De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#1076

2013-09-04 23:36

Als je ontslagen wordt en kiest voor een doorstart als zzper verlies je het recht op ww je krijgt hier wat voor terug maar wordt dan nu als je eenmaal begonnen bent weer afgenomen?

Gast

#1077

2013-09-05 00:10

sinds 1993 ZZPer

Gast

#1078

2013-09-05 00:21

fuck yea.

Gast

#1079

2013-09-05 00:26

ZZP`ers en werknemers met elkaar vergelijken is net zoiets als appels met peren vergelijken. De zelfstandigenaftrek oneerlijk ? Het is juist oneerlijk als je twee financiële situaties, die beslist niet gelijk zijn aan elkaar, tòch wilt gaan behandelen alsof ze hetzelfde zijn.
Los hiervan betwijfel ik de winstgevendheid van de afschaf van de zelfstandigenaftrek voor de staatskas. Het aantal faillisementen zal hierdoor onvermijdelijk stijgen. Dat betekent minder belastinginkomsten voor de staatskas en meer uitgaven aan uitkeringen. Grote kans dan het meer gaat kosten dan het oplevert...

Gast

#1080

2013-09-05 02:34

wij zzp vallen als bosjes door de niet kopende klanten dus waarom zullen wij dan ook niet allen failliet mogen gaan door de ons opgelegde verhogingen. Alleen kunnen wij zeer beperkt gebruik van de bijstandsregelingen. bedankt regering. verdomme verhaal het toch eens op de hoge inkomens.

Gast

#1081

2013-09-05 04:05

zzp'ers worden al zwaar getroffen door de huidige economie. Op is op...

Gast

#1082

2013-09-05 04:23

zzpérs zijn al het meest gekort

Gast

#1083

2013-09-05 04:27

Ze zijn gek geworden in den haag!!

Gast

#1084

2013-09-05 04:53

ZZPérs werken niet van 9 tot 5, maar vaak meer dan het dubbele en dragen allerlei risico voor eigen rekening. Om te willen nivelleren met werknemers in loondienst raakt dan ook kant nog wal, want is absoluut niet met elkaar te vergelijken.

Gast

#1085

2013-09-05 04:56

Als gevolg van een reorganisatie ben ik boventallig geworden. Ik had ervoor kunnen kiezen om de WW in te gaan, echter heb ik besloten om mijn verdere loopbaan als ZZP-er door te gaan. Met veel moeite heb ik enkele opdrachten binnengehaald, ik kan nu in mijn eigen levensonderhoud voorzien.... zonder de zelfstandigenaftrek wordt dit lastig, had ik ervoor moeten kiezen om mijn hand op te houden? het lijkt erop dat de regering dit soort gevallen over het hoofd ziet!

Gast

#1086

2013-09-05 05:13

Ik ben een ZZP'er die de urengrens niet haalt desalniettemin vind ik dat ZZP'ers een belangrijk aandeel hebben in het werk dat gedaan moet worden. Ik wil daarin wel graag serieus genomen blijven worden. Afschaffing lijkt daar niet op!

Gast

#1087

2013-09-05 05:18

Goede zaak

Gast

#1088

2013-09-05 05:20

Toch bijzonder dat de zzper zo hard aangepakt wordt, ze creëren hun eigen baan en inkomen! De regering moet daar trots op zijn!
Hoeveel werklozen kan de regering erbij gebruiken, ik denk 1,2 miljoen !

Gast

#1089

2013-09-05 05:23

Ondernemen moet leuk en bereikbaar blijven voor iedereen maar als de overheid het nog moeilijker maakt dan het al is, blijft er niks meer over van het enthousiasme en mogelijkheden de (startende) ondernemer...

Gast

#1090

2013-09-05 05:31

Gun de zelfstandigen het ondernemerschap!

Gast

#1091

2013-09-05 05:46

De heren rutte en samson hebben geen enkele realiteitszin in wat er op de werkvloer afspeelt. Deze mensen leven echt in hun eigen wereldje.

