Manifest: Wij Zijn Amsterdam

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Manifest: Wij Zijn Amsterdam.


Gast

#1

2013-06-14 14:49

Eigenlijk zou er helemaal geen petitie nodig moeten zijn. Een echte Amsterdammer weet hoe zich te gedragen. Met warmte, humor, respect en openheid. Ik ben nu 59 jaar geboren en getogen Mokummer en heb helaas mijn stad niet ten positieve zien veranderen. Er is veel meer geweld, discriminatie en botheid. We hebben het allemaal beter dan ooit en nog nooit waren we in Amsterdam zo rot voor elkaar.
#*

#2 Goed doen en goed ontmoeten

2013-06-24 11:28

Het is voor mij heel gewoon om vriendelijk te zijn, iemand te helpen en een beetje om me heen te kijken in de stad... Het voelt zo fijn dat je dan ook zo maar van iemand die je niet kent steun of hulp krijgt als je het zelf een keertje goed kan gebruiken. Dat maakt een stad zo veel warmer...

Gast

#3

2013-06-24 11:39

Prima petitie. Allen jammer en een beetje vreemd dat ik cookies (?) krijg van datingsites met foto's van vrouwen....

Gast

#4

2013-06-27 04:33

Antischoft

#5 Jammer dat dit moet

2013-06-28 07:59

Het zou zo vanzelfsprekend moeten zijn ....
Moetdatnou?

#6 Wat kun je doen tegen de hufters?

2013-06-28 08:01

Niet veel, zei een verstandig iemand ooit tegen me. Behalve dit: gewoon er niet aan meedoen.

Gast

#7

2013-07-11 06:05

deze petitie heb ik getekend namens het Comite1.7.2013 omdat wij heel graag willen bijdragen aan de gestelde doelen.
AnnaVanVeere

#8

2013-07-14 16:21

Een geweldig initiatief!
Het gaat natuurlijk in de eerste plaats om beleefdheid en hoffelijkheid, maar daarnaast om een hele set aan waarden als ingetogenheid, zelfdiscipline, fatsoen, je medemens niet te ergeren door ordinaire kleding, patserig gedrag, overtreding van sociale grenzen en(verkeers)regels, kortom eigenschappen die horen bij urbaan wereldburgerschap. Een 'leefbare' stad begint bij de bewoners zelf!


Gast

#9 Re:

2013-07-19 19:10

#1: -

zijn die mensen weer lekker bezig

 

Wiebigje

#10

2013-07-22 16:14

Ik kan dit manifest niet onderschrijven. Een intentie in de goeie richting wil ik wel uitspreken, maar ik ben geen heilige. Ik zit regelmatig scheldend op de fiets, erger me aan dom gedrag, etc. etc. Net als Erwin Olaf ben ik ook maar een mens. Maar ik sta achter de doelstelling van het Zevenman/vrouwschap. Die idealen zal ik proberen uit te dragen.

Gast

#11

2013-07-25 08:02

Wat een onzin.............. Het loopt ook niet erg hard met de ondertekkening

Gast

#12

2013-08-01 10:31

Ik sta erachter

Gast

#13

2013-08-01 10:34

Positiviteit>>vriendelijkheid.>empathie>>
Verantwoordelijkheid&Respect voor je Stad en mede burger in welke stad dan ook...!!!

Ritchie Dumpel
Stad Den Haag>Amsterdam
ANIXA

#14 Tolerantie van wie?

2013-08-01 14:22

En what about de tolerantie van de B&W naar het uitgaansleven betreffende vergunningen voor terrassen, openingstijden, drank, special events, kunstuitingen etc. Ik heb nog nooit zo'n duf en afgepast uitgaansgebied gezien als Amsterdam, wat ooit, ooit! het toonbeeld was van vrijheid, openheid, tolerantie, vooruitstrevendheid. Een boete voor iedere misstap is er.

Ik teken dit niet als B&W niet hiervoor tekent.

Gast

#15

2013-08-19 09:04

prima initiatief!

Gast

#16

2013-08-25 14:17

Ik vind de petitie beperkt in de zin dat er meer aandacht zou moeten zijn voor een leefbare, schone amsterdam. waarom moeten wij het primaat van de meest achtergelaten stad in de EU hebben? En slechts bekend moeten zijn voor de prostitutie en de drugs? Willen we geen culturele stad zijn, met schone straten. Het afval zwerft overal rond, peuken overal! wat een nachtmerrie voor kinderen! Doen we daar iets aan? Laten we daar iets aan veranderen: respect voor het milieu, voor de leefomgeving, voor de medemens!