de veroorzaker verhaalt. Maar onschuldige slachtoffers die nergens iets mee te maken hebben (wij steken absoluut geen vuurwerk af, maar hebben wel voegen uit onze muren), moeten hun schade vergoed krijgen!

simpele muts

#735 Re:

2016-01-03 00:45

#729: -  

Volledig verbod op afsteken door particulieren en schade verhalen op de afstekers en kopers door een fonds in te stellen waar bij iedere verkoop een deel van de opbrengst gestort wordt.

vuurwerk is NIET ok!

#736 Re:

2016-01-03 00:47

#706: -  

 inderdaad, klimaatconferenties etc., maar over de rotzooi die de lucht ingaat tijdens de jaarwisseling maakt blijkbaar niemand zich druk!


Gast

#737

2016-01-03 01:00

Vind het ongehoord, gevaarlijk en op zijn zachts gezegd asociaal, vooral zoals sommige lui ermee omgaan! Op Nieuwjaar wezenloos geschrokken, van een vuurwerkgranaat. de ramen lagen er bijna uit, en voegen zijn uit de gevel gesprongen dankzij mijn overbuurman. Onze katten waren in pure paniek, en wisten niet waarheen. Op Nieuwjaarsdag heb ik mijn stoep, oprit en straat zelf kunnen schoonmaken, omdat het heerschap het vertikte zijn eigen rotzooi op te ruimen. WEG MET DIE ROTZOOI, VERBOD OP ALLE VUURWERK!!!

Gast

#738 Re:

2016-01-03 01:13

#722: Gast -  

 Waarschijnlijk hebt U zelf geen dieren, en heeft U zelf geen schade gehad. De dag dat het wel gebeurd, zullen we eens zien wie dan het hardste schreeuwt! TOCH???

 


Gast

#739 Re: Re:

2016-01-03 01:22

#79: - Re:  

 Niet zeuren? Prachtig? Wat is er prachtig aan een hoop lawaai!? Meestal is het geen siervuurwerk, heel vaak enorme voetzoekers, knallers en mortiergranaten, die ongelofelijk veel leed, lawaai en rotzooi veroorzaakt! Al eens de straten bekeken? Die rotlui zijn dan nog te beroerd om hun eigen rotzooi op te ruimen!!! Of is het normaal dat je na nieuwjaar je stoep, oprit, straat en tuin ZELF moet opruimen van de rotzooi van een ANDER!?!?!?!?


Gast

#740

2016-01-03 03:48

Ik vind dat er enkel en alleen vuurwerk mag gebruikt worden door mensen die daardoor bevoegd zijn (vanuit de gemeente) Burgers en kinderen vind ik onverantwoord en ook omdat dieren er enorm bang van zijn. Bij ons hebben ze vuurwerk afgeschoten van 17u tot 2u 's nachts, ik vind dit niet kunnen

Gast

#741

2016-01-03 05:28

Kinderen die bang zijn, elk jaar een tal van dieren die vermist zijn, zelfs het met de dood moeten bekopen. Brandwonden, bij mens en dier.
lucht en mileuvervuiling.
er zijn geen voordelen! Enkel nadelen!

Gast

#742

2016-01-03 05:39

Ik heb een paardenfokkerij en honden en katten. .. kan niks preventief ondernemen om de dieren niet in paniek te laten raken. Ik heb jaarlijks grote angst dat mijn merries hun veulens verwerpen en welk dier dan ook in paniek raakt en vlucht.

Gast

#743

2016-01-03 07:03

Omdat dit moet stoppen

Gast

#744

2016-01-03 07:23

vanwegen de dieren moet dit af geschaft worden elk jaar sterven er onnodig dieren aan het gevolg van vuurwerk,Gun hun toch ook gewoon het leven wat ze hebben!!!

Gast

#745

2016-01-03 07:24

omdat ik ook volledig tegen al dat knallen ben,omdat vele dieren er doodsbang voor zijn,en ten tweede is het heel millieuvervuilend

Gast

#746

2016-01-03 07:25

ik ben het echt moe,ze beginnen al 14 dagen voor nieuwjaar hier met piraten en zware knallers te gooien overdag ook,en na nieuwjaar nog is een weel lang daarom verbod op vuurwerk wat je geen vuurwerk kan noemen he piraten van een zwaar kaliber het zijn echte bommen zwaar lawaai om gek van te worden!! Verbeiden die handel aub !!!!

Gast

#747

2016-01-03 08:13

Er is al genoeg kabaal in de oudjaarsnacht, er wordt al weken van te voren vuurwerk door kinderen afgestoken. De oudere mensen en dieren kunnen een hartstilstand krijgen door de schrik. Vuurwerk is niet plezierig in de straten, daarom één plaats per gemeente die het vuurwerk alleen op de jaarwisseling afsteekt en dat is veel economischer en dan hoeven onze dieren niet ook nog een slachtoffer te worden.

Gast

#748

2016-01-03 08:27

Op de eerste plaats teken ik deze petitie in het belang van de dieren en het milieu. Daarnaast vind ik dat het absoluut niet kan als schril contrast met de nood in de wereld. Het idéé dat de mens nog zo'n primitief gedrag heeft en kickt op een knál....ónbegrijpelijk! Wétende hoeveel vervuiling, ellende, stress en last dit allemaal met zich meebrengt. Voor mij mag alle vuurwerk verdwijnen.

Gast

#749

2016-01-03 08:28

Het brengt alleen maar ellende voor mens en dier

Gast

#750

2016-01-03 08:32

Ik sta hier volledig achter. Vuurwek is de grootste onzin die je kunt bedenken. Alle incidenten die hier uit voortkomen zeggen genoeg.