GESLOTEN! Landsmeer: steun aan onze Burgemeester!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie GESLOTEN! Landsmeer: steun aan onze Burgemeester!.

gast

#151

2012-09-23 15:41

Ik vind dat de wethouders moeten opstappen en niet de burgemeester. Zij wilde gewoon haar werk doen, maar wordt gedwarsboomd door mensen die al veel te lang op dezelfde plek zitten. Het is tijd voor de burgemeester om te laten zien waar zij is voor aangesteld. Laat haar alstublieft haar werk doen.
peter van tiny van pieter de boer de metselaas

#152 Re: de burgemeesters van klein Sicilie'

2012-09-23 16:11

#149: jan van tiny van pieter de Boer de metselaar - de burgemeesters van klein Sicilie'

1 van de weinige die het misschien durft en zou doen is Andre La Fontaine , want bij de rest zijn de ballen ver te zoeken :)

 


Gast

#153

2012-09-23 17:18

Wat zijn dat voor maffia praktijken in landsmeer
niksnut

#154 intervieuw LOL vandaag

2012-09-23 18:03

dhr. J.A, Brosse beweert dat hij al een naam(en) heeft gehoord van mogelijke opvolgers van Astrid Nienhuis.
kortom , alles is al weer geregeld in het achterkamertje voordat er uberhaupt een beslissing is gevallen.

je wordt er toch verdomme helemaal gek van.

ik zeg nu helemaal dat de wethouders incl. de hele gemeenteraad moet opdonderen. en niks geen gezeik over dat dit veel te harde woorden zijn en dat er op het forum te veel harde kritiek wordt geuit.

ben het nu spuugzat.

bezorgde burger

#155 reactie op interview LOL

2012-09-23 18:37

ben het met de vorige spreker eens, wat mij ook steekt is dat er al bij voorbaat aan de raad is "verzocht" c.q geeist om niet over de onststane situatie te praten mbt tot de petitie en de handtekeningen in de openbare vergadering van dinsdag a.s.
Ik vind dit gewoon censuur!!!

na het gesprek van vanmorgen te hebben gezien en de verklaring van de fractievoorzitter van de PVDA die nu ineens over de regeltjes gaat beginnen en dat de a.i.voorzitter van de raad (ook PVDA) hard in zal grijpen wanneer deze petitie ter sprake komt ben ik het net als de vorige sprekers ook spuugzat van deze manier van werken van deze raad.( op enkele personen na die niet willen meelopen)

Ik hoop van harte dat de CvdK een weloverwogen besluit gaat nemen in deze, na de indieners van de petitie te hebben gehoord.
Meiden/dames succes morgen!!!!!


jan van tiny van pieter de Boer de metselaar

#156 Re: reactie op interview LOL

2012-09-23 19:47

#155: bezorgde burger - reactie op interview LOL

bezorgde burger , vergeet voor al niet dat deze fractie voorzitter de grote man is achter M.J. Prins.

een aantal jaren geleden is hij al een uit de raad gezet van wege bedenkelijke zaken in de prive zweer en macht gebruikt in de raad.

hij is een meester in het bedenken van vlucht roetes om de raad te helpen als ze klem komen te zitten.

denk maar eens aan het uit de raad zetten van Andre'omdat hij het vuur voor de zoveelste keer aan de schenen legde.

ook hij is een grote koning in de raad.

er staat op internet dij de lol een foto van dit ilusteren trio.

als we opruimen moet hij ook mee.

en niet alleen uit de raad zetten maar ook uit de lokale partij top.

want op een bepaalt moment komen ze weer terug om door te gaan waar ze ooit mee zijn begonnen.

 

niksnut

#157

2012-09-23 19:53

zou wel eens willen weten van wie die instructie email , waar dhr van der Werk het over heeft, afkomstig is. want volgens mij is dat tegen alle regels in en strafbaar.


