De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#1451

2013-09-08 10:55

om het eigen creatieve ondernemersschap niet om zeep te helpen ten gunste van de graaiers.

Gast

#1452

2013-09-08 11:41

Laat dit kabinet de ondernemerslust van dit land niet vernietigen. De kortzichtigheid van een ambtenaar die wil scoren, daar wil ik niet aan meebetalen!

Gast

#1453

2013-09-08 12:04

Het wordt tijd dat de overheid de kunstenaars op 0 belasting zet en de ingewikkelde bureaucratische regels afschaft.

Gast

#1454

2013-09-08 12:10

In deze moeilijke tijd is een ZZPer beter af met een ondersteuning dan dat hij of zij op de ww aangewezen is. Dat kost de overheid nog meer geld.

Gast

#1455

2013-09-08 12:23

Schandalig dat dit maar overwogen wordt. Een zelfstandige bouwt geen pensioen op, heeft geen vakantiedagen, geen ww rechten....laat de politici eerst zelf maar eens bij hun salaris beginnen.....Wanneer een werknemer in loondienst ontslag neemt, geen w.w.....en komt in de bijstand terecht. Een politicus, die zelf opstapt, strijkt nog eens 2 jaar wachtgeld op.......... of komt bij niet functioneren na een paar jaar weer in de Kamer terecht. Ongehoord, dus politici eerst maar eens bezuinigen en tred houden met de gewone man..dus geen wachtgeld.....maar in de ww of eerst maar van je spaargeld leven enniet teren op de gemeenschap

Gast

#1456

2013-09-08 12:34

Het is volgens de regering de opzet om de crisis het hoofd te bieden.
Zodoende lijkt mij dit niet verstandig!

Gast

#1457

2013-09-08 12:49

Schrijf een reactie...

Gast

#1458

2013-09-08 12:53

In feite gaat het hier om een forse belastingverhoging voor ZZP-ers. Waarom ZZP-ers onevenredig zwaar fiscaal getroffen moeten worden, is niet te rechtvaardigen. En al zeker niet in crisistijd.

Gast

#1459

2013-09-08 13:40

Wij , ZZP'ers, moeten gestimuleerd worden en gemotiveerd blijven om te blijven innoveren, te ontwikkelen en risico's te nemen ten goede van ons bedrijf en de Nederlandse / Europese economie. Net als de ondernemers in de Scandinavische landen.

Gast

#1460

2013-09-08 13:41

Het is bizar dat een dergelijke petitie nodig is. De heren en dames politici hebben blijkbaar minder kaas gegeten van het runnen van hun 'bedrijf' dan de zelfstandig ondernemers van wie ik zo veel wijze opmerkingen teruglees.

Gast

#1461

2013-09-08 13:52

zonder werk geen loon.
zonder loon geen belasting.
zonder belasting geen overheid.
zonder overheid geen Europa.
zonder Europa geen democratie.
zonder democratie corruptie en anarchie.
zonder democratie geen vrijheid.
zonder vrijheid de wet van de sterkste.
waar in welke landen heb ik dat toch al eerder gezien??????????????
sukkels.

Gast

#1462

2013-09-08 14:48

ik denk dat nederland blij moet zijn met iedere werkende
wien

#1463

2013-09-08 16:35

Rutte is nog niet klaar met z'n rondje om, koste wat het kost, na zijn periode als premier van Nederland, door te schuiven naar een soort van premier van Europa. Wij betalen onvrijwillig mee.

Gast

#1464

2013-09-08 17:11

straks werken we allemaal weer voor 1 baas ( rutten)

Gast

#1465

2013-09-08 17:12

Zonder de zelfstandigenaftrek, loont het voor veel zelfstandigen niet om voor zichzelf te werken, aangezien het al veel risico met zich meebrengt, is dit geen positieve stimulatie.

Gast

#1466

2013-09-08 17:21

Moet blijven de zelfstandige aftrek!!

Gast

#1467

2013-09-08 17:36

De zelfstandigenaftrek geldt alleen als je aan het urencriterium voldoet van 1225 uur per jaar. Er zijn zelfstandigen die door zorgtaken, lichamelijke beperkingen of andere oorzaken wél hun eigen brood verdienen maar niet aan dat aantal uren komen. De zelfstandigenaftrek zou ook, naar verhouding, voor deze zelfstandigen moeten gelden. Maak daar aub ook melding van in de petitie.

Gast

#1468

2013-09-08 18:28

ik zou bijna een maandloon inleveren...
Voor een vaste baan kom ik op mijn leeftijd niet meer in aanmerking.

Gast

#1469

2013-09-08 18:54

Na drie ontslagen dankzij de regering, ben ik zzp-er geworden. word ik straks weer gestraft dank je wel Den haag.Weer zoon goed plan.

