Geluwe Windmolenvrij

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geluwe Windmolenvrij.


Gast

#1

2012-10-08 14:31

Wij leven al meer dan een jaar in de nabijheid (380m) van 3 windturbines in Puurs. Nooit hadden wij kunnen inschatten dat de gevolgen voor onze gezondheid zo erg zouden zijn (in 22 straten tot op 1.5 km afstand!). Wij hebben een actiegroep Betere Buurt Puurs opgericht om de geluidsoverlast te doen verminderen tot een leefbaar niveau. Tot nu toe zonder resultaat.We hebben onze gemeente en de exploitant vd turbines daarom nu in gebreke gesteld en starten een gerechtelijke procedure. Ondertussen hebben we ook al acties gevoerd om 4 nieuwe turbines in onze gemeente te voorkomen, met succes. Zoveel mogelijk bezwaar aantekenen is echt noodzakelijk, ook hier geldt: voorkomen is beter dan genezen. De exploitant van de turbines zal de overlast altijd minimaliseren op voorhand, de realiteit is heel anders en eenmaal de turbines er staan, krijg je ze de eerste 20 jaar niet meer weg. Wij zijn absoluut voor alternatieve energie, daarom stellen wij in onze gemeente voor om een biomassacentrale te installeren, die produceert evenveel elektriciteit als 250 windturbines. Probleem is dat daar niet zoveel geld aan verdiend wordt, geld dat hier in Vlaanderen dan nog meestal naar het buitenland gaat, terwijl wij de subsidies en groencertificaten betalen en met de overlast moeten leven. Indien die subsidies en groencertificaten niet meer zouden worden toegekend, dan wordt er een enkele windturbine meer aangevraagd wegens niet rendabel. Alle info op onze website en onze facebookpagina. (N. Verhofstadt)

Gast

#2

2012-10-08 18:59

Wij ervaren elke dag de hinder van 3 windturbines in Puurs. Bij ons staan ze er en ze wegkrijgen is aartsmoeilijk. Zorg ervoor dat ze er niet komen in Geluwe ! Veel succes bij jullie acties.
molentje

#3

2012-10-08 22:15

Hoe hypocriet is zo een actie. En maar zagen voor een beter mileu, maar toch niet bij mij hé. Plaatsen die molens en red onze zuivere lucht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#4 Re:

2012-10-09 09:34

#3: molentje -



doe dan een aanvraag om hem te plaatsen in u eigen tuin ! we zijn ook voor een betere milieu maar moeten mensen dan slachtoffer zijn van zo een situatie? er
zijn andere plaatsen zoals industriezones




Gast

#5 Re:

2012-10-09 21:16

#3: molentje -

Vind ik ook, iedereen zit hier te klagen over de hinderlijke effecten en schade aan gezondheid van de turbines.
In plaats van zo abstract te blijven kom eens af met specifieke gevallen ! Altijd zo vaag blijven...

molentje

#6 Re: Re:

2012-10-09 22:05

#4: - Re:

In avelgem zijn 3 windmolens op industriegebied aangevraagd en ook daar is protest. Waar moeten ze dan staan???????

Ik heb liever zuivere lucht en een windmolen in mijn zicht dan een open zicht en vieze lucht. Mijn gezondheid gaat voor op een windmolen vanuit mijn zetel


Gast

#7 Re: Re: Re:

2012-10-11 18:03

#6: molentje - Re: Re:

Dan mag je hem gerust in uw tuin zetten!

molentje

#8 Re: Re: Re: Re:

2012-10-13 22:32

#7: - Re: Re: Re:

Ik zou wel willen maar de rest zal wel een actiecomitee oprichten. Jullie hebben een veel te korte en egoistiche kijk.

Koeroekoekoe

#9 Mofrikaantjes

2012-10-15 21:34

de grond onder Zuid - WVl ligt nog vol munitie van de Mofrikaantjes. (jaja, Enervest in een Duitse firma!) Nu willen deze een paar molens plaatsen die 5x terugbetaald worden met onze Vlaamse subsidies! Geef toe, ze zijn de afgelopen 65 jaar toch sluwer geworden: veel geld verdienen, en jullie verjagen zonder slag of stoot! GELUWE, NONDEDJU, SCHAAM U!! Uw voorvaderen draaien zich om in hun graf!

Gast

#10 Re:

2012-10-18 19:32

#3: molentje -  

 Tot ze naast jouw deur staan!


Gast

#11

2012-10-20 14:33

Ik steun molentje,
Waar komen die windmolens te staan NAAST de A19 en als ik van beselare tot in menen rij zie daar maar weinig huizen staan en ook over hoeveel geluidsoverlast hebben we het dan? want een snelweg heeft ook geluidsoverlast misschien kunnen we daar ook een petitie voor opmaken zodat we geluidsmuren kunnen krijgen in geluwe.
Ik denk dat ieder vorm van groene energie een goed voorbeeld is want misschien zijn we rampen zoals in tsjernobyl en in fukushima al vergeten en moeten eens stil staan wat er zal gebeuren als er in één van de nabije kerncentrales iets ergs gebeurd En dan spreek ik over een ramp in een grote straal dit zal veel minder gezond zijn voor mens en dier.
P.C.

#12 Denk toch eens na...