Ivo van der Werk

#158 Re:

2012-09-23 20:11

#157: niksnut -

Nee hoor, dat is in overeenstemming met  het reglement van orde.

Er zou wel een agendapunt over de petitie kunnen worden ingebracht maar daar moet de raad dan over stemmen. Ik vermoed dat dit met 8 tegen 6 wordt weggestemd.

niksnut

#159 Re: Re:

2012-09-23 20:22

#158: Ivo van der Werk - Re:

thanks Ivo.

blijf het wel vreemd vinden om op voorhand zo'n mail te versturen. klinkt mij in de oren alsof je de raadsleden op voorhand de mond wil snoeren. maar begrijp uit het intervieuw dat je daar niet aan mee doet :)

we zillen zien de komende 2 dagen.

 

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-09-23 22:38


pinkel

#161

2012-09-23 22:58

Eindelijk iemand die open en eerlijk politiek wilden voeren wordt ze opzij geschoven!!We leren het hier in Landsmeer dus nooit! Achter kamertjes en vriendjes politiek blijft het winnen, helaas.
Dr. Klavan

#162 Vastgeroest!

2012-09-23 23:31

Na diverse gesprekken met mijn mede dorpsgenoten, waarbij de meningen over het functioneren van ons dagelijks bestuur redelijk op 1 lijn lagen, kan ik niets anders doen dan tot de conclusie komen dat enkele niet nader te noemen wethouders de uiterste houdbaarheidsdatum al reeds geruime tijd zijn overschreden. Ik heb het in mijn vorige reactie al gehad over de "Amerikaanse methode" en deze in negatieve zin genoemd. Maar ik moet toch teugkomen op mijn eerdere mening. Misschien heeft de "Amerikaanse methode" ook zijn voordelen. Ik ben er een voostander van om wethouders een maximum te geven als het gaat om besturen. Zelfs de president van de VS heeft een houdbaarheidsdatum van 4 tot 8 jaar. Misschien is dit wel de juiste aanpak voor een gemeenteraad. Vers bloed en nieuwe ideeen elke 4 tot 8 jaar lijkt mij gezien de huidige stand van zaken helemaal geen gek ideee. Er wordt regelmatig gesproken over de jeugd heeft de toekomst en nu weet ik dat jeugd een relatief begrip is maar 40 jaar in de raad is ook een beetje teveel van het "goede". Laat men maar politici uitwisselen per gemeentes na een looptijd van 4 tot 8 jaar. Dit zorgt en mijn inziens ook voor dat de macht niet naar het hoofd kan stijgen en dat we regelmatig vers bloed in onze gemeente kunnen hebben. Nieuwe mensen, nieuwe visies!
Antoon Duijnker - Landsmeer

#163 OPENBAAR BESTUUR

2012-09-23 23:34

Als er een controverse gezien wordt in het gedrag van de burgemeester is het een goede zaak daarover "publiek" en "communicatief open" (dit is een houding!) van gedachten te wisselen. Nu is de macht aan het woord. NIET DOEN!
Hans de Jong

#164

2012-09-23 23:58

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom er ook geen motie is ingediend waarin wordt gesteld:
"Wij hebben geen vertrouwen in de BEIDE WETHOUDERS, omdat ZIJ het conflict met de burgemeester niet kunnen oplossen."
Onzin natuurlijk! Dat is net zo onzinnig als de schuld uitsluitend neerleggen bij de burgemeester.

Ivo van der Werk heeft groot gelijk als hij stelt dat als een Mark Rutte en Diederik Samsom blijkbaar professioneel genoeg zijn om SAMEN op zoek te gaan naar mogelijkheden om de enorme tegenstellingen tussen hen te kunnen oplossen, dat ook zou moeten kunnen gelden voor de drie hoofdrolspelers in dit Landsmeerse drama.
Want dat IS het!... En als zij hun verantwoordelijkheden niet nemen, maar hun ego's laten prevaleren, loopt dat drama uit op een catastrofe.

