De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#2101 Re:

2013-09-25 07:17

#2080: -

Verstand heb je bij dit vak niet nodig. Gewoon doen wat de Amerikanen zeggen. Als je daaraan niet kan voldoen zul je daar nooit tussen komen.


Gast

#2102

2013-09-25 08:05

Onze uurtarieven zijn sinds 2007 met 40% gedaald en staan nog steeds onder druk. Dit in combinatie met stijgende kosten en steeds meer eisen die gesteld worden, zoals aan verzekeringen: als dit er ook nog bij komt, wordt het steeds moeilijker om de zaak draaiende te houden.

Zelfstandig sinds 1993

Gast

#2103

2013-09-25 08:06

Zelfstandig sinds 2000

Gast

#2104

2013-09-25 08:35

Zelfstandige professionals zijn noodzakelijk om bedrijven te laten voortbestaan tijdens de crisis, afgepast in tijd en geld, zonder risico, krijg het bedrijf eenprofessionele bijdrage. De wens om flexibilisering van de arbeid vorm te geven kan goed gestalte krijgen als mensen het aandurven om hun professie zelfstandig aan te bieden aan bedrijven.

Gast

#2105

2013-09-25 09:21

Met veel liefde maken we met VOF LivingTale Theater theater.
We kunnen er net mee rond komen.
Maar met het afschaffen van de ondernemerskorting kon dat wel eens niet meer mogelijk zijn.
De crisis veroorzaakt dat we al jarenlang geen tariefverhoging hebben kunnen doorvoeren. Wat ook ten koste gaat van onze acteurs...
In plaats van een beloning worden we nu daarvoor gestraft.

Gast

#2106

2013-09-25 10:34

typisch voorbeeld van het zoeken naar wegen met waarschijnlijk de minste weerstand en een gering resultaat, De WAZ (wet arbeidsongeschiktheid zelfst)
is er ook zonder weerstand uit gejast!

Gast

#2107 Zelfstandigenaftrek komt te vervallen vanwege schijnconstructies!

2013-09-25 12:14

De hele zelfstandigenaftrek-regeling gaat op de helling vanwege vermeende schijnconstructies tussen werkgevers en werknemers. Dit heeft Halbe Zijlstra van VVD gezegd in de Tweede Kamer op vragen van de oppositie. Dit is dus voor hen de reden om de aftrek dan maar geheel af te schaffen... Heer Zijlstra, pak dat dan aan, en laat de rest van de ondernemers gewoon met rust!


http://www.nuzakelijk.nl/zzp/3584742/lagere-aftrek-zzp-schijnconstructies.html
Ik vetrek, zoek het lekker zelf uit.

#2108 Toedeledokie...

2013-09-25 12:19

Als de VVD en PvdA mijn belastingcentjes niet willen hebben, niet mijn probleem.

Nederland.. het land waar ik geboren ben...

Het land van hypotheekrente aftrek, waar je een huis kunt kopen wat je kunt lenen, niet wat je kunt betalen.

Het land van BPM, waar een Subaru WRX STi voor 50% uit belasting bestaat.

Het land van VAR, waar je als ZZP nooit zult weten of je nu wel of niet als ondernemer gezien gaat worden.

Het land van BV, VOF en NV waar ZZPer eigenlijk niet bestaat volgens de belastingdienst.

Het land van geld rondschuiven en hiervoor steeds meer ambtenaren nodig heeft
(waardoor er steeds minder geld over blijft om rondgeschoven te worden)

@ loonslaven: jullie willen dat de aftrekposten verdwijnen? Lever jullie WW, pensioen en ontslagvergoeding dan ook maar in.

Duitsland, Nieuw Zeeland, Australie, Schotland, Zweden.... here we come...

Daar is een kleine ondernemer nog welkom, zijn huizen en auto's nog betaalbaar en bestaat de ZZPer ook belastingtechnisch en heeft deze nog steeds aftrekposten.


Gast

#2109 Schijnconstructie meestal onder druk van werkgever...

2013-09-25 12:19

Als er al sprake is van een schijnconstructie dan is dat in vele gevallen onder druk van de voormalige werkgever van de ZZP'er. Dit levert hem dan ruim 30% loonkosten minder op en hij kan van de persoon af wanneer hij wil... Dit soort werkgevers moeten ze hard aanpakken. Deze verzieken alle systemen, zowel sociaal als financieel, zowel uit oogpunt van werknemers alswel van het ondernemersklimaat. Tip: pak dit soort werkgevers aan en niet degene die het overkomt. Deze moet je beschermen door goede regels, niet de werkgevers die dit soort praktijken bezigen (al dan niet met behulp van de overheid als Belastingdienst, UWV, gemeenten, denk aan de praktijken bij Post.nl en thuiszorgorganisaties etc.) Daar kan men niet de groep zelfstandigen voor gaan straffen!

http://www.nuzakelijk.nl/zzp/3398371/zzper-gedwongen-schijnconstructie.html


Gast

#2110 petitie

2013-09-25 13:18

de zelfstandigenaftrek is een compensatie voor geen pensioen opbouw, geen arbeidsongeschiktheidsverzekering, geen uitbetaalde vakantiedagen etc etc
al die risico's betalen we zelf, een beetje belastingvoordeel mag daar wel tegenover staan

Gast

#2111

2013-09-25 16:05

Als zzp-er hou je niet heel veel meer over dan een werknemer, maar je loopt wel veel meer risico. Als de zelfstandigenaftrek verdwijnt voor zzp-ers, dan zitten we binnenkort met z'n allen in de bijstand.

