Ezels van Bonaire niet naar Haïti!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ezels van Bonaire niet naar Haïti!.


Gast

#126

2012-07-19 10:42

Wij zijn zelf onlangs weer op Bonaire geweest en hebben het Donkey Sanctionary zelf bezocht. Hier wordt erg goed werk verricht. Wij waren onder de indruk! Dit moet blijven doorgaan. Ook moeten de ezels die men naar Haiti wil verschapen hier een plek kunnen krijgen. De ezels horen bij het eiland!

Gast

#127

2012-07-19 10:47

Schandalig dat een "beschaafd" land als Nederland zo met dieren omgaat!

Gast

#128

2012-07-19 13:24

Als de overheid zo met dieren, die mede voor het toerisme zo belangrijk zijn en niemand kwaad doen, omgaat, moeten we stoppen met onze vakantie naar Bonaire of welk land dan ook.
Wellicht dat dat helpt, GEEN TOERISME, GEEN INKOMEN.

Een boze burger

Gast

#129

2012-07-19 14:49

Laat hun A.U.B genieten van de vrije natuur

Gast

#130

2012-07-19 17:02

Schandalig,wanneer houd het gesol met dieren eens op?
Heel veel succes met de aktie!!

Gast

#131

2012-07-19 18:01

Geachte medewerkers, ik sta helemaal aan jullie kant en daarom heb ik de petitie getekend. schandalig als je zo met dieren omgaat. Een levend wezentje wat stress, angst en pijn voelt. Ik kan er erg slecht tegen, eigenlijk helemaal niet. Ook deze diertjes moeten geholpen worden.
vr.gr. Janny Kooiman

Gast

#132

2012-07-19 19:15

Ons gezin heeft op Bonaire de Donkey Santionary bezocht en ook rondrijdend de wilde ezels gezien.
Ezels horen bij Bonaire en ze maken een hele grote fout om dit niet in te zien.
Castratie van de ezels is een veel betere oplossing,zo ook voor de honden en katten op het eiland.
Ook de Nederlandse politiek zou zich hiermee bezig moeten houden aangezien er in het verleden van het eiland,de Nederlanders ook veel gebruik hebben gemaakt van ezels.Daarin zouden ze zich verantwoordelijk moeten voelen om onnodig dierenleed te voorkomen!


Gast

#133

2012-07-19 19:31

Raar verhaal. Als er opp Bonaire iets aan de situatie gedaan KAN worden.... waarom dan die reis naar Haiti? Zorg liever dat deze ezels zich niet meer voortplanten als ze zo'n overlast veroorzaken.

Gast

#134

2012-07-19 19:35

Dhr. James Kroon moet zelf naar Haiti gedeporteerd worden !Wat een misselijk mannetje. De ezels zijn geen gevaar op Bonaire maar de meeste autobestuurders die of te hard rijden of "dronken" achter het stuur zitten. Het is hier net als in Nederland de omgekeerde wereld. Kan ook wel kloppen nu Bonaire een "provincie " van Nederland is. De loslopende
geiten zijn daarentegen veel gevaarlijker voor de autobestuurders.
Hulde en lof aan de medewerkers van de Donkey Sanctuary die veel goed werken verrichten voor deze lieve ezeltjes.

Gast

#135

2012-07-19 19:38

Ik ben op Bonaire geweest en heb de Ezels gezien.

Gast

#136

2012-07-19 21:15

waar zit het verstand , je kan wel weer zien , waar het verstand zit van deze personen , die dit bedenken , stuur deze bedenkers maar naar Haiti ,

Gast

#137

2012-07-19 21:55

Ook al zeggen velen 'druppel op een hete plaat'.... bedenkt dan elke wereld reis begint met 1 stap.....

Gast

#138

2012-07-20 04:28

De ezels VAN Bonaire horen op Bonaire thuis en niet op hoela hoep swing met me rieten rokje land. Laat ze anders maar de ezels weg halen van alle circusen in Nederland of alle ezels die vol pijn worden misbruikt door mensen in andere landen. Bonaire houd van zijn ezels... wie kwam er op dit idee om ze weg te geven... ? Iemand die geld nodig heeft ? Zoals alles hier op Bonaire.. ik richt deze boodschap even rechtstreeks tegen de bedenker van dit krankzinige plan... Het zijn wilde ezels die hier geboren en opgegroeid zijn.. blijf van onze dieren af... Of kom je volgende week ook even 200 Lora's over verhuizen... focking doe dicht die portemee van je... en denk even na voordat je beslising neemt waar het folk niet achter staat... de mensen van Bonaire.. is niks gevraagd... en het antwoord is bij deze NEE we gaan niet akkoord...