Hou alsjeblieft ook op met het krampachtig vasthouden aan regeltjes en het bedrijven van achterkamertjespolitiek om de burgemeester alsnog het veld te laten ruimen.
Ook dat lost niets op.

Marc de Jong heeft de knuppel in het 'hanenhok' gegooid en de bevolking van Landsmeer heeft ook heel duidelijk haar mening gegeven: de burgemeester moet blijven!
Laten de beide hanen en de moederkloek na deze frisse wind hun veren nu eens goed schudden en gedrieën hun energie steken in de toekomst van Landsmeer.
Want die wordt (met name) door de beide heren op het spel gezet.

En dan nu met z'n drieën eindelijk aan de slag!
Landsmeers vrouwtje

#165 LOL

2012-09-24 00:04

Kreeg tijdens de uitzending van de lol op zijn Landsmeers"de pest in mijn lijf"
Het hardnekkig negeren van de burgers en hun mening begint vervelend te worden.
Welgeteld 1 geïnterviewde burger was tegen de burgemeester (vast een oma van een wethouder!)
Pek en veren gaan me te ver maar verbannen naar Ratteneiland als ,laatste, symbolisch Breekproject is een optie onder het motto soort zoekt soort.
Ik hoop dat de 3 lachende kornuiten tot inkeer komen maar vermoed van niet.
Heb Ben van den Bos niet getroffen bij Deen zaterdag was er eindelijk eens klaar voor om wel met hem te praten over moraal en fatsoen om maar iets te noemen... Maar hij verliest vast niet zijn haren noch zijn streken.
Mocht Prins vertrekken ben ik benieuwd wie er nu weer gepusht en gekneed gaat worden door de meester hemzelf.Altijd handig om een dikke vinger in de pap te hebben je weet maar nooit.
Hahahaha lachen jongens succes dinsdag!!!!
Hans de Jong

#166 Re: Vastgeroest!

2012-09-24 00:17

#162: Dr. Klavan - Vastgeroest!

"Macht corrumpeert", volgens de beroemde Franse filosoof (en grondlegger van onze huidige westerse democratieën) Charles de Montesquieu. "Macht maakt mensen corrupt en immoreel."

Deze natuurwet (want dat is het) is inderdaad ook de reden dat - bijvoorbeeld - een Amerikaanse president niet langer dan twee termijnen van vier jaar aan de macht mag blijven.

Dat geldt overigens ook voor heel veel bedrijven en organisaties. Dus waarom niet voor wethouders? Ik sluit me volledig aan bij Dr. Klavan!

 

Pieter

#167 Re: Re:

2012-09-24 02:44

#158: Ivo van der Werk - Re:

Ja, het is wel in overeenstemming met het reglement van orde maar datzelfde reglement van orde leeft dan weer op gespannen voet met het dualisme.

Een uitgangspunt van het dualisme is dat de burgers een bijdrage kunnen leveren aan de beeldvorming van raadsleden. Dan zit je nog in het stadium van informatie uitwisselen en debatteren. In landsmeer zijn de commissies daar de aangewezen weg voor. Er zou dan een voorstel moeten komen om het daar op de agenda te krijgen. De vraag is echter in hoeverre de positie van de burgemeester al aan de orde is geweest in een commisie.

Het is formeel correct om de discussie uit weg te gaan tijdens de raadsvergadering, het is wel een zwaktebod naar het dualisme en een keuze voor het oude monistische systeem. Die keuze is overigens ook een duidelijk herkenbare rode draad in de huidige crisis. Het is al eens voorgekomen dat zowel PVDA en VVD bijna weggestemd waren tijdens verkiezingen omdat ze toch wel heel erg veel moeite hebben om zich een mening te vormen aan de hand van het debat met de burgers. Het lijkt erop dat ze daar niet veel van geleerd hebben.