Gast

#2112

2013-09-25 16:56

Belachelijk plan om de keihard werkende zzpers te gaan korten!

Gast

#2113

2013-09-25 20:56

Het zou mooi zijn om concrete voorbeelden te vermelden, maak helder wat het mensen netto gaat schelen in hun besteedbaar inkomen.

Gast

#2114

2013-09-25 22:11

Sinds 3 jaar werk als zzp er. De reden dat ik de stap van een vaste dienstbetrekking naar zelfstandige durfde te nemen was de zelfstandigenaftrek. Nu merk ik dat ik nooit had moeten vertrouwen op deze idioten die zich politici durven te noemen.
Ik denk dat ik gedwongen wordt sommige klussen contant te laten uitbetalen zodat ik mijn hoofd boven water kan houden. Ik vond dit vooralsnog principieel onjuist omdat ik van mening ben dat ik ook mede verantwoordelijk ben voor de verzorgingsstaat.
Maar als de keuze wordt zorg voor de maatschappij of zorg voor mijn kinderen is een besluit snel genomen.
Henk


Gast

#2115 Re: ZZP-voordelen tendentieus

2013-09-26 07:10

#2113: -

L.S,

Hierbij het interessante artikel wat mevrouw Karin Romme heeft geschreven op website "Ondernemersfacts". Hierin staan cijfers mbt het (al dan niet) hogere inkomen tov werknemers. Het schijnt dat de Tweede Kamer c.q. VVD-fractie zich nl. onder andere heeft gebaseerd op een artikel van het Financieel Dagblad van augustus 2013 mbt de door haar ingenomen standpunten, waaruit zou moeten blijken dat ZZP'ers véél meer zouden verdienen dan werknemers door de zelfstandigenaftrek! In onderstaand artikel haalt zij deze cijfers echter met feiten onderuit!

http://www.ondernemersfacts.nl/index.php/berekening-zzp-voordelen-fd-tendentieus/


Gast

#2116

2013-09-26 07:52

Dit slaat nergens op.Waar houdt het op? Moet je straks geld meenemen om te mogen werken? Afrekenen
met de verkiezingen!!

Gast

#2117

2013-09-26 09:26

Om als zzp-er je hoofd boven water te houden in deze tijd is vreselijk moeilijk. Nog meer gekort worden maakt het bijna onmogelijk!!!!!

Gast

#2118

2013-09-26 11:56

Noodzakelijk deze petitie, dit protest; het ziet er naar uit dat het kabinet maar wat probeert om de bezuinigingen rond te krijgen; wie protesteert, die wordt minder benadeeld:daar lijkt het erg veel op.Geen visie.

Gast

#2119

2013-09-26 12:08

Aan alle ZZP-ers: we weten wat ons te doen staat. Stem bij geen enkele verkiezing meer op VVD en PvdA. Met bijna een miljoen stemmen hebben zzp-ers echt heel veel macht!!!

Gast

#2120 Nivelleren is de kunst bij het kabinet!

2013-09-26 13:01

Het kabinet nivelleert wat af... werken loont niet meer?? Vooral mee doorgaan, steeds minder Nederlanders voelen zich met dit beleid verbonden. Zelfs de achterban van de VVD en PVDA staan hier niet meer achter.... Ach, volgende verkiezingen doen de rest!?
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/21908720/__Harder_werken_gaat_steeds_minder_lonen__.html

Gast

#2121

2013-09-26 16:21

Nederland straft mensen die de handen uit de mouwen steken en willen ondernemen. In en in triest !!!!!

Gast

#2122

2013-09-26 17:26

Hoe kan deze regering beweren dat ze ondernemerschap steunen als ze zulke maatregelen invoeren?
Ook tactisch gezien erg onverstandig: m.i. wordt zwart werken hiermee gestimuleerd..

Gast

#2123

2013-09-26 18:23

uitkleden van ondernemerschap wreekt zich op het economisch klimaat. het wordt steeds onaantrekkelijker om op de nederlandse markt te opereren. human capital zoekt andere exits. coalitie, maak je borst maar nat voor de toekomst.

Gast

#2124

2013-09-26 20:27

Wilde iemand in dienst nemen. Nu zeker niet meer,
ik ben aan het kijken of ik zelf ook ergens in Loondienst kan. Want het verschil is maar minimaal meer. Je wordt in dit land gestraft en gekort als je werkt.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-09-26 20:28