Ik wens één spoorbedrijf.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ik wens één spoorbedrijf..

Ein Reich, ein Zug.

#26 Splitsen noodzakelijk om Sabena bis te vermijden.

2012-10-02 00:28

Een aanpassing aan de economische realiteit is nodig.De splitsing in 2 bedrijven is nodig.Hierdoor kan de volgende regering Infrabel onder staatsbeheer zetten en NMBS proberen te verkopen aan bijv. Deutsche Bahn.Anders riskeert NMBS kapotgeconcurreerd te worden en hetzelfde lot te ondergaan als Sabena.

Gast

#27

2012-10-02 08:32

ik hoop dat veel mensen deelnemen aan deze petitie en hopelijk haalt het iets uit!! dus mensen, elke handtekening telt
katinka

#28 reageer mensen

2012-10-02 08:36

De splitsing heeft de laatste jaren geen deugd gedaan!! We moet weer 1 worden!!! communicatie is ver te zoeken
boos

#29 Top spoorwegen

2012-10-02 11:26

Reeds talrijke jaren is er grote ruzie in de top van de spoorwegen, de splitsing heeft hen nog meer ruimte gegeven om hun ding te doen en hun machtspositie te bepalen. Dat de bevoegde ministers hiervan niet op de hoogte zijn zou mij tenzeerste verwonderen. De reizigers en personeel zijn niet meer van tel. Europa zal heel vlug hun 4e spoorwegpakket afleveren en dat maakt de eenmaking nog moeilijker, bedankt top spoorwegen , bevoegde ministers en Europa.
RIP
The lonely traveler

#30 Re: We moeten vertrouwen hebben in minister Magnette.

2012-10-02 14:30

#12: - We moeten vertrouwen hebben in minister Magnette. 

De schuld van de vakbonden: 't zal wel. op www.fluitzeterug.be staan de 5 redenen waarom het treinverkeer vandaag slecht werkt, en daar komen geen vakbondsbeslissingen aan te pas, wel integendeel! De splitsing is er gekomen onder minister De Croo, nog zo'n pipo die het liberalisme boven al het menselijke stelt: alles privatiseren is het devies, en wat niet opbrengt dump je bij de staat, en wat goed opbrengt, dat behou je. Een zieke manier van denken die de reizigers in de kou op het verouderde perron laat staan. Als je wil weten of 1 spoorbedrijf een goed idee is volstaat het naar enkele buurlanden te kijken, daar zijn ze ook al op hun stappen aan het terugkeren. Als men niet naar rede wil luisteren is staken helaas wel de enig overblijvende oplossing..

Lonely traveler

#31 Re: Splitsen noodzakelijk om Sabena bis te vermijden.

2012-10-02 14:35

#26: Ein Reich, ein Zug. - Splitsen noodzakelijk om Sabena bis te vermijden. 

De NMBS verkopen is wel het stomste dat je kan doen. Verder gaat de vergelijking met Sabena langs geen kanten op! Jouw economische realiteit is trouwens de mijne niet: ik wil in een land leven waar dienstverlening nog iets betekent, en daar mag mijn belastingsgeld dus naartoe gaan. De overheid moet die dienstverlening verzekeren tegen kostprijs ipv in de grijpgrage handen van de privé te gooien, tot er niks meer van overblijft. Openbaar vervoer moet ten allen tijde genationaliseerd blijven, dan is er geen gevaar voor 'kapotconcurreren'...

BC25

#32 De waanzin mag stoppen

2012-10-02 22:22

Ik heb het als reiziger wel gehad met die vierkant draaiende drieledige structuur van de NMBS. Eén structuur, met één type personeelsstatuut is een absolute vereiste om kwaliteit en veiligheid te garanderen. Of 'staken voor de goede zaak' het meest efficiënte middel is, durf ik betwijfelen, maar helaas heeft Digneffe wel gelijk met zijn wat ongelukkig verwoorde opmerking over het egoïsme van de reizigers: zolang hun treintje niet in het vizier komt, kijken ze ongeïnteresseerd de andere kant op. Loopt er dan wel iets mis, staan ze moord en brand te schreeuwen. Maar zich informeren of verenigen? Neen, dat kost blijkbaar teveel moeite. Beste NMBS-medewerkers die dit lezen: ik wil jullie langs deze weg eens welgemeend bedanken voor de honderden treinreizen die we dit jaar alweer samen hebben gemaakt. Niet altijd in de beste omstandigheden, maar jullie deden wat jullie konden, en daar ben ik heel erg blij mee. Dankjewel.


