De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#851

2013-09-02 12:17

super zoveel reacties op deze petitie!!!!
DOE ER IETS GOEDS MEE POLITIEK !

Gast

#852 Werken loont niet?

2013-09-02 12:43

Bijna 38.400 reacties vanaf 8 augustus jl.? De conclusie lijkt me duidelijk: WERKEN loont NIET bij deze coalitie. Ongelooflijk in deze tijd van crisis dat mensen die zélf de handen opstropen op verkeerde gronden daarvoor het gelag betalen!
Krijn

#853 zuidelijkere mentaliteit

2013-09-02 12:48

Ik en mijn man zijn beide zelfstandig ondernemer, dit kan ons al snel 6 á 800 per maand netto gaan schelen. Ik brei het wel recht op een andere 'zuidelijke' manier terwijl ik dit 20 jaar niet heb gedaan uit principe. Ondernemers kunnen zeer zeker ook 'oplossings gericht' zijn en dan ga ik nu ook maar eens iets 'ondernemender' worden...
Ron

#854 Goed plan

2013-09-02 15:33

Maar dan wel graag alle privileges van een 'gewone' werknemer (WW, Ziektewet enz.)

Gast

#855

2013-09-02 18:08

Ik heb als ZZP'er al veel inkomen moeten inleveren. Geef mensen de kans om goed door de crisis te komen in plaats van ze in de problemen te duwen.
Tom

#856 Re: Re: Hard werken gestraft

2013-09-02 19:22

#818: GERARD - Re: Hard werken gestraft

U hoeft niet boos te worden...

De babyboom heeft toch ook voor de schulden gezorgd? Waarom moet de jongere generatie deze aflossen?

AOW hebben ze niet zelf bij elkaar gesprokkeld, dit wordt betaald door de beroepsbevolking. Doordat de verhouding werkende en gepensioneerden groter wordt, is dat al een zwaardere last voor de jongere generatie.

Pensioen hebben ze zelf voor gespaard, helaas hebben ze tijdens het sparen voor het pensioen enorm veel geleend. Ik zou zelf als ik die leeftijd berijk ook graag pensioen willen. Dit is alleen onmogelijk als dit zo door gaat.

U heeft mij niet over de zorg gehoord en doet daar vreemde voorstellen voor. Verder weerlegt u geen van de argumenten, u begint slechts in hoofdletters te typen.

mertbart

#857 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-09-02 19:57

Thies

#858

2013-09-02 21:46

Toen ik ZZP-er werd zei mijn wederhelft "Daar valt geen droog brood mee te verdienen!" Als de zelfstandigenaftrek verdwijnt is het te hopen dat er na het betalen van de vaste lasten nog geld over is om droog brood te halen.

Gast

#859

2013-09-03 00:12

IK STEUN ALLE DOENERS !

Gast

#860

2013-09-03 01:31

Diep triest om eerst mensen ZZP te maken (lokken met belastingvoordelen) en deze vervolgens weer af te pakken terwijl zij geen alternatief meer hebben!
Tolenaar

#861 Kabinetsplannen mbt afschaffen belastingvoordelen

2013-09-03 01:35

Ondernemers zouden ten alle tijdn gestimuleerd moeten worden. Zij zijn degene die risico's durven nemen waardoor er een flexibele, effentieve en efficiente economie kan bestaan.
Peter Davinci

#862

2013-09-03 01:53

Stelletje amateurs, je trekt de stekker er thuis toch ook niet uit als er gewerkt moet worden.

Gast

#863

2013-09-03 05:10

politici vergeten voor het gemak ook maar eens de zzp-er zelf van alles moet betalen, pensioen, (dure) ao-verzekering en uiteraard de zvw (zorgverzekeringswet). Deze is voor werkgevers een kostenpost op de winst- & verliesrekening, terwijl de zzp-er het netto moet betalen en niet als kosten mag opnemen. Nemen ze dat ook mee in de belastingdruk?

Gast

#864

2013-09-03 09:07

Wat volgt??

Gast

#865 Overheid zou ondernemers moeten koesteren en niet beboeten!

2013-09-03 09:08

Aan een evt. economische groei op termijn komt al heel snel een einde als van 800.000 ondernemers meer dan 20% gaat stoppen. Om de economie op peil te houden zal het werk toch door iemand gedaan moeten worden? Hoe ziet men dat dan?