2012-10-22 01:32

Zoals de initiatiefnemers van deze petitie ook zeggen zijn ze niet tegen groene energie! Maar denk eens na hoeveel nadelige effecten windmolens hebben bij de omwonenden(zie bv in Puurs)! En als U toch zo graag groene energie steunt en U deze petitie maar belachelijk vindt, geef Uw adres dan eens door en we maken een nieuwe petitie 'Verplaatsing van de windmolens Geluwe naar adres x'. Dan spreken we elkaar nog eens na een jaartje of U nog zo positief bent (als U tenminste nog niet verhuist bent, ver weg van een windmolen). Dan zou U het tenminste inzien!
En ja, denk misschien ook eens aan de kinderen hé! Verdienen zij geen leefbare omgeving?
Samengevat: Windmolens: ja!; in de buurt van huizen: nee!
Denk dus de volgende keer na voor hier een 'onozele' reactie te zetten.
Levensles: Spreek over niets wat U zelf niet weet.
G.

#13

2012-10-22 17:32

Misschien moet je eens de snelweg verlaten en precies kijken waar de windmolens zouden moeten komen, en maak u geen illusie want de onderzoeken lopen ook in Beselare. In Groot-Brittannië en delen van Nederland, is men al terug afgestapt van windenergie, de opbrengst weegt niet op tov de kostprijs (finaal is het met belastinggeld dat men gaat subsidies verstrekken, zo is het niet moeilijk om met riante bedragen iemand te overtuigen om een windmolen te plaatsen op zijn grond. Misschien zouden deze die ondertekenen toch best een de kleine letterkes lezen van hun contract, want van een failliet bedrijf ga je niet veel ontvangen ...
cyber

#14 Re:

2012-11-03 11:11

#3: molentje -

Awel Molentje , Hopelijk zetten ze er dan ook ééntje in uw eigen achtertuin!!!

Henk Daalder Windparken Wiki

#15 Re:

2013-12-04 00:02

#1: -

Een biomassa centrale maakt veel meer lawaai dan een paar windmolens.

Die biomassa wordt aangevoerd met vrachtwagens, hoeveel vrachtwagens per dag zijn er nodig voro een biomassa centrale.

En blijven die vrachtwagens ook op 300 m afstand van uw huis, of rijden ze over de straat op 10 m van uw huis?

En een kleine biomassa centrale stinkt en geeft fijn stof af, dat is echt ongezond

Windmolens zijn onschadelijk, de tegenstanders en hun anti propaganda, maakt mensen ziek

Myriam

#16 Re: Mofrikaantjes

2014-03-20 21:56

#9: Koeroekoekoe - Mofrikaantjes 

 Mijn voorvader draait zich niet om, die kon zijn valies niet vlug genoeg pakken om vrijwillig naar Duitsland te vertrekken...Ik stel dan voor, dat we Vlaamse windmolens zetten. Oeps, die zijn er niet? Franse dan, Deense om het even! Of wil Mofrikaantje liever een paar kilo uranium in zijn patattenhofke begraven? Zoveel gezonder, en van eigen bodem...

 


Gast

#17 Re: Denk toch eens na...

2014-03-20 22:01

#12: P.C. - Denk toch eens na... 

 Ik woon in de nabijheid van windmolens. Het geluid dat ze maken klinkt als muziek in mijn oren, want het betekent dat er minder CO2 in de lucht wordt gepompt, minder atoomenergie gebruikt wordt en als schildklierkankerpatient weet ik verdomme wat radioaktiviteit veroorzaakt. Allen die bezorgd zijn over hun kinderen, kies maar, een beetje woesjwoesj aan hun oren of een beetje lymfeklierkanker. Onnozelaars!

 


Gast

#18 Re:

2014-03-20 22:06

#13: G. -  

 Al eens over nagedacht hoeveel belastingsgeld naar Doel en Tihange gaat om uw electriciteit betaalbaar te houden? Dat is gewoon belachelijk veel, maar daar spreekt niemand over! Of liever steenkoolcentrales die electriciteit aanmaken? Stoflong gegarandeerd. Kijk in godsnaam verder dan uw neus lang is!

 


Gast

#19

2014-04-11 09:44

ik woon op terhand windmolens zijn stom
deedee

#20 Geluwe Windmolenvrij

2014-04-14 08:24

We hebben hier 3 jaar geleden een bouwvallig huis gekocht, redelijk duur omdat het rustig gelegen was met een mooi ver zicht. Dat was al jaren onze droom. We hebben er al 3 jaar veel geld en werk ingestopt en nu blijkt dat er 3 windmolens zouden komen vlak voor onze neus! Met slagschaduw van voormiddag tot avond als gevolg! Weg mooi uitzicht en rust! Grote waardevermindering van ons huis en geen rustige oude dag maar enkel ergernis in het verschiet door boeren met dollartekens in hun ogen als er een molen op hun land komt te staan.
jj

#21 Geluwe

2014-04-20 16:56

windmolens verstoren het zicht en een is geluid en slagschaduw, waar er komen start dan een comité dat zich inzet tegen windmolens

Gast

#22

2015-12-22 21:53

Omdat windmolens een non-oplossing zijn, te eel geld kosten en helemaal geen oplossing bieden voor een thema dat een leugen is. NEEN, je kan geen klimaat sturen met 0,0125 procent Antropogeen CO2 in de atmosfeer. Een grote leugen waar geen enkele vorm van kritiek mag op gegeven worden. Stop de LEUGEN !