WOL

#168

2012-09-24 03:23

Op 4 mei hoorde ik de toespraak van onze Burgemeester en ik was onder de indruk van wat zij zei. Beter had ik het hier in Landsmeer nog niet gehoord. Dat zij daarna bij de kranslegging wethouder Prins bij zijn mouw moest trekken om samen de krans te leggen, dat tijdens die kranslegging de vader van Prins het nodig vond om een paar misprijzende woorden over de Burgemeester te moeten uiten, en dat tijdens het defilé geen van de wethouders naast haar wilden lopen, we hebben het hier over een dodenherdenking hè,toont naar mijn mening aan hoe groot het gebrek aan professionaliteit is van deze twee wethouders, die wel van ons belasting geld voor hun werk betaald worden en straks - mijnheer Montebaan na 2014 - een mooi pensioen opstrijken.
En Ben v.d. Bos: ik hoorde bij de LOL dat jij vond dat de interesse van de Landsmeerders niet zo groot was omdat er maar 50 mensen via de LOL het raadsdebat hadden gevolgd. Heb je je ook afgevraagd hoeveel mensen wisten dat het debat zou worden uitgezonden en weet je hoeveel mensen inmiddels de samenvatting hebben gezien? Hou nou toch op met je lege retoriek.
peter van tiny van pieter de boer de metselaar

#169

2012-09-24 12:34

suc6 vanmiddag en sterkte.
jullie zullen het nodig hebben.

en laat ons na afloop even weten hoe het gegaan is

 

ps , wat is nu de officiele eindstand geworden incl. de papieren handtekeningen en zonder de dubbele ?

Merijn

#170 Het rapport

2012-09-24 13:17

Als je het rapport leest van de onderzoekers die gevraagd is zich in het conflict te verdiepen wordt al wat meer duidelijk. Wat ik ontluisterend vind is dat de raad nog voor het resultaat van het onderzoek geen intentieverklaring wilde geven om uit het conflict te komen. Wat bovendien opmerkelijk is is het kennelijke gebrek aan professioneel bestuur en de onwil dit te verbeteren.

link naar het rapport hier


Gast

#171

2012-09-24 15:17

Het wordt tijd dat zonnekoning Monteban en zijn schandknaap Prins het veld ruimen. Zij tonen geen enkele wil om de crisis op te lossen die zij zelf hebben veroorzaakt. De gemeenteraad vroeg om een daadkrachtige burgemeester en nu die er is, is zij té daadkrachtig voor de wethouders. Zij kunnen nu niet meer hun gang gaan. Dat lukte nog wel onder burgemeester Meeuwe die alles maar liet gebeuren. Het is al jaren bekend dat er lijnen lopen van Monteban naar dhr. Schreuder van SKA, die daarom ook de meeste projecten in Landsmeer mag ontwikkelen en toevallig is de voormalig gemeentesecretaris, die opstapte, aangetrouwde familie van dezelfde Schreuder. Kortom een grote kliek die al jaren Landsmeer bestuurt naar eigen inzicht en belang. Tijd om op te stappen dus...
niksnut

#172 schoon schip maken

2012-09-24 16:04

en daarom werken Monteban en Prins en van den Bos niet mee aan de oplossing , omdat ze dan zeker al die privilege's kwijt raken, zo simpel is het.

dus wat willen we is de vraag.
blijven we nog 2 jaar met die drie corrupte heren zitten of maken we van de gelegenheid gebruik en gaan we voor een schoon schip.
maar wel met dezelfde burgermeester :)

op en top Landsmeerder

#174 Re: op 171

2012-09-24 16:15

#171: -

vergeet ook niet dat de vrouw van Mark Jan Prins heel toevallig Sandra Schreuder heet en  de heer Schreuder haar Oom is.

een broer van haar vader.

kunnen de banden nog erger?


Gast

#175

2012-09-24 16:21

belangen verstrengeling ??
maar dat zal toch niet whahahahahahah