Gast

#139

2012-07-20 12:24

Lieve dames, wij hopen uit de grond van ons hart dat het jullie zal lukken. Wij zijn nbij jullie geweest, hebben met eigen ogen kunnen zien wat voor goed werk jullie allemnaal doen., Wij hebben ook daarom ook een deel van ons vakantiegeld geld aan jullie gedoneerd. Veel succes, veel liefs van nelly merk

Gast

#140

2012-07-20 13:10

Heel goed dat jullie hier zo veel publiciteit aan geven. Uit zeer nabije kring weet ik dat jullie heel goed bezig zijn op Bonaire en dat jullie voor de ezels echt een verschil kunnen maken.

Gast

#141

2012-07-20 17:44

Te gek voor woorden. Je gaat je oprecht afvragen wie er nu de ezels zijn.

Gast

#142

2012-07-20 17:49

Geiten eten alles kaal, waar je ook kijkt op Bonaire lopen geiten het eiland kaal te vreten. Alleen zijn ezels makkelijker te zien! Het unieke karakter van Bonaire wordt na één jaar gemeente zijn al om zeep geholpen! Stoplichten, belastingambtenaren, regeltjes, weg met de ezels. Ga zo door, straks wordt het scuba-duiken nog verboden omdat iemand dat schadelijk vindt voor de natuur!

Gast

#143

2012-07-20 21:57

Geiten eten Bonaire kaal, ezels niet! Het is jammer dat Bonaire moet worden als Nederland, stoplichten, regels, belastingdienst. Niets van het unieke karakter wordt gerespecteerd! Straks wordt het nog verboden te snorkelen en duiken!

Gast

#144

2012-07-20 22:38

ik ben bij de ezelopvang geweest en zag dat daar goed werk wordt verricht. Ezels kunnen zich niet meer voortplanten en er wordt goed voor ze gezorgd. Als er ook iets aan de geiten zou worden gedaan dan wordt het eiland niet meer kaal gevreten. En wat de ongelukken met ezels betreft.... net als hier moet je je snelheid aanpassen. Wees humaan en zorg voor de dieren op deze aarde waar dan ook. We zijn met zijn allen verantwoordelijk! De ezels die vroeger als lastdieren werden gebruikt en al heel lang overbodig zijn i.v.m. ander vervoer zoals de auto zijn altijd aan hun lot over gelaten. Daar is nooit een goede oplossing voor gevonden. De opvang was een noodgreep en had betaald moeten worden. Waren er maar meer mensen als Marina Melis en haar team. Nynke

Gast

#145

2012-07-21 04:57

Ik hoop dat er een juiste beslissing komt en de ezels niet verkocht en misbruikt zullen worden.

Gast

#146

2012-07-21 04:59

Schandalig dat ze de ezels willen verkopen als werktuig.

Gast

#147

2012-07-21 15:47

waarom moeten dieren toch altijd gebruikt worden
gebruik je 2 handen

Gast

#148

2012-07-21 18:19

Ik ben het er volkomen mee eens, dat de ezels niet als werkezels gebruikt mogen worden. Daar zijn ze nu niet meer op ingesteld. Bovendien zullen voeding en verzorging ook te wensen overlaten. Ik ga voor een ezellievende oplossing.

Gast

#149

2012-07-21 19:10

Heb aub empathie en laat deze dieren in hun thuisland

Gast

#150

2012-07-21 21:05

Ezels zijn heel trouwe en prachtige dieren. Ze blijven hun baas zelfs trouw als deze hen slecht behandeld. Deze mooie dieren, waar wij als mensen een voorbeeld aan zouden kunnen nemen, moeten in goede verzorgende handen blijven of in het beperkte wild blijven leven. Wij zijn bij de Donkey Sanctiary geweest en waren zeer onder de indruk van het werk van deze vrijwilligers.