Gast

#1470

2013-09-09 01:31

De regering (met handjeklap met de vakbonden) heeft er voor gezorgd dat vele bedrijven in vele sectoren (o.a. Bouw, Reclame, transport, post en vele anderen) makkelijk af konden van hun vaste personeel en deze te verplichten terug te komen als ZZP-er. De grote ondernemeningen besparen op deze manier zeer veel geld omdat ze nu geen premies en andere personeelskosten hebben die ze niet kunnen afschrijven. Een ZZP-er mogen ze 100% als onkosten in de boeken schrijven op de projecten zonder ook maar 1 enkele werkgevers verantwoordelijkheid. Niks "eigen keuze" en eigen baas willen zijn maar een keiharde gedwongen keus. (Of je tekende je ontslag en mocht terug komen als zzp of je werd ontslagen en hoefde niet meer terug te komen en meer van dit soort vieze streken) Dit "kunstje" heeft de regering al heel veel opgeleverd waaronder o.a. in 1 klap geen ww te hoeven uitbetalen. Verder doet de belastingdienst zelf ook mee en omzeild zijn eigen regels met aparte afspraken van grote ondernemeningen. Een ZZP-er is officieel pas een zzp-er (WUO) als deze TENMINSTE 3 opdrachtgevers heeft maar bijvoorbeeld als ZZP pakketbezorger MOET je een EIGEN bus financieren met VERPLICHT de bedrijfsnaam van TNT er op met in je contract een VERBOD om soort gelijke werkzaamheden te verrichten bij concurrenten!! En de belastingdienst? Die heeft dit met TNT (en vele andere bedrijven) zo afgesproken! HOEZO GEEN VERKAPT DIENSTVERBAND? De schijn-zelfstandigheid moet aangepakt worden ja maar niet via de zzp-er maar via de WERKGEVERS die systematisch die boel belazeren via kleine mazen in de wet! Ik weet zeker dat 50% van de ZZP-er graag weer werknemer zou zijn waardoor deze weer rust heeft in zijn/haar kop. Blijft de regering toch pakken van de zzp-er? Dan moet deze ook dezelfde rechten krijgen als een werknemer! (zoals o.a. WW bij geen werk en uitbetaling bij ziekte om maar even wat te noemen.) Het zogenaamde "voordeel" van +- €7000,00 netto wat een zzp-er zou hebben op een werknemer met de zelfde functie is een lachertje omdat dit bedrag absoluut niet de waarde dekt van alle voordelen van een werknemer!

Gast

#1471

2013-09-09 06:12

Eerst dwingt het kabinet ons tot het beginnen als ZZPer, omdat zij de crisis niet afdoende kan aanpakken en vervolgens worden wij als ZZPer aangepakt??? Belachelijk!
Als het kabinet minder overlegt en meer werkt (bij voorkeur met dezelfde risico's als een ZZPer, die geen dik jaarsalaris of een riante wachtregeling heeft) en minder van ons geld aan ONZIN uitgeeft, kunnen ze de crisis misschien de baas en kunnen ze ons met rust laten

Gast

#1472 Re: prinsjesdag

2013-09-09 06:48

#1427: zzp-er Den Haag - prinsjesdag

Niet te vroeg juichen, helaas is de bezuiniging op de zelfstandigenaftrek niet van de baan, men heeft het alleen "verzacht" naar 300 miljoen! Die 200 miljoen gaat men dan toch op een andere manier wel halen. De VVD en PVDA proberen nu alleen maar zand in de ogen te strooien te beweren dat men het "niet nu" wil afschaffen: men zegt dat men de zelfstandigenaftrek niet gaat afschaffen, maar pas in 2015. Dus wel.... Zo werkt de politiek dus!


Gast

#1473 Re: En Kamerleden klagen al bij 170 euro bruto minder??

2013-09-09 06:56

#870: - En Kamerleden klagen al bij 170 euro bruto minder??

De inkomensachteruitgang, gepland door deze coalitie, is per maand vele malen hoger dan dat van Mevrouw Nepperus met haar prachtige vaste salaris! Schaam u. Toen was het voor haar ook niet passend, vond zij. Nu dan wel? Onze inkomensachteruitgang bedraagt in sommige gevallen 200-300 euro per maand! Als alle werknemers dit per maand zouden moeten inleveren, zou het HELE LAND op zijn kop staan! Nu denkt men waarschijnlijk, och, het zijn er toch maar een 800.000, dus so what??

De verkiezingsbeloften van VVD dat werkend lonend zou zijn, wordt hiermee compleet afgebroken. Het tegendeel is waar!

Ik stem nooit meer op de VVD!


Gast

#1474

2013-09-09 06:58

Door het afschaffen van deze aftrek zal een van de motoren van onze economie niet meer optimaal functioneren. De subsidie is de olie voor deze veelal "eentakt" motoren.

Gast

#1475

2013-09-09 07:06

ONVOORSTELBAAR!!!
Volgens mij hebben ze daar in Den Haag niet in de gaten dat ze de economie hiermee nog eens extra te kort doen. Daarnaast wordt m.i het zwart werken ook nog eens aangezwengeld...