De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#1126

2013-09-05 07:13

Dit kabinet moet zo snel mogelijk naar huis. Rutte en Samson zijn niets meer dan marionetten van Brussel en Merkel. Europa werkt niet en Nederland wordt kapot gemaakt met al die belastingheffingen. Nu weer aan de Zelfstandigenaftrek: alles om maar aan geld te komen wat vrolijk weer wordt doorgestort in de bodemloze put die Europa heet. Ik lees overigens nergens de vraag waarom we ons kapot moeten bezuinigen?! Om de Europese pot te vullen met miljarden en garantstellingen die we nooit kunnen waarmaken. Uit de EU: NU!
Poelier

#1127 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-09-05 07:13

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Als loonslaaf krijg je veel berscherming omdat je afhankelijk bent van je werkgever. Daarbovenop: een betaalbaar pensioen en arbeidsongeschiktheidsverzekering door een collectiviteit waar zzp'ers (nog) geen gebruik van kunnen maken (maar daar werken wij zzp'ers wel aan).
ZZp'ers kunnen niet gewoon 'een prijs neerleggen' die ze bevalt: ook zij zijn afhankelijk, namelijk van de markt.
Het is in ieders voordeel als we vangnetten bieden voor alle Nederlanders zodat we met zijn allen de welvaart in stand houden en dadelijk niet zitten met kennisarmoede  en een leger werklozen.


Gast

#1128

2013-09-05 07:14

ZZPers hebben het al extra zwaar in de crisis.
Afschaffing leidt tot veel meer ww-ers.

Gast

#1129

2013-09-05 07:17

tja sinds 2013 ondanks BIG registratie 21% BTW betalen bijna onmogelijk om arbeidsongeschiktheid verzekering af te sluiten en niet sparen voor mijn pensioen. dus zelfstandige aftrek is voor mij hard nodig
Kies een pseudoniem

#1130 Onderwerp

2013-09-05 07:18

Als ZZP-er heb ik het al moeilijk genoeg om het hoofd boven water te houden.
Er is al zo wijning voor ons geregeld b.v. AOV verzekeringen zijn ontzettend duur en geven geen zekerheid. Ik betaal hiervoor al 6000 per jaar dat is onbeschoft veel!!!!!!!

Gast

#1131

2013-09-05 07:23

L.s.

Zie ook de oproep op mijn LinkedIn [http://nl.linkedin.com/in/theofaddegon/].
Kopiëren en in je eigen netwerk verspreiden is vanzelfsprekend toegestaan!

Met vriendelijke groet,
Theo Faddegon
T 036 - 522 2436 | M 06 - 5315 9948
W www.faddegonbedrijfsontwikkeling.nl
E welkom@faddegonbedrijfsontwikkeling.nl

Gast

#1132

2013-09-05 07:25

Super actie. Belachelijk dat het risico dat ondernemers nemen vergeleken wordt met de relatieve veiligheid en veel betere sociale voorzieningen die werknemers hebben. ZZP-ers hebben geen pensioen en geen ww en geen ziekenfondsregelingen etc. etc. Schandalige vergelijking van met name de PvdA.

Gast

#1133

2013-09-05 07:28

Van een kale kip kun je geen veren plukken ...

Gast

#1134

2013-09-05 07:31

Zelfstandig zijn is het mooiste vak wat je kan hebben maar het is heel hard werken voor nu en later en je moet alles zelf doen en dat is niet niks. Ik doe het al meer als 31 jaar en voor dat beetje aftrek per jaar moeten alle zelfstandige toch recht op blijven houden.

Gast

#1135

2013-09-05 07:33

Moet ik gewoon blijven

Gast

#1136

2013-09-05 07:34

Schokkend...Niet alleen de zelfstandigenaftrek maar FNV die particulier geworden is. Sinds wanneer een Vakbond particulier is? O ja.. dat gedoe met administratiekosten, enz...Waarom moeten we een bedrag betalen om een petitie "effectiever" te maken?

Gast

#1137

2013-09-05 07:34

Het is te zot voor woorden. zelfstandigen vormen de ruggengraat van de NL economie. In deze moeilijke economische tijden hebben juist de zzp-ers ondersteuning nodig. Geen mes op de keel dus.....

Gast

#1138

2013-09-05 07:35

We zien al wat voor nadelen dit soort acties hebben van de regering. Deze aftrek schrappen treft weer eens een grote groep mensen en ondernemers. Daarna moet er gerepareerd worden om niet alles te vernietigen.

Als voorbeeld kun je nu al de gevolgen zien van het langer door laten werken van de ouderen onder ons. Dat verhoogd de jeugd werkloosheid, die worden dan crimineel, benadelen daardoor weer anderen, zij krijgen nooit werk en blijven dus in de uitkering, krijgen eerder kinderen, en er komen meer op straat dan gewenst. Het zelfde als de krottenwijken in de VS van kwaad tot erger.

Voorbeelden genoeg in ons land en de omringende landen.

De regering moet zijn uitgiften maar eens goed naar haar uitgiften kijken.
Dat levert meer op dan belasting verhoging voor groepen van burgers die hebben dan minder te besteden en komen er in teveel gevallen door op de bijstand.

Kijk nu ook eens naar Sierie om Oké daar moet een oplossing komen dat is duidelijk. Maar het is al gebleken dat die regering niet gevoelig is voor geweld maar wel voor de goedkope versie en dat is met zen allen blokkeren van de handels betrekkingen. Wanneer we echt alle mensen weg halen uit dit soort landen die een (religieuze) oorlog voeren is het snel gedaan.