Gast

#33

2012-10-03 11:42


Gast

#34

2012-10-03 17:15

Ik wil een spoorbedrijf dat goed communiceert. Of dat nu concreet in 1, 2, 3 of x aantal stukken bestaat.

Gast

#35 Re: De waanzin mag stoppen

2012-10-04 17:36

#32: BC25 - De waanzin mag stoppen

Met een eengemaakte structuur hopen de vakbonden hun greep te versterken en zo de zeer goede arbeidsvoorwaarden te kunnen behouden.  Veel spoormannen leveren dagelijks super werk, maar op 55jaar op pensioen is niet meer van deze tijd.  De staking ging echter niet om de bezorgdheid over de dienstverlening, maar kwam uit vrees voor minder goede arbeidsvoorwaarden. Of zie ik dit verkeerd?

peepeke

#36 Eén bedrijf

2012-10-08 12:30

Eén bedrijf, één directie, één baas, véééél tevreden reizigers!
pendelGentBrussel

#37 Re:

2012-11-12 15:26

#1: -

Vanmorgen heb ik weer meer securail op perron 8 gezien dan treinpersoneel om 8u15: gaat dat verbeteren met een eengemaakte spoorweg, of moeten ontevreden reizigers eerst letterlijk door het lint gaan voor: 1. de structurele vertragingen en 2. de deuren die snel voor hun neus worden dichtgedraaid?

galeislaafje

#38 Ik wens één spoorbedrijf

2013-01-16 23:21

Eén spoorbedrijf zal de dienstverlening ten goede komen. Openbaar vervoer moet in de eerste plaats dienstverlenend zijn. Dmv belastingen zou het openbaar vervoer goedkoop of gratis kunnen zijn. Niet-autorijders betalen ook belasting voor de wegen. De opsplitsing in verschillende spoorbedrijven kost meer geld (bijv. al meer dure ceo's) en maakt privatisering uitnodigend. Wat de dienstverlening afhankelijk maakt van winst. Of voor goed betalende klanten. Zaken van algemeen belang (bijv. energie, water, lucht, open ruimten, onderwijs, gezondheidszorg, enz...) mogen in principe nooit geprivatiseerd worden.  Zie maar bijv. hoe de voedselkwaliteit erop achteruit is gegaan, omdat monoculturen en gebruik van pesticiden meer winstgevend zijn. Of neem nu die Fyra (de niet efficiënte en vrijwel nergens stoppende (supertrage) sneltrein enkel voor goedbetalende reizigers en zakenlui die dan nog moeten reserveren) die de beneluxtrein (vrij comfortabele en nog redelijk betaalbare vrij snelle trein voor pendelaars en reizigers) uit de spoorweg ruimt! Goe bezig!

Zie ook de film "The Navigators" van Ken Loach over de privatisering van de Britse spoorwegen en de gevolgen voor de werknemers.

Zie ook http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/10/02/een-reiziger-en-spoorman-samen-voor-een-sterk-spoorwegbedrijf

Daarom: spoorwegpersoneel, reizigers en pendelaars laten we samen actie voeren!

Beschaving herken je aan de kwaliteit van de publieke sector, gebaseerd op solidariteit. Het is hoog tijd dat hier opnieuw in geïnvesteerd wordt. Bovendien kan zo het economisch en ecologisch evenwicht weer hersteld worden. En de samenleving meer humaan worden. Nu gebeurt het omgekeerde.


Gast

#39

2013-11-15 16:13

Niet alleen 1 spoorweg maar ook De lijn, Tec en alle soorten openbaar vervoer. Is het niet absurd dat als je in Brussel woont en je de lijn wil nemen, De lijn je geen info kan geven omdat Brussel buiten hun gebied valt.Je moet maar zelf ontdekken waar een bepaalde bus van de lijn stopt. Waarschijnlijk het zelfde met Tec. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-03-31 14:06