Heeft men de illusie dat dit dan moet gaan gebeuren door dezelfde werknemers bij bedrijven? Echt niet! Die zijn dan broodnodig voor andere hoogst noodzakelijke dingen als iedereen al wegbezuinigd is, zijn of te duur of het is te onflexibel of hebben er niet de kennis of kunde voor.

En startende ondernemers? Die gaan zich wel twee keer bedenken voordat ze gaan starten als de bijstand lonkt. Waar blijft de ondernemersmentaliteit dan? Niet iedereen kan in loondienst!

Die flexibele schil zorgt ook voor werkgelegenheidsbehoud voor eigen werknemers. Aan economische groei komt zonder aanwas van "nieuw bloed" bovendien al snel een einde!

En hoe zit het dan met het ontslagrecht versus zelfstandigenaftrek? Gaan we daar dan ook in snijden? Zolang de PVDA in de regering zit niet, want die is tegen afschaffen van ontslagrecht. Maar vervolgens wél alle zelfstandigen (die juist uit loondienst worden gejaagd en als min of meer als ZZP'er aan de slag moeten) afstraffen! Nee, dan zijn we goed bezig! Niet iedereen is werknemer en hoeft werknemer te zijn. Waarom toch?
We hebben juist ondernemers nodig om dit land de nodige flexibiliteit en economische groei te kunnen geven! Handen af van de zelfstandigenaftrek!
Lees dit artikel:
http://www.z24.nl/ondernemen/commissie-van-dijkhuizen-moet-zzper-koesteren-niet-beboeten

Gast

#866

2013-09-03 10:24

Als dit plan doorgaat, dan moet ik stoppen met mijn bedrijfje. En dat terwijl ik nu precies 5 jaar bezig ben. Ik ben een jonge moeder, werk 3 dagen in mijn eigen bedrijfje. Kinderopvang kost al ontiegelijk veel geld. Dit kan ik er niet bij hebben. Dan word ik gedwongen huisvrouw.
Zilverster

#867 Waarom wil Den Haag mij in de bijstand?

2013-09-03 10:52

Balen. Ik werk nu bijna 5 jaar als zelfstandige, ben 44 jaar oud. Als ik 300 per maand moet inleveren zal ik helaas moeten stoppen met mijn bedrijf, en in de bijstand moeten. Erg jammer, en onnodig. Ik vrees dat ik niet de enige ZZP-er ben die dit lot wacht.
Bammetje

#868 20-25% minder inkomsten

2013-09-03 12:09

Als je in één keer bij alle 'loonslaven' 20 - 25% van het maandelijkse salaris zou weghalen... dan was Nederland te klein. Maar precies dit dreigt nu te gebeuren voor alle zzp'ers. Onvoorstelbaar!
Gast

#869 Re: Zelfstandigenaftrek afschaffen? NEE!

2013-09-03 12:24

#1: -

Het steekt me dat een grote groep Nederlanders in de politieke discussie over evt. afschaffen van de zelfstandigenaftrek wordt neergezet als een sector die er economisch niet erg toe doet. Ondanks dat deze sector bestaat uit bijna een miljoen mensen. Want, is het argument, ze groeien niet .. en blijven vaak eenpersoonsbedrijfjes met relatief lage omzet. Het is zeker zo dat je moet stimuleren dat de omzet per persoon op zo hoog mogelijk niveau wordt gebracht .. maar dat doe je niet door lage omzetten nu af te straffen. Wel door bijvoorbeeld te investeren in onderwijs, maatregelen te nemen (of in stand te houden) die het mogelijk maken dat er meer uren per week gewerkt wordt, door zzp-ers te helpen om de markt voor hun diensten en producten (verder) te ontwikkelen. Veel van dit alles gebeurt ook al en wat dat betreft hebben we in NL nog steeds geen klagen. Maar als het nu de bedoeling is om de meer flexibele optie van een zzp-bestaan (die toch echt de trend van deze tijd is!) onaantrekkelijker te maken dan lijkt dat wel erg op achteruit rennend de marathon willen winnen. De logica ontgaat me ..


Gast

#870 En Kamerleden klagen al bij 170 euro bruto minder??