Dat zijn mijn oplossingen voor ons probleem.

P.s.:
Het is misschien verstandig een regering te vormen van mensen die niet alleen hun eigen ik op de voorgrond stellen en met dat soort dingen in de aandacht willen komen.

Gast

#1139

2013-09-05 07:40

Als dat door gaat kan ik beter stoppen met werken en dat zal ook niet de bedoeling zijn neem ik aan.

Gast

#1140

2013-09-05 07:40

de vvd is de minst betrouwbare parij van nederland,maar helaas stemmen er ook volgende keer teveel wishfullthinkers alweer op deze oplichters.

Gast

#1141

2013-09-05 07:42

Welke prominente politici hebben de petitie ondertekend?

Gast

#1142

2013-09-05 07:46

wij worden op vele manieren al uitgebuit
laten we het kleine beetje wat nog goed is behouden

Gast

#1143

2013-09-05 07:52

Zelfstandig Ondernemerschap moet juist gestimuleerd worden
zzp chef GardeBlanche

#1144

2013-09-05 07:54

zeer goede actie van ZZP nederland,laten we onze krachten bundelen....

Gast

#1145

2013-09-05 07:55

Als je ondernemerschap wil stimuleren moet je dat doen met woord EN daad. Wat ik bovendien in de hele discussie mis is dat een ZZP-er daadwerkelijk meer risico loopt dan een werknemer in loondienst. Geen opdracht, ziekte en vakantie komen volledig voor eigen rekening.

Gast

#1146

2013-09-05 07:55

Nee
Wie de bal kaatst.

#1147 Re: Re: Re: Re: Knuppel in hoenderhok. # 25

2013-09-05 07:57

#97: Boontje komt om z'n loontje - Re: Re: Re: Knuppel in hoenderhok. # 25

Geweldig antwoord. Ik had het zelf willen bedenken. Mijnheer Knuppel zegt wel dat hij precies weet waar hij het over heeft maar hij is geen zzp-er geweest maar heeft een bedrijf met 9 man personeel gehad. Hij heeft er blijkbaar ook voor gekozen toch weer in loondienst te gaan waar hij een goed arbeidsvoorwaarden pakket heeft bedongen. Dat pakket heeft geen enkele zzp-er.

Ik heb heel veel plezier in mijn werk als zzp-er en heb geen enkele moeite mijn hoofd boven water te houden maar ik moet wel zelf mijn pensioen bij elkaar sparen en ik heb niet de garantie dat ik in mijn pensioenleven elke maand hetzelfde bedrag krijg, ik heb ook geen 24 + 13 vrije dagen in het jaar, geen 13e maand, geen vakantiegeld, geen fietsplan en bovenal geen vangnet voor het geval er mindere tijden zijn. Ik moet dus sparen om periodes te overbruggen van minder inkomen en het spaargeld-salaris dat ik mij in die periodes toebedeel, is al volledig belast met IB.

Wat ik nog veel krommer vind, is dat als mijn bedrijf heel erg goed gaat (zoals nu) en ik wil een reserve opbouwen voor komende investeringen, ik daar aan het einde van het jaar wel gewoon IB over betaal. Als ik dus volgend jaar wil investeren, betaal ik dat van spaargeld dat al belast is geweest. Daarnaast is vorig jaar voor mij ook heel goed geweest en krijg ik dus een naheffing van 2012 (terecht en volkomen verwacht), moet ik de laatste 4 maanden van 2013 mijn IB van dit jaar nog ophogen om volgend jaar niet weer zoveel na te betalen en kan ik in 2014 een hogere voorheffing tegemoet zien. Geen enkel probleem, ik betaal graag belasting want dat betekent dat ik een goed inkomen heb maar ... als de bijvoorbeeld zelfstandigenaftrek dan ook nog wegvalt, moet ik nog meer betalen. Gezien de investeringen voor volgend jaar i.v.m. de groei en de te betalen belastingen in korte tijd, moet ik mijn spaargeld nu al aanspreken om belasting te betalen en komt er van mijn pensioenopbouw weer niks terecht. Een positieve cirkel die geen enkele bank zal financieren en die de overheid niet nog eens extra zwaar moet belasten.

Mijnheer Knuppel zegt andere regelingen te willen zien als compensatie maar waarom? We gaan de maximumsnelheid op de autobaan toch ook niet verlagen omdat er zoveel overtreders zijn? Handhaven is ook een vak!Hij praat makkelijk over het loon van een ander en het is goed dat hij zegt wat hij denkt want dan kunnen wij dat met argumenten onderuit halen.


Gast

#1148

2013-09-05 07:59

In deze crisis tijden moet je mensen die voor zich zelf bezig zijn steunen ipv dingen afnemen.

Gast

#1149

2013-09-05 07:59

Mag blijven van mij

Gast

#1150 Re: Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-09-05 08:01

#1070: nevermind - Re: Knuppel in hoenderhok.

Klopt inderdaad dat de werkgevers oppermachtig zijn en het is heemaal niet erg om de tering naar de nering te moeten zetten maar de koopkracht van zzp-ers gaat al extra hard onderuit en we hebben niet nog een extra zetje van de overheid nodig.

VVD waar blijven jullie? Ik verwacht juist van jullie dat mensen die zichzelf bedruipen extra beschermd worden. PvdA, maak je naam eens waar. Op dit moment zijn jullie de Partij van de Werkeloosheid.