Gast

#1092

2013-09-05 06:03

in den haag meent men echt dat de zelfstandige een geldboom in de tuin hebben staan...laatst heb ik nagerekend dat mijn laatst verdiende loon in 1999 dat ik het beter had als nu 13 jaar later..
ik heb een jong gezin met 3 kleine opgroeiende kinderen en een bescheiden hypotheek. mijn vrouw werk 4 dagen om alle touwtjes aan elkaar te kunnen knopen.... vakanties kunnen wij ons allang niet meer permiteren.
ik hanteer al bij 10 jaar hetzelfde uurloon van 38 euro pu en heb nagenoeg geen winstmarge op mijn materialen.
elke ochtend om 7 uur ga ik de deur uit en kom om 6 uur savonds thuis ik werk elke zaterdag en vraag me steeds meer af ...waarvoor?
ik ben werkzaam in onderhoud en renovatie en het werk ligt niet voor het oprapen...
alle kosten rijzen de pan uit dan noem ik,
verzekeringen
AOV ,(ook zon lachertje)
auto,werkplaats ga maar door dus kortom ik werk voor mijn vaste kosten die ik al op alle mogelijke manieren laag probeer te houden. ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
en om mij heen hoor ik niets anders dan na geprivatiseerde instellingen de enorme toenamen van zakkenvullende managers en een regering die 8 weken op vakantie gaat ( heb ik sinds de kleuterschool niet meer gehad)
kijk is naar de zorg die alles declareren en dat er bedrijven zijn die ziekenhuizen helpen hoe ze declaraties op kunnen schroeven.
nederland is zo zijn best aan het doen om op amerika te lijken en dat terwijl die amerikanen jaloers waren hoe wij het voor elkaar hadden..
nederland kan beter is een voorbeeld aan zwitserland nemen, ik hoor daar niks over crisis die hebben het goed voor elkaar daar...
nee in nederland word je gestraft als je werkt en alle oudjes van nederland die na de WO2 nederland opgebouwt hebben met niks laten ze lekker wegteren in een bejaardentehuis... bah.
maar ik ga gewoon door zonder klagen met werk wat ik nog steeds leuk vind dat vak heb ik 22 jaar geleden geleerd en doe het iedere dag met plezier..
maar voorzie dat ik dit straks niet meer uit kan oefenen door onze vrienden in den haag.

Gast

#1093

2013-09-05 06:05

Ik steun deze petitie van harte. Kleine zelfstandigen zijn de laatsten die vaak protesteren, meestal omdat het werk ze voldoening geeft en ook vanwege de goede verstandhouding met opdrachtgevers. De marges (tarieven) zijn al fors gedaald t.o.v. paar jaar geleden. Veel ZZP'ers hebben de afgelopen jaren flink van hun spaargeld (voor ziekte, oude dag, minder inkomsten door de crisis) moeten gebruiken. Nog een klap hierboven op door de aftrek te beperken/af te schaffen is een (dolk)steek in de rug.

Gast

#1094

2013-09-05 06:10

Een goed initiatief. De politiek beseft niet dat veel ZZP-ers op dit moment werken tegen tarieven die niet houdbaar zijn. Tegen deze tarieven kunnen mensen zich niet verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid en een normaal pensioen opbouwen kan tegen de huidige tarieven ook niet. De zelfstandigenaftrek afschaffen is onverantwoordelijk! Als gevolg van deze plannen zal ik nooit meer op een van de betrokken politieke partijen stemmen.

Gast

#1095

2013-09-05 06:10

Als ze eerst de wachtgeld regeling voor alle ambtenaren, wethouders en ministers maar eens afschaffen. Dit is pas belachelijk, betaald krijgen voor niets te doen.

Gast

#1096

2013-09-05 06:11

ZZP en MKB zijn de motor van onze fragiele economie. Door het intrekken van de zelfstandigenaftrek leg je een bom onder de toch al labiele economie. Afblijven dus!!
ErikB

#1097

2013-09-05 06:12

Mijn buffer en spaarpot voor ziekte en mindere tijden is reeds helemaal op. Wie gaat straks betalen voor mij als ik door dit soort maatregelen mijn hoofd niet meer boven water kan houden? Krijgen ZZP-ers dan ook een werkloosheidsuitkering? Gelijke monniken, gelijke kappen Den Haag!

Gast

#1098

2013-09-05 06:13

Het is voor velen van levensbelang.

Gast

#1099

2013-09-05 06:13

ZZP en MKB zijn de motor van onze fragiele economie. Door het intrekken van de zelfstandigenaftrek leg je een bom onder de toch al labiele economie. Afblijven dus!!

Gast

#1100

2013-09-05 06:15

De zelfstandigenaftrek is ooit in het leven geroepen om zelfstandigen te compenseren voor de kosten van administratieve werkzaamheden en belastingaangiftes welke ze vanwege de mogelijkheid voor de overheid om te kunnen heffen en controleren moet doen. Betekent het weghalen van de zelfstandigenaftrek dat ik deze werkzaamheden niet meer hoef te doen en voortaan de in- en verkoopnota's naar de belastingdienst mag mailen en dat zij het zelf uitzoeken? Dat zou fijn zijn!