2013-09-03 12:44

De coalitie heeft plannen om de zelfstandigenaftrek af te schaffen. Kwam dit berichtje tegen... Mevrouw Helma Nepperus van de VVD vond het blijkbaar toch wel erg veel worden, toen haar salaris van meer dan 7300 bruto werd verlaagd met 170 euro bruto per maand! Weet u dus hoe dat voelt?
En dan vervolgens doodleuk wel zeggen dat ondernemers het met 300 euro per maand minder moeten gaan doen en de zelfstandigenaftrek best kan worden afgeschaft? Wij hebben al die faciliteiten als WW, ziektekostenpremie via de werkgever, pensioenregeling, vakantiegeld etc. niet zoals u. Sorry mevrouw Nepperus: de gemiddelde ondernemer heeft momenteel bruto gemiddeld HEEL wat minder dan u, mevrouw Nepperus en zeuren daar TOT NU TOE helemaal niet over! Wij dragen alle lasten zelf. En als wij een beetje compensatie krijgen is dat echt niet veel voor al het risico wat wij zelf moeten lopen! Schande dat de VVD dan roept dat wij als kleinere ondernemers niet echt bijdragen aan onze economische groei...?
http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/19524_kamerleden_schrikken_van_salariskorting_van_170_euro/

Danny A

#871 Re: Laffe losers in Den Haag

2013-09-03 13:55

#56: Stella - Laffe losers in Den Haag 

 Heel mooi geschreven Stella, helemaal mee eens.

Timmerlid

#872 Re: Re: Zelfstandigenaftrek afschaffen? NEE!

2013-09-03 13:59

#869: Gast - Re: Zelfstandigenaftrek afschaffen? NEE! 

 

En hoe zou die lage omzet toch tot stand komen? Omdat dezelfde mensen die nu tegen de aftrek zijn juist die zzper kiest die de goedkoopste offerte gaat uitbrengen!!
antiruttezzper

#873

2013-09-03 14:31

tja, wat moet je met een kabinet als dit ? links, rechts, weg hypotheekaftrek, toch maar niet, minder geld naar brussel, meer geld naar brussel, wel zzp-aftrek, geen zzp-aftrek, ik als minister doe ook maar wat, met een vet loon en niemand doet er iets aan. Want al mijn collega's zitten hier ook maar wat te prutsen en vinden het helemaal niet erg om de hele dag op de i-pad te klooien in afwachting van een veel te hoge loonbetaling, goedkeuring van alle nep ? -declaraties en tot slot of een wachtgeldregeling of een vette baan in het bedrijfsleven via een kruiwagen die ook uit de politiek is gestapt. Er wordt niet bezuinigd, we zijn gewoon weer aan het schuiven met postjes. Maar dat mag van mijn collegae politici. Als ze maar zieltjes winnen.
En de overheidsuitgaven slinken niet, maar worden anders gepresenteerd. Is het net of we nuttig werk doen !!
Is er hier iemand in staat om een soortgelijke petitie te starten waarbij wel als zzp-ers een dagje gaan protesteren in den haag ? of beter: een week heel den haag platleggen door gewoon met een paar honderd duizend zzp-ers gewoon op straat te lopen rond het binnenhof ? Totdat er nieuwe verkiezingen afgedwongen zijn ? Gewoon een zakelijk kabinet zonder politieke doelstellingen die nergens over gaan ?
Op naar den Haag !! tot nadenken dwingen en/of wegjagen die regering !
Stemvee

#874 900.000 zzp'ers zijn ook kiezers

2013-09-03 15:47

Schaf dan ook maar de Kleineondernemingaftrek en de Startersaftrek af, heb je meteen alle zzp's te pakken. Meteen dan ook maar Starterssubsidies, Kunstenaarssubsidies enzovoort. Bij dit kabinet kan het allemaal zomaar gebeuren. Kun je eigenlijk ook kunstscademies gaan afschaffen, die produceren ook maar van een hoop zzp'ers zonder enorme groei en omzet. Opgeruimd staat netjes. Let wel op welke gladjakker je de volgende keer gaat kiezen.

Gast

#875 LOL

2013-09-03 15:51

Wat een cynisme: staat er een advertentie van de KVK op deze petitie: Kom naar de Startersdag! Infomatie voor het starten van je eigen onderneming!